Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Hoi, ik heb mijn VNA ietwat gemoderniseerd: voorzien van remlicht en remlichtschakelaar (normally closed model), en daartoe ook een iets modernere grondplaat geplaatst, met 5 kabeltjes. Claxon en remlicht heb ik aan de praat, maar koplamp en achterlicht doen bijna niks. Volgens mij kom ik qua elektrisch schema in de buurt van de Sprint: https://scooterhelp.com/electrics/pages/VLB.150sprintv.html. Als ik het goed begrijp wordt de verlichting dan door groen en geel parallel gevoed (die komen bij elkaar in de stuurschakelaar): druk je de claxonknop in, dan wordt groen via de claxon en wit geleid (zodat de claxon af gaat), en anders komt deze direct samen met geel. Iemand een idee wat daar mis gaat? Als ik de koplamp eruit haal dan wordt (uiteraard) alleen het achterlicht gevoed zodat ik wel íets van licht zie, en het valt me op dat het achterlicht feller brandt als ik alleen de gele kabel aansluit (en de groen dus los laat). Alsof groen en geel elkaar tegenwerken (uit fase lopen) in plaats van helpen. Het betreft een conventionele contactpuntontsteking en het vliegwiel heeft 6 magneten.
  3. Vandaag
  4. Nou, dat het droge brood je mag smaken, maar verstandige keus spuiten is echt een vak.
  5. Ik heb een paar jaar geleden van dit: ... via dit ... en dat: ... en dit: ... dit gemaakt (met inbegrip van een licht "verbeterde" motor ):
  6. Ik heb een VGLA1T en bij mij zit er geen batterij in. Zoek ook de handleiding. Grt.
  7. De plannen zijn iets gewijzigd Ik wilde het strak maken en spuiten van de scooter zelf gaan doen, omdat de rest al een flinke duit kost. In het verleden regelmatig iets gespoten, beugels, velgen, onderdelen, maar nooit echt echt grotere oppervlakten strak gemaakt en gespoten. Ik ben begonnen met schuren, plamuren, heb alles volgens het boekje gedaan maar ik krijg het niet zo strak als ik zou willen. Het blok wordt compleet nieuw opgebouwd bij AVB, ik heb alle onderdelen New Old Stock gekocht bij Maskes in Rijen en daar ook de juiste Maxmeyer lak gekocht. Tot nu toe pak ik het tot in de puntjes aan, dan zou het straks wel ontzettend zonde zijn als het spuitwerk net niet is zoals het zou moeten zijn. Daarom gisteren 'mijn' spuiter gebeld of hij het voor mij kan doen, dan weet ik zeker dat het goed gaat komen. Hij heeft over een maand pas/al tijd, dus ik ga deze week alles bij hem afgeven, inclusief de MaxMeyer lak die ik al via Maskes had, want hij gaat mijn lak gebruiken om de scooter te spuiten. Het is wel weer een aanslag op het budget, maar ik denk dat dat beter is dan achteraf spijt hebben dat alles perfect is, maar dat hij niet strak is.. Wordt dus voorlopig water en droog brood eten, maar ik denk dat dit het wel waard is! Wordt vervolgd!
  8. Gisteren
  9. Vespa Sei Giorni 300cc van 2019/8, met 4046 km van eerste eigenaar. Aangekocht bij Smeyers en daar onderhouden. Als extra een grote topkoffer. Weinig kilometers. Ongevalvrij. Enkele gebruikssporen zoals Kras op windscherm en lak af bij sleutel. PRIJS 5450€ Verkoop op factuur met aftrekbare BTW(21%)
  10. Vespa 125 GTS 70j editie. 08/2017 5519km PRIJS 4250 incl 21%BTW Schitterende vespa, speciale editie van eerste eigenaar. Komt met de speciale lederen vespa 70j tas. Extra rekje (voor) laten monteren (origineel vespa), net als LED voorlamp. Dit alles bij Smeyers waar de vespa ook aangekocht is. Topbox in zelfde kleur voor achterop wordt ook meegeleverd Weinig kilometers (5519) en altijd onderhouden bij Smeyers. Ongevalvrij. Verkoop op factuur met aftrekbare btw.
  11. Dat chassis lijkt me in vrij goeie staat te zijn. Jammer van de 80ies metallic lak. Mogelijk krijg je die er weer af met een goeie paint stripper of aceton? De onderliggende lak van die generatie is vrij robuust.
  12. Welkom Patrick bij het "betere Vespaforum"...veel restauratieplezier aan je sixties-Vespa's waarna je er nog heel lang mee kan rondbollen 😊
  13. Kan ook Italiaanse export naar Scandinavië zijn. Op het beenschild staat er normaal vespa. Kijk eens of je daar kleine gaatjes ziet van klinknagels. misschien wat verf weghalen. Als er geen gaatjes zijn… Misa. (Kleeflogo).
  14. welkom Patrick, succes met de toekomstige restauraties, zodra u eenmaal op weg bent zijn er genoeg Vespisten hier die u van tips kunnen voorzien!
  15. Dank voor de tip. Hier gelijk wat foto's, zo zie je waarover het gaat en dat er inderdaad nog veeeeel werk aan is...
  16. VGLA is zowel bij MISA in Jette (B) als bij GmbH Augsburg (D) geassembleerd. Het verschil tussen beiden is idd soms snel af te leiden uit een zadellogo of een achterlicht type. Fotootjes dus volgaarne 🙂
  17. Best even wat foto’s plaatsen.
  18. Dag gelijkgezinden, Ik heb een VGLA1 uit 1961, maar toen ik ze kocht, was er niks van papieren, noch documentatie bij. Ik ben destijds naar de politie gestapt en kreeg bevestiging dat het Chassisnummer niet geseind stond. Oef, geruststelling. Voertuig is intussen al enkele jaren correct ingeschreven en verzekerd en ik rij ermee. Graag wil ik deze wesp nu restaureren in originele staat. De meeste liefhebbers adviseren me om ze gewoon rijvaardig te maken, maar voor mij is de originele staat ook belangrijk. Dus zo veel mogelijk moet voor mijn part origineel zijn. Kan iemand helpen met een beetje van alles: - Chassisnummer VGLA1T*034598 - Zijn hier nog mensen die een VGLA1 hebben en purist zijn zoals ik? - Is deze wesp geproduceerd door MISA of niet? - Ik vermoed dat de originele grondverf Nocciola MaxMeyer 3000M was en de lakkleur kleur Blu Azzuro MaxMeyer 890 is, kan iemand dat bevestigen of weerleggen? - Kan iemand mij aan een kopie helpen van de originele gebruikershandleiding en technische documentatie aub. - Op scooterhelp.com vind ik heel wat informatie, maar niet van de VGLA1. Is dat dan zo'n zeldzaam machientje? Hartelijk dank bij voorbaat voor alle reacties, zeer gewaardeerd. Patrick.
  19. Ed75

