Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vraagje ivm sproeier,na het steken van n sito+


kieken33

Aanbevolen berichten

kheb n sito+ onder mn PX125 gestoken en er werd me aangeraden om mn sproeier met 2 tot 4 te vergroten nu heb ik gekeken en er zit reeds n sproeier van 160 in (dit staat tenminste op de sproeier zelf) nu zit het zo dat ik 160 redelijk wat vind en niet direct grotere sproeiers vind dan 160 op de site van SIP, ik vond enkel setjes van 110 tot 135, bij deze: scheelt er iets? of zou ik gewoon die 160 laten zitten??

Link naar reactie

Die 160 is niet de hoofdsproeier zelf.

De hoofdsproeier bestaat uit 3 onderdelen die in elkar geschoven worden, met elk hun eigen aanduiding. Bij een PX200 is dat bijvoorbeeld (van boven naar onder) BE3/160/118 en de belangrijke die vervangen word oor een grotere is hier de 118, die bijv. een 120 of 122 zou worden.

Link naar reactie

zelf ook nog niet zolang geleden geleerd hier op het forum

carbbuv4.jpg

Ik rijd met een LML en mijn setting is 160/BE5/100 en dat rijdt prima in combinatie met sito+

Link naar reactie
yoo tis gelukt,had geen andere cijfers zien staan dan die 160,ma had dus nie goe genoeg gekeken,tis inderdaad 100 yoooo mercie vo de mmoeite

daarvoor zijn we hier toch op het forum ;-) !!

Link naar reactie
Ik rijd met een LML en mijn setting is 160/BE5/100 en dat rijdt prima in combinatie met sito+

Ik heb een sito+ laten plaatsen en gevraagd de sproeiers aan te passen, 1ste,2de en 3de gaan vlot,tot ik naar 4de schakel...daar zit echt niks power achter, lijkt me zelfs minder dan met de originele pot.

Gaat vlot tot +-60/65,vanaf dan is het kruipen tot ?, hoger dan 70km/u heb ik 'm nog ni gekregen...(misschien dat het lukt op een kilometers lang recht stuk, zonder oponthoud, maar dat heb ik nog ni kunnen testen)

Gisteren eens gezien naar de sproeiercombinatie die ze gestoken hebben: 140/E3/98

't moet ni vliegen hé, maar de 80km/u zoals opgegeven in de specs had ik toch graag gehaald, en liefst met een beetje overschot...

Iemand een idee over die slome 4de ?

(zit aan +-1200 km nu)

Link naar reactie
Die 160 is niet de hoofdsproeier zelf.

De hoofdsproeier bestaat uit 3 onderdelen die in elkar geschoven worden, met elk hun eigen aanduiding. Bij een PX200 is dat bijvoorbeeld (van boven naar onder) BE3/160/118 en de belangrijke die vervangen word oor een grotere is hier de 118, die bijv. een 120 of 122 zou worden.

Bij mijn PX200 is de hoofdsproeier standaard een 116.

Link naar reactie
Bij de PX verschilt de standaard sproeier; als je autolube hebt 116 of als zelf mixt 118 (dacht ik).

klopt, pas je dat niet aan dan kun je wel eens iets tegenkomen... :(

Link naar reactie
tnx, heb ze besteld...'k laat hier wel weten of dat beter gaat.

Hey Novak, hoe ver staat het met je prestaties van je LML na die nieuwe sproeiers geplaatst te hebben? De mijne is ook wat lui, ik heb nog geen nieuwe sproeiers of uitlaat. Hij gaat vlot tot 60-65, en dan is het kruipen tot 70. Ik heb wel nog maar 265 km gedaan (nuja, in 7 dagen tijd).

greets en succes

Link naar reactie
tnx, heb ze besteld...'k laat hier wel weten of dat beter gaat.

Hey Novak, hoe ver staat het met je prestaties van je LML na die nieuwe sproeiers geplaatst te hebben? De mijne is ook wat lui, ik heb nog geen nieuwe sproeiers of uitlaat. Hij gaat vlot tot 60-65, en dan is het kruipen tot 70. Ik heb wel nog maar 265 km gedaan (nuja, in 7 dagen tijd).

greets en succes

Ik denk dat ge dan toch niet moogt klagen, dat was bij mij niet waar zonder aanpassingen, ook niet na 1000 km.

265 km is nog ni veel hé, even geduld hebben denk 'k :)

Die sproeier combinatie die Fajes vermelde heb ik besteld, maar is er nog niet...

Link naar reactie
Die sproeier combinatie die Fajes vermelde heb ik besteld, maar is er nog niet...

160/BE5/100 maakt niet veel verschil met 160/BE3/100

één van bovenste combinaties zal toch zeker beter zijn dan je huidige 140/E3/98

Link naar reactie

Vandaag nog eens gebeld met m'n dealer met de vraag of m'n sproeier al binnen was...

maar ik kreeg als antwoord die combinatie beter nog niet te gebruiken en te wachten tot ik 2500 km had...

Beetje raar vind ik, aangezien de meeste hier toch met die combinatie rondrijden...

Link naar reactie

ik heb bij een collega op het werk gedaan wat ze in scootering vermelden nl:

- luchtfiltertje onder je zadel verwijderen

- luchtfilter carbu : niet het blauwe gaas !, maar de glaswol eronder verwijderen. blauwe gaas beetje lossnijden en de 2e laag eruitprutsen. gaas weer toelijmen. (ik heb nieuwe luchtfilter genomen)

- spoeiers : 160 ipv 130 ; BE5 ipv E3 ; main jet 98 ipv 94, luchtmix-schroef : helemaal toedraaien en dan 2 draaien uit.

- uitlaat Standaard Sito voor PX125.

dit geeft zo'n 40% meer PK...de volle 7,92 PK ;-)Vooral meer koppel.

dit alles kost aan onderdelen rond de 70 euro, plaatsen denk ik dat op een uurtje wel gedaan was. Ik zie dat je van ekeren bent, ik ben van Kapellen, vlakbij dus

Link naar reactie

ik heb die momenteel niet liggen maar ga vanavond bestellen bij SIP, Als je wil bestel ik hem mee. met de sito+ heb ik geen ervaring, ik heb toen een originele uitlaat van piaggio gestoken (idem aan sito).

Link naar reactie
ik heb die momenteel niet liggen maar ga vanavond bestellen bij SIP, Als je wil bestel ik hem mee. Vandaag besteld is waarschijnlijk nog voor het weekend geleverd

met de sito+ heb ik geen ervaring, ik heb toen een originele uitlaat van piaggio gestoken (idem aan sito). Heb je al een andere luchtfilter en uitlaat of heb je die ook nodig?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...