Ga naar inhoud
Vespaforum.be

binnekort een Vespa GTS 125 i.e. SPORT ?


issogood

Aanbevolen berichten

Hi,

Heeft iemand meer info over een GTS125 i.e. SPORT

die binnekort zou beschikbaar zijn?

Was bijna naar m'n lokale Vespa-winkel gestapt om uiteindelijk een GTS125

te kopen, maar tijdens een laatste search vond ik info op een GTS125

maarmet injectie?

Is het het wachten waard ?

Zal het verschil met een gewone GTS125 echt zo groot zijn?

I.

Link naar reactie

Naar mijn mening zijn alle motoren 'injectie' motoren waarbij de benzine verneveld wordt ter hoogte van de carburator. Ik ben natuurlijk wel benieuwd wanneer het hier gaat om een elektronische injectie motor (i.e)... kent iemand hiervan het principe? En 5PK winst, dat lijkt me toch wel érg betwistbaar voor zo'n 125CC ;)

Verder valt dan volgens mij ook wel het voordeel van de 125CC (< of = 11kW) klasse weg: namelijk dat deze in België kan bereden worden met een 2-jaar-oud-B-rijbewijs...

Hoe dan ook:

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een GTS125 en hoewel ik nu nog volop in rodage zit (lees: halfgas) ben ik nu reeds stérk onder de indruk van de prestaties van de leader 125CC motor!

Link naar reactie

Inderdaad ik denk dat ze de 11kW gaan behouden, anders heeft het geen zin.

Als je toch voor dit dat een rijbewijs nodig hebt, kan je beter voor een 250ccgaan.

Maar heeft het dan zin om te wachten? Is het verschil het waard?

En heeft iemand info wanneer dze beschikbaar zou zijn ? Any Piaggia-insiode Spy's ?

Nummer op de website 00800 81829800 werkt die wel van Belgie ?

Bij mij lukt noiet ?

H.

Link naar reactie

Zou vooral duurder zijn ... en veel verschil zal't uiteindelijk niet geven op nen 125 ... vond het het wachten niet waard ... is dan einde van't jaar ... of begin volgend jaar dat ze concreet een model uit gaan brengen ... (van horen zeggen bij den dealer)

Zou ook enkel in Zwart en wit beschikbaar worden, gelijk den 300

Link naar reactie

Tiens, nen 300 is wel ook verkrijgbaar in rood denk ik...

Motorisch gaat er dan (bijna) geen verschil zijn met de huidige 125L. Misschien wel wat zuiniger misschien? De looks gaan dan wel wat aangepast zijn: Geen wol in schapevacht maar een schaap in wollevacht ;-)

Nu even serieus doch een detail: weet er iemand of er een verschil zit tussen de moter van de GTS125 en de GT125L (vorige generatie zoals de mijne)? Ik zie op mijn papieren 11kw staan, terwijl de huidige gts 10,5kw heeft? is toch 5% verschil of klopt dit niet?

Link naar reactie

In ieder geval geen SPORT maar WEL een GTS 125 SUPER :

Grote verschil is de injectie t.o.v. "oudere" GTS 125

VESPA GTS 125 SUPER

The sporty performance of the Vespa GTS Super is now available in a 125 too. The Vespa GTS 125 Super inherits the same elegant and dynamic style of the Vespa 300 Super and even boasts an engine with electronic fuel injection.

The glamour of a 125 cc engine, the class of the Vespa GTS and the performance of the Vespa Super are all present in this one uniquely stylish scooter. The new Vespa GTS 125 Super is a combination of elegance, comfort, robustness, and superbly smooth power from an electronically fuel injected engine.

Like its big sister, the 300 Super, the Vespa GTS 125 Super inherits the refined styling and sporty spirit of legendary Vespas from the past, like the GS of 1955, the 180 SS of 1964, the 90 SS of '65, the 200 Rally of 1972, the ET3 of 1976, and the T5 “Pole Position” of 1985.

Styling

The new Vespa GTS 125 Super is full of character in its styling as well as its performance. Having produced an amazing 145 different models, Vespa certainly knows how to make full use of the uniqueness of the Vespa design.

The pressed steel body that has always characterised Vespas appears on the new GTS 125 Super with a horizontal grille on the right side. This clear homage to the elegant Vespas of the past also adds a great sporting touch when viewed from the side. The new two-tone alloy wheels also contribute to the same visual effect.

The racing soul of the new Vespa GTS 125 Super is obvious from a first glance at the front suspension, with its spring finished in racing red.

The front shield with chrome trimmed grille also emphasises the scooter’s sporting character. Even the round headlight in keeping with Vespa tradition is given a more aggressive personality thanks to a black trim that creates quite a mean look. The seat is characterised by form and materials typical of sporting Italian tradition. Light grey perimeter trim contrasts with the black upholstery in an explicit reference to past models.

Engine

Vespa made its first 125 cc engine as far back as 1948. This was the unit that powered the Vespas immortalised by the classic film Roman Holiday. For decades after, the public had a mental image of the Vespa as ridden by Gregory Peck and Audrey Hepburn. Today, some 60 years later, a modern 125 cc engine with electronic fuel injection is powering the latest spirited, sporty but safe Vespa. The new 125 cc, liquid cooled, four valve, four stroke power plant makes the new Vespa superbly easy to ride. The agility and sprint of the new GTS 125 Super are truly surprising too.

Even the liquid cooling system is new: the E.C.S (Electric Cooling System) absorbs less energy and helps reduce fuel consumption.

The new engine is also equipped with electronic fuel injection, and offers significantly lower running costs, thanks to reduced fuel consumption and maintenance, with service intervals extended by 65% from 6,000 to 10,000 km.

The new Vespa GTS 125 Super is fast, sporty, spirited, and silky smooth thanks to electronic fuel injection, but also silent running and environment friendly. An oil-bath free wheel system reduces noise on starting while normal operating noise is muffled by new engine casings that also contribute to improved transmission cooling.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Op de Italiaanse site staat 'm al. Als ik de specs vergelijk met de gewone dan zie ik dat het vermogen iets hoger ligt en het max. koppel iets vroeger bereikt wordt. Maar volgens mij ga je hiervan in praktijk niet veel merken. Het enige wat ik interessant vind is dat hij verkrijgbaar wordt in het wit met een zwart zadel en zwarte velgen met een chromé rand. Ik ben nog niet bij een dealer geweest maar volgens mij is de GTS125S vanaf nu te verkrijgen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...