Ga naar inhoud
Vespaforum.be

C.Beckers

Leden
  • Items

    48
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50XL
    Vespa LX200 Cosa

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Antwerpen
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

C.Beckers's prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Conversation Starter

Recente badges

4

Reputatie

  1. Hey Frederik, Bedankt voor je aanhoudende raad. Ik vrees er ook voor… Welke zaken moet ik zeker nakijken? Dat ik niets mis alvorens terug te monteren. Is er een manier om luchtlekken te detecteren wanneer blok op werkbank staat?
  2. Ik heb de hoofdsproeier eens drastisch verkleind van 64 naar 54 (had geen andere liggen) en de andere naar 40 ipv 50. Vespa start met choke, gaat dan hoog in toeren. Zodra ik choke uitzet valt hij stil. Bij gas geven lijkt het nog altijd alsof hij verzuipt, maar de bougie is wel droog nu. Dus volgens mij krijgt hij nu te weinig benzine. Ik heb een sproeier setje besteld waar ik eens mee zal experimenteren in de hoop een oplossing te vinden.
  3. Bougie proper gemaakt en licht geschuurd en draait perfect. Die was zwart en nat… Morgen eens verder naar kijken en toer doen. Blijft toch boeiend vespa 😄
  4. 64 & 50 in vlotterkamer en 42 nevensproeier
  5. Nog een filmpje voor de liefhebbers WhatsApp Video 2024-02-02 at 17.03.32.mp4
  6. Dag allen, Ik dacht m'n vespa eens even in gang te trappen voor het weekend, maar hij wil dan toch niet echt. Starten wel, maar blijven draaien of toeren maken niet voor lang. Nafttoevoer lijkt me goed, heb nieuwe darm gestoken zodat ik eventuele lucht kan zien maar die is in orde. Carbu is gloednieuw (16.16), en dezelfde als dat er eerst opstond. Zit nieuwe rubber rond spruitstuk, en dicht ook mooi af tussen carbu en spruitstuk. Bougie geeft mooie vonk. Zou het iets te maken kunnen hebben met timing van de ontsteking? (Rekening houdende met de vergrote inlaat & sito +?) Of hebben jullie kenners andere ideeën wat ik nog kan nakijken? Filmpje met geluid toegevoegd. Merci alvast , WhatsApp Video 2024-02-02 at 17.06.28.mp4
  7. Hi Frederik, had ondertussen comment aangepast. Naftdarm was vacuüm, nu start die vlot 👍 1 van de dagen testritje
  8. Update, Uitlaat voor Vespa 50 special paste ook niet.😅 (Bocht raakt kader) Opnieuw sito gekocht en die paste mits kleine aanpassing aan bevestiging, had vermoedelijk enkele jaren geleden een foute sito gekocht voor ander typePK XL... Blok heeft al even gedraaid. Compressie lijkt me alleszins goed. Vonk is uitstekend ⚡ Bedankt voor jullie gewaardeerde raad!
  9. Wist niet dat hier regels omtrent waren. Net nog 5€ in m’n zak gevonden… Als ik nog mag Filip neem ik deze graag van je over. Zal je een PM sturen.
  10. Nog enkele onderdelen op overschot: Polini 2 membraan spruitstuk, Lichte wrikschade aan inlaat maar kan je wegdremelen. Geen effect op werking met afsluitende pakking - Incl. bevestiging spruitstuk Polini. €50 2 studs manifold 50cc (16.16 carbu) *Nieuw* €10 3 studs manifold 50cc (16.16 carbu) *Nieuw* €10 Huls/Bus voor spruitstuk (16.16 carbu) *Nieuw* €10 SITO uitlaat voor Vespa V50, 50N, 50S, 50L, 50R, 50 Special, V50 Elestart, PV125 *Nieuw* €50
  11. Dag Filip, Is de zadelrand voor PKXL nog zonder barsten en beschikbaar? De mijne is gebroken. Voor €20 mag je hem apart leggen dan kom ik 'm eens ophalen. Thx!
  12. Ergens niet onlogisch gezien het een V50S blok is, maar het verschil is toch bizar. Zal me een uitlaat en spruitstuk bestellen voor v50s dat moet passen.
  13. Dag Frederik, De gaten komen overeen, dat is 52mm. Maar de bocht zelf komt een stuk hoger uit. Heb foto genomen met plankje tussen zodat bevestingsbout even hoog zit. Dan zie je het verschil duidelijk.
  14. Dag allemaal, Blokje zit er terug onder, spruitstuk past perfect nu. (Dank voor de raad!) Een vraagje voor de specialisten, ik heb destijds een sito plus voor PK50XL gekocht. Heb hem even gemonteerd om te tonen hoe slecht die zit. Is het normaal dat die totaal niet aansluit aan uitlaat spruitstuk ? (Dat ik ook moet vervangen want draad voor uitlaat is kapot) Het verschil is echt aanzienlijk groot. Raakt zelfs kader. -Op welke vespa past deze uitlaat dan wel? -Welk uitlaatspruitstuk en uitlaat kan ik bestellen dat meteen past? (Mag sito+ zijn uiteraard) Alvast bedankt voor de goede raad,
  15. Nieuw spruitstuk staat er op, passend gemaakt naar M7 en sluit allemaal mooi af. Gas en versnellingskabels vernieuwd. Na kerst blok er terug onder gooien en kijken hoe alles past. Bedenk me net dat een nieuw uitlaatmondstuk ook geen luxe is. Zal mezelf nog maar een cadeautje doen 😌 Fijne feesten allemaal 🎄✌🏼
×
×
  • Nieuwe aanmaken...