Ga naar inhoud
Vespaforum.be

31 oktober Halloweenrit


vespaclubgent

Aanbevolen berichten

Soepke pruttelen, soepke pruttelen... Wacht tot dat ge den hekseketel ziet! Nog even de paddo's erbij, gemalen adderklootjes voor de smaak, en dan een paar uurkes doorkoken. Kom maar proeven... als je durft! Woehahahahaha...

En nie willen regenen...

Luc

Link naar reactie

Juist terug van wat een "haloweenavondje" moest zijn en dat is het ook geworden (met dank aan de wet van Murphi). Het is begonnen met een defecte bankautomaat en geëindigd op de vergadering van de Gentse scooterclub.

Om kort te zijn: al te laat vertrokken en toen ik in Gent aankwam en het oortje van de gps inplugde, bleek dat dit de geest had gegeven. Op elk kruispunt waar ik moest stilstaan vlug de gps uit mijn zak halen om te zien hoe ik moest rijden bleek geen goede werkwijze, zeker met dikke handschoenen aan. Ten lange leste de gps dan maar midden op de voetsteun gedeponeerd waar hij wonderwel zo goed als bewegingsloos bleef liggen. Rond 10 voor 8 moet ik bij De Pauw gepasseerd zijn (het juiste adres niet gevonden) en waarschijnlijk iets verderop aan de mc donald gaan vragen aan verschillende mensen waar ik "De Pauw die ook vespa's verkoopt" kon vinden, maar niemand had ook nog maar van De Pauw had gehoord.

Toen het "sublieme" idee gekregen: als ik niet aan de start ben kan ik nog altijd de aankomst proberen. Een paar weken geleden had ik van Mgent iets gehoord van de watersportlaan, ik daar spoorslags naartoe (dankzij de gps). Daar aangekomen was het een vrij donkere en dode boel, buiten een paar restaurantjes en de "roeiersclub". Omdat er daar een paar (2 dus) scooters op de parking stonden besloten om daar een hete koffie te gaan drinken. Aan de barman gevraagd of er toevallig vanavond geen troep vespa's te verwachten waren. Ah ja! Ze zijn allemaal in de zaal achteraan, neemt uwen koffie mee.

Ik met een big smile naar achteren, de deur opengesmeten om mijnen entré te maken en toen... moet mijn gezicht boekdelen hebben gesproken. Een 20-tal mannen en vrouwen rond een paar tafels die me met een verwonderd gezicht aangaapten.

ik:Euh... is dat hier, de vespaclub van Gent?

???:Neen dit is de scooterclub van Gent, maar als ge een lidkaart wilt, geen probleem. En nu ge toch hier zijt, komt erbij zitten.

ik: Allé, om mijnen koffie niet alleen te moeten uitdrinken. Maar een kaart kunt ge mij niet verkopen, ik ben namelijk al lid van de C...vespaclub van D... .

???: Ah, dan kent ge ... .

Ik: Da's zeker da.

???: We hebben ooit al een paar ritten samen gereden met de C... Vespa club D... Er waren zelf plannen om een overkoepelende club op te richten.

En dan moet je ... . ook kennen.

Ik: Natuurlijk, die is op elke vergadering aanwezig, denk ik, want het is al een tijdje geleden dat ik er geweest ben.

???: Als je ... nog eens tegen komt, wil je hem dan zeggen dat ik zijn beide benen ga breken bij de eerste gelegenheid? En als ik dat zeg, doe ik dat ook. Dienen "@@@'''€€€€" heeft ons indertijd elk 1000fr afgetroggeld, en nadien is hij verdwenen met de noorderzon.

Langzamerhand begon er iemand aan de tafel serieus te krimpen (en niet alleen zijn edele delen die al gekrompen waren trouwens van de kou).

Ik: Nu ja... zó goed kan ik ... nu ook weer niet.

???: Hier een kaartje van de club, en nog eentje voor ... als je hem tegen komt. En vergeet hem zeker niet de groeten te doen.

