novak Geplaatst: 10 november 2008 Delen Geplaatst: 10 november 2008 ik heb die momenteel niet liggen maar ga vanavond bestellen bij SIP, Als je wil bestel ik hem mee. met de sito+ heb ik geen ervaring, ik heb toen een originele uitlaat van piaggio gestoken (idem aan sito). Strak plan De Sito + hangt er al onder, misschien dan wel iets grotere main gebruiken 100 ? De luchtfilter is nog origineel, die mag je dus meebestellen. Ik mail je mijn gegevens. Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 10 november 2008 Delen Geplaatst: 10 november 2008 ik heb die momenteel niet liggen maar ga vanavond bestellen bij SIP, Als je wil bestel ik hem mee. Vandaag besteld is waarschijnlijk nog voor het weekend geleverdmet de sito+ heb ik geen ervaring, ik heb toen een originele uitlaat van piaggio gestoken (idem aan sito). Heb je al een andere luchtfilter en uitlaat of heb je die ook nodig? @geertvespa: Welke top haal jij nu met je gewone piaggio uitlaat? en optrekken lukt vlot neem ik aan? heb je de aanpassingen van de sproeiers e.d. zelf gedaan of door je dealer? *vroem* Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 11 november 2008 Delen Geplaatst: 11 november 2008 tjubix, ik heb die zelf gedaan, niet voor mezelf maar voor een collega. De scooter reed veel beter dan voordien op de teller ging hij over de 85, daarvoor maar een goede 70 (met mij erop, weeg 100kg) Link naar reactie
Nicky Geplaatst: 24 november 2008 Delen Geplaatst: 24 november 2008 @ Geertvespa Kan je de link van Scootering even online zetten. Dank Link naar reactie
Joene Geplaatst: 24 november 2008 Delen Geplaatst: 24 november 2008 De link naar dit artikel in Scootering bestaat niet. Stuur me eventueel een mail en ik reply met een scan van dat artikel uit scootering. Gratis en voor niets :-) Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 25 november 2008 Delen Geplaatst: 25 november 2008 @ GeertvespaKan je de link van Scootering even online zetten. Dank je kan natuurlijk ook een abbonement op scootering nemen. Op deze manier steun je deze mensen en blijven ze in staat deze tests te doen Link naar reactie
Nicky Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 Beste Is er iemand die deze aanpassingen (of enkele tenminste) doorgevoerd heeft aan zijn Px 125? Ik neem aan dat enkel de sproeiers, de uitlaat en de bougie vervangen moeten worden. Graag raad en/of ervaringen @GEERTVESPA Volkomen gelijk maar ik ben er niet echt meer mee bezig. Ik zou enkel wat reserve achter de hand willen hebben wat nu niet het geval is. Volle gas en +-75 km/u waarbij de auto's u nog van de baan rijden (op een weg van max 70km/u) Link naar reactie
smitspieterke Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 dus bij een px125(2007) bij het steken van een gewone standaard sito uitlaat, geen sito plus ook de sproeiers aanpassen? of is dit niet echt nodig? daar ik binnekort de sito uitlaat die in de kast zit te wachten tot ik hem plaats eens eronder ga zetten. @joene stuur jij me even dat artikel door aub, is dat zowat een handleiding achtig iets of kan er iemand even in puntjes vertellen hoe en wat ik die sproeiers er makkelijk uitkrijg en wat te doen met de luchtschroef. Pie Link naar reactie
Joene Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 @joene stuur jij me even dat artikel door aub, is dat zowat een handleiding achtig iets of kan er iemand even in puntjes vertellen hoe en wat ik die sproeiers er makkelijk uitkrijg en wat te doen met de luchtschroef.Pie stuur me dan even een mail zodat ik er op kan replyen met dat artikel Link naar reactie
Joene Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 kan er iemand even in puntjes vertellen hoe en wat ik die sproeiers er makkelijk uitkrijg en wat te doen met de luchtschroef.Pie kan dit al helpen?: http://vespamaintenance.com/fuel/carbre ... x.html#top Link naar reactie
