Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Hallo allemaal. Ik heb een vespa pk50xl2 maar elke keer als ik het linker knipperlicht gebruik knippert mijn koplamp en achterlicht ook. Ook knippert het linker achter knipperlicht helemaal niet. De voorkant doet het wel. De knipperlichten rechts voor en achter werken wel perfect. Ze zijn alle 4 gloednieuw. Ik heb gehoord dat een slechte massa het probleem kan zijn, maar waar zit deze massa voor de knipperlichten? Alvast bedankt!
  3. Vandaag
  4. Ik ben op zoek naar het deurtje van een handschoen kastje van een pk50xl (geen pk50s). Iemand iets liggen in een niet gebarsten staat?
  5. Aan alle leden die mij enorm geholpen hebben in deze thread toch even een bedanking en een verduidelijking van de uiteindelijke oplossing; Er was inderdaad een luchtlek, alleen niet direct op de plek waar je het verwacht. Het was het nieuwe spruitstuk zelf dat niet goed vastgedraaid stond vanuit fabriek. In al mijn haast niet nagekeken. Zie foto onder welke bouten los stonden. Bijkomend was mijn sproeier te klein. Van al dat aanpassen en wisselen zat er nog een hoofdsproeier maat 64 in, waardoor Vespa terugviel in toeren bij gas hernemen. Zit nu hoofdsproeier maat 70 in en rijdt eindelijk zoals het hoort. Ik wens iedereen veel Vespa genot zodra de zon schijnt!
  6. Ga bovenaan de pagina naar "aktiviteit" en dan naar "aktiviteit die ik gestart heb". Groetjes, nero.
  7. Bedankt voor jullie reactie. De bougie vonkt in ieder geval wel, ik kan niet echt aangeven hoe de motor zich gedraagt na enkele kilometers rijden. Ik heb namelijk het schakelen nog niet onder de knie, vandaar dat ie regelmatig afslaat. De bougie is nat, naar mijn inziens niet vettig, en schoon. Maar goed, aangezien ik niet ver kom is daar denk ik weinig over te zeggen? Hoe kan ik de electrode controleren en de caburateur afstellen? Of heeft iemand een link voor mij van een YouTube filmpje hierover? Groeten Sabine.
  8. Is er wel aan de motor gesleuteld of is deze er weer onder gezet na het spuiten? Goed sluitende Keerringen zijn namelijk wel belangrijk voor een goed draaiende motor. Jouw probleem kan meerdere oorzaken hebben maar begin met de bougie. Is deze nat van de brandstof (bougie ziet er schoon uit) of is deze nat maar ook vettig. Is deze vettig dan kan je kijken of je de juiste bougie hebt gemonteerd en of de electrode afstand correct is. Ook kan het zijn dat de carburator te rijk staat afgesteld. Vervolgens kom je bij de ontsteking. Er van uitgaande dat je het 6V systeem hebt zou het kunnen zijn dat je condensator of bobine de geest aan het geven is. Dit kan een slechte of zwakke vonk geven wat vaak het geval is als deze onderdelen warm zijn, dus na een stukje rijden. Gevolg na een 2e keer starten dat deze nat is.
  9. Heb je motor elementen los gehad zoals uitlaat, inlaat, carburateur? Zo ja, zijn hierbij de pakkingen vernieuwd? Is de stator plaat hierbij losgehaald? Al eens een verse bougie geprobeerd?
  10. Hoi Ed. Bedankt voor je reactie. Geen van deze onderdelen zijn vervangen.
  11. Je zegt "gedemonteerd en opnieuw gemonteerd" Is er iets gewijzigd in: - sproeier bezetting - keerringen - bougie - carb - cylinder of andere motor delen? Afhankelijk of je een elektronische ontsteking hebt of puntjes, hier is een mooi filmpje voor de basis afstelling:
  12. Hoi allemaal. Helaas heb ik geen reacties gehad op mijn vorige bericht, wellicht was ik niet duidelijk, dus probeer ik het nog maar eens. 😁 Mijn Vespa R50 start in een keer, maar wanneer ie dan afslaat moet ik eerst weer de bougie droog maken om opnieuw te kunnen starten. Met andere woorden: hij lijkt gelijk te verzuipen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? De Vespa is overigens kort geleden gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. Zou het kunnen dat de ontsteking niet goed is afgesteld? En hoe kan ik dat oplossen? Groeten, Sabine.
  13. Enkele dagen terug vulde ik het 2 takt reservoir bij van mijn PX 125. Nu vond ik een plasje olie onder de Vespa. Heb ik te veel bijgevuld? Hoeveel mag men bijvullen? Wanneer moet men bijvullen? Is er een alarm lampje ? Het loopt via de uitlaat op de grond . Ik vergat te melden dat ik hier nieuw ben. Ik zag deze morgen twee reacties, waarvoor dank.maar nu zie ik ze niet meer ! heb ik dat (per ongeluk) weggeveegd?
  14. er is geen alarm-lampje. Soms is de plek waar de 2T-olie onder de scooter ligt een indicatie waar het probleem zit: rubber kijkgat = meestal lek centraal onder de scooter, niet achteraan.
  15. Gisteren
  16. Het reservoir durft al eens te lekken aan het kijkglaasje. Om deze dichting te vervangen moet de tank en het reservoir gedemonteerd worden. Jan.
  17. Enkele dagen terug vulde ik het 2 takt reservoir bij van mijn PX 125. Nu vond ik een plasje olie onder de Vespa. Heb ik te veel bijgevuld? Hoeveel mag men bijvullen? Wanneer moet men bijvullen? Is er een alarm lampje ?
  18. Hervé