    Remlicht

    Een beetje rondklikken doet wonderen...
  20. expo 58

    Remlicht

    Dank u, de prijzen staan in pond aangeduid..
  21. Dag allen, Mijn naam is Patrick. De kleinkinderen noemen mij 'Opi' en ik ben niet gehaast op de weg, vandaar mijn schuilnaam. Ik heb 2 Vespa's, een VGLA1 uit 1961 en een VNC1 uit 1966 (nu nog even vloeken: ik heb nog een Honda Dax ook 😉). Ben voornamelijk hier voor steun. Ik wil mijn beide wespen restaureren in originele staat. Mijn technische kennis valt mee, begin jaren tachtig heb ik een driejarige opleiding Automechanica gevolgd. Maar het ontbreekt me aan informatie en documentatie. Hopelijk vind ik hier hulp. Tot vroems.
  22. Afgelopen week
  23. nero

    Remlicht

    Scootercenter is Duits, geen ivoeringskosten of ponden. Groetjes, nero.
  24. expo 58

    Remlicht

    Dank je, maar deze had ik al gevonden, is er niks dichterbij, geen zin in ponden en onnodige brexit kosten.
  25. visser

    Only 2 stroke

    Dit evenement is gratis en geen inschrijving!
  26. expo 58

    Remlicht

    Waar vind ik een glaasje voor het remlicht appart. Het druppel vormig glaasje bovenop van ouder type Vespa. (1958 GL) ROOD.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...