smitspieterke Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 maar is het nodig om met een gewone sito uitlaat de sproeiers te gaan aanpassen bij een px anno 2007? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 maar is het nodig om met een gewone sito uitlaat de sproeiers te gaan aanpassen bij een px anno 2007? Volgens mijn bescheiden mening niet neen. Link naar reactie
smitspieterke Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 en dan eventueel nen bout in het darmke van de katalyzator steken en dichtsnoeren met een colsombandje(hoe dat je dat ook schrijft)? Of dient er meer te gebeuren om die katalyzator de mond te snoeren? Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 en dan eventueel nen bout in het darmke van de katalyzator steken en dichtsnoeren met een colsombandje(hoe dat je dat ook schrijft)? Of dient er meer te gebeuren om die katalyzator de mond te snoeren? Ja,je moet de katalysator eraf halen. Alles in zijn geheel (uitlaat + kat.) losvijzen en afhalen Link naar reactie
smitspieterke Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 en wat als deze er eenmaal af is moet ik dan iets afsluiten ofzo? en sproeiers aanpassen is dan dus alleen maar mocht ik een simoni of een sito+ steken.? Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 3 december 2008 Delen Geplaatst: 3 december 2008 en wat als deze er eenmaal af is moet ik dan iets afsluiten ofzo?en sproeiers aanpassen is dan dus alleen maar mocht ik een simoni of een sito+ steken.? Neen,je moet niets afluiten,uitlaat + kat.eraf en sito erop. Wat die sproeiers betreft,die zijn bij mij niet veranderd,maar het is een 150,wat de 125cc betreft zijn de meningen verdeeld hierover. Best eens aan een specialist vragen. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 sproeiers zijn ook geen exacte wetenschap. je moet als je wijzigingen hebt gedaan in het begin regelmatig uw bougie nakijken om te zien welke kleur ze heeft. "koffie-met-melk kleur" is ideaal. Te licht (beige wit) is te arm, te donker, zwart is te rijk. Verder is het een beetje zoeken he je kan ervan uitgaan dat in een carbu van px van '97 dezelfde sproeiers moeten zitten dan in een LML die "onbegrensd" wordt, de motor en carbu zijn immers dezelfde Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 Dus bij aanpassen van uitlaat en sproeiers (in mijn geval op een LML) best in het begin regelmatig de bougies nakijken? Nog zaken waar ik moet op letten? Hoe kan ik aan de bougies geraken? Of hebben jullie misschien de link hier op het forum waar die uitleg staat? bedankt tjubix, de irritante tegenwerkende zot Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 4 december 2008 Delen Geplaatst: 4 december 2008 Hier vind je een pdf met vele plaatjes: http://iheartstella.com/tag/manuals Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 29 december 2008 Delen Geplaatst: 29 december 2008 Hey daar, Vraagje: ik rijd met LML met een gewone PX uitlaat en aangepaste sproeiers. Het enige dat er nog niet aangepast is, is de luchtfilter onder mijn zadel (da wit rond ding); die zit er nog altijd in. Heeft die enig nut? En denken jullie dat het een verschil zou geven qua acceleratie of topsnelheid indien ik die luchtfilter onder tzadel toch zou verwijderen of zou dat niet veel verschil maken? Ik vraag het eerst hier want wil niks mis doen...zit nu aan 1525 km. dank!! Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 30 december 2008 Delen Geplaatst: 30 december 2008 die luchtfilter onder het zadel verwijderen en het beste is dan nog dat je de andere luchtfilter op de carbu ook aanpast ofwel vervangen door een px filter. als je dit hebt gedaan ga je normaal je sproeiers toch nog een beetje moeten aanpassen omdat je meer lucht krijgt en dan ga je dus ook en beetje verschil voelen in prestatie. of het echt de moeite is weet ik niet. groeten Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.