Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraag Ivm Aankoop Vespa (Van Een Leek)


bastard

Aanbevolen berichten

Dag Vespa-liefhebbers, in de eerste plaats geef ik mee dat ik een behoorlijke grote leek ben qua Vespa-cultuur. Te vergelijken met een toerist die in z'n zwembroek in Alaska aankomt bij wijze van vergelijking.

 

Ben van plan in de zomer een tweedehands Vespa aan te schaffen voor voornamelijk recreatief gebruik (heb een personenwagen voor woon-werk verkeer etc.), en ik zou daarom een beroep op jullie willen doen om wat meer info/inzicht te vergaren. 

 

Kan je me dus iets aanraden qua prijs, rijkwaliteit, model, jaargetallen, aantal kilometers, onderhoud, garagisten etc?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Daar mis ik toch enkele parameters voor ;-)

-wil je veel km doen?

-wil je veel sleutelen?

-wil je veel toeren of veel koppel?

-wil je vintage charme of recente techniek?

-welke prijsklasse draagt je voorkeur weg?

Gtz

 

Slim gedacht!

- Niet zoveel km, schat max 2 a 3000 km/jaar.

- Wil absoluut niets sleutelen, zoveel mogelijk beperken.

- Mag een mix zijn, liefst koppel

- Vintage liefst, maar op zich niet tegen nieuwe modellen

- Tweedehands, rond 1.500-2.000 euro

 

 

 

Als je een leek bent en je wil een Vespa alleen voor mooie dagen gebruiken...zou ik een recent model aanbevelen : automatisch en relatief onderhoudsvrij...opstappen en bollen...   ;)

 

Kan je iets aanraden?

 

Alvast bedankt allemaal!

Link naar reactie

@ bastard : als je geen motorrijbewijs hebt : een Vespa gts 125... en met een motorrijbewijs een Vespa 300 gts , als deze modellen in je smaak vallen natuurlijk.

 

Op het forum kan je genoeg informatie verzamelen en ga ook eens een proefrit maken met een model naar je keuze...succes met je zoektocht ! :) 

Link naar reactie

Beste eerst kijken wat je zelf wil...prijs,model,zelf sleutelen of niet, 4takt of 2takt,motorrijbewijs of niet...als je dat allemaal al zou weten kunnen de mensen je het beste helpen met advies. Maar op deze manier vrees ik dat het moeilijk is je direct te helpe,.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...