Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie Et3


singelee

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Vorig jaar heb ik de Et3 van Jeroen (Pocketrocket) overgekocht. Blok was heel goed (lees snel) maar de rest verdiende de nodige aandacht. Heb er eerst zo een tijdje mee gereden maar doordat mijn broer er ook een keer de grond had mee gekust was het zeker de moment.

Buiten de motor is practisch elk onderdeel nieuw. Ben nu op men gemakje alles terug in elkaar aan het steken (waarbij dank aan Dakke voor zijn handleiding ;-), is tenslotte de eerste keer dat ik zoiets doe.

Zo was em eerst (is een foto van de vorige eigenaar, ben er zelf vergeten één van trekken dedju)

img0676.jpg

Na het spuiten

img0158k.jpg

img0106d.jpg

img0159i.jpg

De werkplaats (ondertussen zijn we wel verhuist naar de werkplaats van mijn vader)

img0154p.jpg

img0157.jpg

To be continueed...

(Gaat wel op het gemakje zijn dus verwacht niet dat em morgen ineen staat he ;-))

Link naar reactie

Ja, die oranje is eigenlijk ne rode maar die is zo verkleurd door de zon :-).

Als de witte ineen staat, beginnen we aan den andere want die moet ook dringend eens onder handen worden genomen.

Link naar reactie

merci voor de reacties

Kleur is een ral kleur, zal het eens nakijken.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

weeral even geleden.

Kleur is ral 9001. Simpel maar schoon in mijn ogen

Vespa staat ook wat verder

Kabels en diversen gemonteerd

img0170x.jpg

img0169tjn.jpg

img0168afu.jpg

fouche

img0178k.jpg

img0181i.jpg

motorblok wat onder hande genomen

img0182mih.jpg

En zo staat em op zijn poten

img0186g.jpg

img0187rnp.jpg

img0188d.jpg

img0189zof.jpg

img0190vqy.jpg

img0191adz.jpg

img0192s.jpg

img0193i.jpg

img0194y.jpg

img0195qgy.jpg

Ik heb bij heden een nieuwe vijand, namelijk mijn stuur. Welke idioot dat dat heeft bedacht om zo klein en prutserig te maken. Zeker als het den eerste keer is dat ge zoiets doet.

Het resultaat tot nu toe

img0212c.jpg

img0209t.jpg

img0213akv.jpg

img0214jcp.jpg

Sorry voor de crappy gsm foto's maar vergeet altijd de kodak. Let ook niet op de vuile vingers op de wesp. Heb hem nog ni gekuist.

Groetjes

Steve

Link naar reactie
  • 1 maand later...

@tigrarol: Heb u die link doorgestuurd maar ge moet den Dakke ervoor bedanken want die heeft die naar mij doorgestuurd.

Link naar reactie

even een update.

Gisteren was ik zo gelukkig als een klein kind. Na lang zwoegen en wat tegenslagen met den electriciteit dacht ik dat hij eindelijk klaar was. Ikke vest aan en gaan rijden.

Na een 5 minuten begon ik door te hebben dat er iets niet juist was.

Door de val van mijn broer moet de fouche een trek hebben gehad en staat dus bijgevolg niet recht. Heb nu juist die er terug onderuit gehaald (wat een rotjob is trouwens). Straks naar Danny en zien wat we er mee kunnen doen.

Tweede probleem duikte ook al op. Door waarschijnlijk de voetrem is er iets fout. In het begin reed hij perfect maar ineens ging het achterlicht uit wanneer ik remde en reed hij ook niet meer fantastisch. Hoop met dat contact te vervangen van de voetrem dat het probleem opgelost is.

Voor de foto fetishisten:

Tijdens den opbouw:

img0223.jpg

img0220.jpg

img0221.jpg

img0222.jpg

en zo was em af voordat ik de fouche er terug onderuit moest halen snik snik..

img0254.jpg

img0255.jpg

(Niet letten op de rommel trouwens. Tussen de restauratie door proberen we ook nog een huis te verbouwen en dat is zo'n bijruimte die nu dient als rommelkot.)

Link naar reactie

Ik denk dat het einde in zicht is.

Fouche is in orde nu dankzij Danny.

Alles is terug gemonteerd en rijdende.

Hij rijdt goed maar heb ergens een verlies waardoor de ontsteking precies niet volledig ervoor gaat.

Af en toe wilt em niet echt in toeren en zijn top haalt em ook niet. Dan begint hij in te houden.

Hoop dat dit snel gevonden wordt. Zal eens moeten aankloppen bij iemand die wat meer van electriciteit kent.

Heeft iemand dit trouwens al ooit voorgehad?

Link naar reactie

Klinkt een beetje als mogelijk probleem bij hoogspanningsbobijn. Waarom denk je dat het de ontsteking zou kunnen zijn ?

zou het ook niet kunnen dat je een te grote of te kleine sproeier hebt steken waardoor de vespa niet volledig "doorgaat" ?

Link naar reactie

@joene: De lichten/klaxon/remlicht werkte niet goed. Mijn pa(ik ken echt niets van electriciteit) is beginnen uitmeten en zag dat de blok veel te veel stroom gaf. We hebben dan afvlakkers gestoken dat hij max 12v gaf. Sam van lambrettafinder zei dat dat zo moest tussen de lichten en dat het geen kwaad kon dat de motor meer kreeg omdat het een electronische ontsteking is. Dit hebben we dan zo gedaan.

Mijn pa zag dan dat er iets niet klopte in het electrisch schema. Ofwel werkt er iets niet van de lichten ofwel gaat hij niet voluit.

Het blok is trouwens niet opengeweest omdat het nog goed was. Weet ook van andere dat het blok goed was en normaal goed afgesteld stond.

Zal dus nog wat puzzelen worden met de electriciteit. In het slechtste geval iemand zoeken dat veel van de electriciteit kent.

Wat kun je doen als het idd die bobijn is? Ons pa sprak er ook al over dat het de bobijn was.

Sorry als het wat raar getypt is maar het is niet simpel zoiets uit te leggen als je er zelf niets van kent :-).

Ben er juist een ritje mee gaan maken en rijdt nog redelijk al een geluk. Je kunt er enkel niet mee doorgaan in toeren.

Enkele foto's van het resultaat:

img0268afk.jpg

img0269k.jpg

img0270s.jpg

img0271c.jpg

img0272k.jpg

img0273m.jpg

img0274j.jpg

Link naar reactie

Ja, nu ben ik zeker dat het iets electronisch is.

Na de vorige post dacht ik, het is goed weer, ga nog eens een ritje maken na het zo lang moeten missen.

Na 2 min begint die ineens goed te rijden zonder problemen. Ik stop en zie dat het voorlicht gesprongen was. Had een reservelampje bij dus vervang het en rarara, hij had het weer niet in toeren willen gaan.

Zal het dus daar eens moeten zoeken.

Link naar reactie

prachtige vespa singelee. heb zelf ook geen f*ck verstand van electriciteit ;-(

toch goed dat je weet dat het probleem daar ergens zit.

suc6 met het oplossen van het probleem ...

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Na wat prullen met den electriek is het probleem opgelost. Rijdt hoe het moet en alles brandt dus finished project...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...