Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie Et3


singelee

Aanbevolen berichten

hej singelee, heb je je spanningsregelaar al eens uitgemeten. Ik heb namelijk hetzelfde probleem ! Deze gaf te veel spanning waardoor alle lampjes gingen springen of het opeens kerstmis was, in't midden van de zomer zeg maar :)

Anyway als je hem uitmeet ( of je vader hem eens laat uitemeten ) Dan moet je op 2 van de 3 klemmetjes ong 13.4V max spanning hebben, uitgangspanning.

Geeft deze meer aan dan moet je al zelfs niet gaan twijfelen dat het daar aan ligt.

Spanning uit het blok maakt niets uit, deze gaat toch naar de spanningsregelaar waar de spanning wordt omgezet van wissel- naar gelijkspanning .

Hoop dat je hier wederom ook iets mee bent, bij mij heeft het althans toch geholpen.

Verder is je kabelboom standaard en ben je zeker dat je per ongeluk geen verkeerde massa's gelegd hebt ? Ik denk misschien aan de schakelaars aan het stuur waar je per ongeluk een draad van hebt ontmanteld ( vaak schakelhandvat ) en deze de massa raakt...

Mvg Felice

Link naar reactie

tja, weet niet juist wat het probleem was. Mijn vader heeft het geregeld maar heb hem nog niet kunnen vragen wat het probleem juist was. Ben hem enkel gaan halen op zijn werk maar hij was er toen niet.

Het probleem zat dacht ik in de voetrem die iets fout deed. Ik geloof dat die ergens kortsluiting gaf in combinatie met iets fout aangesloten.

Ga het hem zeker vragen maar die mens heeft het zo druk de laatste tijd daarmee.

Ben al content dat hij rijdt :-).

Nu kunnen we aan den andere primavera beginnen...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Time for nen update.

We hebben dus een nieuwe uitlaat gestoken en die shxxxt white walls eraf gehaald. Vindt ze heel mooi maar gaat echt niet in combinatie met een getunede blok.

Heb nu die Sm100 gestoken. Wat een verschil. Rijdt 100 keer zo goed.

Voor den uitlaat, heb een hamerzombie gekocht op het forum een tijdje geleden. Rijdt nog wel niet 100 percent hoe het moet. Vroeger gaf hij meer in lage toeren en nu enkel precies nog in hoge toeren. Gaat wel goed maar had er meer van verwacht. Maakt wel een bangelijk geluid en gaat nu echt wel hoog in toeren. Vrees dat mijn buren niet zo happy gaan zijn met de verandering :-).

Zal een iemand moeten aanspreken voor het afstellen want heb daar geen kaas van gegeten.

Pictures:

img0391w.jpg

img0392sxd.jpg

img0393n.jpg

img0394i.jpg

img0390h.jpg

Link naar reactie

Ja, ik weet het. Het is wel een serieus groot spel :-)

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Met geen goede want ben een beetje op de sukkel met de vespa door deze uitlaat.

Vrees dat ik ofwel een serieus stapje verder moet gaan ofwel hammerzombie er terug af. Weet nog niet wat ik ermee moet doen.

Vespa heeft nu de juist primaire overbrenging maar haalt de toeren niet die nodig zijn. Rij precies met een 50ccke nu.

Link naar reactie

@tyrian; nee, dat nog juist niet :-).

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Nog eens een update.

Na lang geklungel, heb ik met Hollow samengezeten en hebben we besloten een nieuw blok te bouwen waar den hammerzombie wel op werkt. Aangezien Felice wel een echte "smallframe-tuner-expert" is en echt wel weet wat hij doet, heb ik het aan hem overgelaten.

De juiste setup mag hijzelf posten. Normaal is hij bijna klaar. Foto's volgen nog.

Link naar reactie

*ahum*ahum "smallframetuning-expert" is misschien wel een beetjes overroepen :P Heb er wel bloed, zweet en soms tranen in gestoken :)

De volledige setup is momenteel :

-Polini 130 aangepast met een ophoogplaat van 5mm gelast op het carter en 5mm afgevlakt

-Aangepaste Originele Piaggio Krukas

-Aangepast polini 24mm membraan inlaat met de gepaste DO 24mm PHBG carburator

-Primair 3.00 met verstevigingskit van DRT, en uitgebalanceerd

-Hammerzombie uitlaat

-Vespatronic

-Aangepaste carters

Hier enkele foto's van mijn kant :

Het originele blok dat eerst op de vespa stond :

bild0533.jpg

Naar wat het nu is geworden...

bild0532t.jpg

De rest van de foto's moeten jullie maar verwachten van Steve ;)

Link naar reactie

ja man, ben juist thuis. Mijn eerste rit zit erop en kan zeggen dat die gaat, amaai, mijn xxxx. Op het filmpke (waar Felice ermee rijdt btw :)) is zelfs nog niet volluit. Gaat nog een stuk hoger in toeren. Had in het begin moeite om in 1e mijn voorwiel op de grond te houden. Zal er terug mee moeten leren rijden. Wel echt absolute fun verzekerd.

Felice, 1000x merci kerel ;-)

Link naar reactie

naice! :) dyno grafiekje tot je beschikking? (@hollow: zo niet ken je de GSF dyno; geinig voor weinig?)

kijk maar uit met die wheelies :D

@ Felice : Wilt ge mijne vbb motor ook zo eens onder handen nemen ? Hij is uit elkaar en alle onderdelen aanwezig...

Je vergeet wellicht; ... en ik heb een bak geld voor goeie upgrade onderdelen en je tijd. Daarbij kan die vraag beter per PM omdat je nu (weer) andermans topic begint te stelen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...