    Bobine vgla1t

    Bedankt Frederik, Nu ik het bekijk vanop mijn laptop bekijk zie ik het nu ook maar vanop mijn gsm zag ik het niet Nogmaals hartelijk dank
  19. Hervé

    Bobine vgla1t

    Hey Frederik, Had ik ook al gevonden maar de VGLA1T staat er niet bij. Is deze dan compatibel met de VGLA1T
  20. Nr. 64 - https://www.scooter-center.com/de/vespa-piaggio-vespa-150-vgla/explosionszeichnungen/zuendspule Wel een beetje moeite doen eej... 😬
  21. Hervé

    Bobine vgla1t

    Hallo. Ben op zoek naar een bobine voor mijn VGLA1T uit 1959. Moeilijk te vinden. Met welk model is dit compatibel. Grt.
  22. Mede PK rijders. was aan het kijken of een toerenbegrenzer is aan te sluiten op mijn PK50XL. Gaat dan om een 2 draden systeem. Een draad naar massa en de ander naar de pick-up. Kan ik de pick-up draad op pakken bij de CDI?? En welke kleur draad moet dit dan wezen? Groeten Dennis
  23. Hallo iedereen, zou graag mijn uitlaat met katalysator vervangen door niet-katalysator. Het origineel geluid van de PX wil ik behouden. Carburator met gescheiden smering SI20/20D correctorsproeier : 150 hoofdsproeier : 100 mengbuis : BE5 nevensproeier 42/140 Graag aanbevelingen voor een uitlaat en sproeiers. En kan iemand mij zeggen waar je het pinnetje plaatst die op de foto te zien is bij verwijderen van autolub?
  24. Afgelopen week
  25. Geluk is met de ... dus ik zal wel geluk hebben😀
  26. Bedankt Daan! Afgelopen weekend vanuit Dordrecht naar de Duitse Eifel gereden en nog naar Luxemburg gereden om even goedkoop te tanken 😉 Ging allemaal goed en wat rijdt het heerlijk, ook op de lange stukken! De koppeling begon wel te slippen bergop en toch maar weer naar huis gereden en gelukkig gehaald! Nu nieuwe platen set besteld en komend weekend vervangen!
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...