Snel mijnen koffie opgedronken (en het koekje opgegeten), en na al de dames en heren een nog prettige "verder vergaderen" toegewenst te hebben, stillekes mijn schop afgekuist.

Met de gps op de vloerplaat via "terug naar Oosterdonk" en Geraardsbergen naar huis gereden. Thuisgekomen dan maar zelf soep gemaakt met kikkeroogjes en adderklootjes.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zo'n haloween hebben beleefd. :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
hah. zijn dat die club die vroeger een vespa club waren en nu maxiscooters rijden? dat is dan toch al een hele tijd geleden dat er sprake was van een overkoepelende club (1000FR? wtf?)...

Ik vermoed van wel, maar ... . moet toen wel een overgetelijke indruk gemaakt hebben. :)

En toen ik vroeg of zij niet wisten waar de rondrit, gesponserd door De Pauw, eindigde, kreeg ik het antwoord dat De Pauw vroeger HUN sponsor was...

Nero, man man, gij moet gewoon nen topic starten met : "De wondere Vespawereld van Nero !" Humortopic No.1 !!!!

Nero is the best & zijn GPS doet de rest !!

Allé, naar Halle kunt ge toch al bollen !!! Hahahahaha !!!

Groeten,

Bart

Of dat het "nero" is of de "wondere vespawereld", of een combinatie van de twee weet ik niet, maar een feit is dat, als men er vaak op mijn manier op uit trekt(5 min op voorhand beslissen, gsm niet meenemen,...), het avontuur gegarandeerd is.

@Bart: als ik binnenkort mijne cola en mijn (waarschijnlijk nu al verdoefd) pakske chips nie krijg, kom ik persoonlijk uw neusbeentje breken (dit lijkt me een redelijk voorstel), en als ik iets zeg doe ik het (soms) ook. :)))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Een eerste selectie van de Halloweenfoto's, zij het zonder Nero staan online op onze site, onder foto's. Die stond op vijfhonderd meter van het adderklootjesbrouwsel bij een fastfoodketen. En uiteindelijk belandt hij dan nog ergens, waar geen Carolientje achter de tapkast stond, maar waar allemaal uitgebluste met door spleetogen gebouwde vehikels stonden. Het waren dan nog watjes ook.

Misschien een tip voor Luc om eens op elke eind van de Zeeschipstraat een Vespawegwijzer te plaatsen zodat ook de dapperste onder de Galliërs ( Maar dat was Ambiorix zeker in plaats van Nero)p hun bestemming komen ;-)

www.vespaclubgent.be

Link naar reactie
Een eerste selectie van de Halloweenfoto's, zij het zonder Nero staan online op onze site, onder foto's. Die stond op vijfhonderd meter van het adderklootjesbrouwsel bij een fastfoodketen. En uiteindelijk belandt hij dan nog ergens, waar geen Carolientje achter de tapkast stond, maar waar allemaal uitgebluste met door spleetogen gebouwde vehikels stonden. Het waren dan nog watjes ook.

Misschien een tip voor Luc om eens op elke eind van de Zeeschipstraat een Vespawegwijzer te plaatsen zodat ook de dapperste onder de Galliërs ( Maar dat was Ambiorix zeker in plaats van Nero)p hun bestemming komen ;-)

www.vespaclubgent.be

Hoe is da mogelijk da'k zo'n bende gruwels heb kunnen missen op 500m na:)? Mooie foto's trouwens. Volgend jaar beter... Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Nero'ke.. Misschien volgende keer de gsm-nr van onze opperkrijger Mgent meepakken.. Die is altijd bereikbaar, zelfs tijdens ritjes en tijdens soepbedelingen. :-) En misschien ook uwe kodak meepakken, zodat we ook beelden hebben van "De heldhaftige belevenissen van Nero in het hol van de leeuw!" :-)

Maarja, al diene techniek heeft natuurlijk ook batterijkes enzo, net zoals ne GPS, en blijkbaar zijn die toestanden ook ni echt uw beste vrienden e.

Toch jammer dat je ons net gemist hebt. Twas een gezellige avond.

Troostknufke

Foorteefje :-) (of t was eigelijk soepteefje die avond)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...