Ga naar inhoud
Vespaforum.be

parkeerverbodsticker plaatsen - wettelijk of niet ?


Il Paperino

Aanbevolen berichten

Ik woon in een rijwoning en heb naast de woning een poortje waar mijn vespa juist binnenkan. Het is dus geen garagepoort, maar een poort die leidt naar de achtertuin.

Voor de woning ligt een stoep en dan de straat. Indien er een wagen voor het poortje staat is het uiterst moeilijk mijn vespa binnen te rijden, als ze met een wiel op de stoep staan raak ik zelfs niet binnen. De draaicirkel is dus iets te groot voor mijne scooter... Om makkelijk binnen te rijden moet ik dus recht voor het poortje kunnen staan...

Nu dacht ik eraan een verbodssticker " verboden te parkeren, of sticker met nummerplaat " op mijn poortje te hangen. Is dit wettelijk toegelaten ? indien niet, kan ik dit plaatsen als afschrikmiddel ? En welke sticker heeft het meeste effect... Thanks alvast voor de tips.

Link naar reactie

ik denk dat je dat niet kan afdwingen, maar gerust kan hangen. Maar of dat je een auto kan laten wegslepen omdat hij voor je poort staat... dat denk ik niet.

Overigens als een auto voor je garage staat, slepen ze hem ook niet weg en geven ze hooguit een boete.

Link naar reactie

Ik denk dat je dit best eens meld bij de bevoegde diensten van je gemeente. Mijn neef had ook te weinig plaats om in en uit zijn garage te kunnen en dan heeft de gemeente de gele streep op de rand van het voetpad uitgebreid tot 1m voor en na zijn garage, zodat hij er beter in en uit kon rijden. Weet natuurlijk niet of ze dit gaan doen voor zo een klein poortje, maar je kan het maar vragen hé.

Link naar reactie

En bij mij is er niet echt sprake van een garagepoort hé, iets breder dan een gewone deur, zo'n typisch tussenpoortje. Het gaat me zeker niet om een wagen weg te slepen of boetes... ik wil het parkeren enkel wat afschrikken, ik laat mijn vespa soms wel buiten staan tot ik vrije doorgang heb hé. Maar deze week met het vriesweer stond er een wagen drie dagen voor mijn poortje en nog een klein beetje op de stoep... het was dus supervoorzichtig zijn om mijn wespje zonder schrammen binnen te zetten. Dit zou ik met die sticker zoveel mogelijk proberen te vermijden...

Link naar reactie

ik denk niet dat je de persoon veel kunt maken als hij/zij daar parkeert. Ik heb hier hetzelfde aan de hand. Ik geraak moeilijk op mijn oprit met mijn Van als er tegenover mijn inrit wagens geparkeerd staan. Ik mijn overburen daarover angesproken, maar zij hadden er geen oren naar. dan maar de wijkagent aangesproken, die op zijn beurt met zijn meerdere ter plaatse is komen kijken. Antwoord dat ik gekregen heb is dat zij er niets aan kunnen doen als de wagens voor mijn oprit staan. Dus is het voor mij meerdere malen per dag serieus achteruit manoevreren om op mijn eigen oprit te geraken.

Een afschrikkingsmiddel kan wel een sticker zijn met een verbodsteken van niet parkeren of inrit vrijlaten. En parkeren met een wiel op de stoep mag niet, tenzij er een gebodsplaat staat dat het moet. Dus dan is de bestuurder wel strafbaar.

Link naar reactie
Een plaat met "doorgang vrijhouden aub" kan misschien ook helpen, en daarmee kan je zeker geen problemen krijgen. Groetjes, nero.

De stoep ligt ertussen hé, dus de doorgang is altijd wel vrij, maar of er dan geen wagen op de straat gaat parkeren betwijfel ik ten zeerste...

Een "clasic" kopen is ook een optie, daarmee geraak je overal door...:))

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Josse, ik ken nogtans iemand die al weggesleept is omdat hij voor een garage stond. Dus volgens mij wordt je weldegelijk weggesleept als je voor een garagepoort staat.

Hetgene wat mensen soms vergeten bij de bouw van een garage is dit aan te vragen bij de gemeente. Deze komt de stoep verlagen zodat je geen 4x4 nodig hebt om in je garage te geraken. Dus als er ergens verboden te parkeren staat op een garage zonder dat de stoep verlaagd is, dan gaan ze je nooit wegslepen of een boete geven.

Euh, jah dat was dus even iets dat ik dacht dat misschien wel informatief was in dit topic :)

Ik zou ook zeggen, praat er eens over met de gemeente...

Link naar reactie
Ze slepen meestal indien je "weg" moet, indien je er "in" moet zullen ze zelden of nooit slepen.

inderdaad dat klopt weet ik uit ondervinding, bij zo'n klein poortje heb je volgens mij echter geen poot om op te staan

Link naar reactie

Koop dan gewoon een pot GELE VERF en verf de stoeprand in het GEEL (het mag eigenlijk niet, maar je kan maar proberen hé)!

In het verkeersreglement wil dit zeggen dat je hier niet mag parkeren!!!

Of doe zoals ik al eerde zei, ga naar de gemeente en vraag dit aan (maar of ze dit zullen doen, is een andere vraag)

Link naar reactie
En Nerooke... weet ge geen schoon classicske staan ? Maar voor een schappelijk prijske ? :-)) En ééntje die altijd rijdt hé, waar ik kan op tellen ... :-))

Vlindertje, het is een illusie te denken dat GTS'en niet in panne vallen, en als je er een panne mee hebt dan "sta" je helemaal. Ze zijn trouwens veel gecompliceerder om aan te werken, waardoor je steeds naar de garage moet om het euvel te laten herstellen. (maar nu gaan we off topic).

De enige mogelijkheid dus om "wettelijk" in orde te blijven is dus beleefd aan de automobilisten vragen om een metertje vrij te laten om met je vespa door te kunnen dmv een bordje, als dat geen antwoord op je vraag is (en met te proberen riskeer je niets...).

Groetjes, nero.

Link naar reactie
De enige mogelijkheid dus om "wettelijk" in orde te blijven is dus beleefd aan de automobilisten vragen om een metertje vrij te laten om met je vespa door te kunnen dmv een bordje, als dat geen antwoord op je vraag is (en met te proberen riskeer je niets...).

Ik heb toch al voor minder een 'koek op men bakkes' gekregen hoor.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...