Ga naar inhoud
Vespaforum.be

177kit vast gereden


Rocco

Aanbevolen berichten

Gisteren avond na slechts 200km de boel vast gereden. Reden: slechte olie, die plakt ipv smeren nooit gezien wa ne rommel die q8 2t. Vanaf nu enkel nog castrol 2t erin. Echt heb 200 km genoten van mijn polini kit, gewoon gereden: soepel, niks overbelast en dan gisteren boem alles vast. vandaag alles netjes hersteld en de originele terug gestoken met de polini uitlaat. Kan er nie meer aan gewend worden denk ik. Goesting om alles te verkopen echt of wel hang ik er ne nieuwe 200cc blok.

Voor mij geen kit meer ofwel ne volledige blok ofwel origineel.

Link naar reactie

Echt segmenten plakten gewoon vast aan piston, als je die vast neemt plakt hij gewoon aan je hand, nooit meegemaakt. hebben nadien de 2 olies wat vergeleken en die van castrol steekt er boven uit hoor. is hele fijne olie, tegen over die andere echt blijf er mee je handen af.

Link naar reactie

Rollershop en sip voor ongeveer 1400 euro.

200 cc.

Ik zit er ook aan te denken...

Ik heb eeb nieuwe px 125 maar ik ben de snelheid van mijn andere scoot gewend

die 130 op z'n sloffen haalt.

Mischien moet ik het gewoon maar accepteren dat die px 85 km per uur kan.

Link naar reactie
Gisteren avond na slechts 200km de boel vast gereden. Reden: slechte olie, die plakt ipv smeren nooit gezien wa ne rommel die q8 2t. Vanaf nu enkel nog castrol 2t erin. Echt heb 200 km genoten van mijn polini kit, gewoon gereden: soepel, niks overbelast en dan gisteren boem alles vast. vandaag alles netjes hersteld en de originele terug gestoken met de polini uitlaat. Kan er nie meer aan gewend worden denk ik. Goesting om alles te verkopen echt of wel hang ik er ne nieuwe 200cc blok.

Voor mij geen kit meer ofwel ne volledige blok ofwel origineel.

In Ninove zeggen ze :"get an au kit". :)

Kits zijn niet altijd betrouwbaar, maar wel altijd duur in aankoop. Spijtig dat je reeds een vastloper hebt na 200km. Misschien gewoon een zwaardere vespa kopen... Groetjes, nero.

Link naar reactie
Vandaag weer probleemloos rond gecruisd met mijn px125, maar zit er toch op te broeden om in duitsland een nieuwe px200cc te gaan halen. Ze zijn allemaal al ingeschreven geweest. zou het veel moeite kosten ze hier in te schrijven.

als je alle documenten meekrijgt, heb je op 14 dagen je plaat.

Link naar reactie

aan de 2takt olie kan het mijn inziens niet liggen. Weet wel dat polini ervoor bekend staat om nogal nauw te boren wat wil zeggen dat je 1000km nauwlettend moet roderen. Het kan ook aan de automatische mengsmering liggen, die geeft lang niet altijd juist 2%

Link naar reactie

Mijn ervaring zegt dat je je sproeier en mengbuis ook moet aanpassen.Je oliepomp mag je niet meer gebruiken omdat je door de grotere sproeier meer benzine krijgt en je mengverhouding met de olie te laag word .Je ontsteking stel je ook beter bij.

Als dit alles niet goed is rij je je motor vast.Ik zou volgende keer niet alleen op de Castrol olie wedden . Succes ermee .

Link naar reactie

177 ccm, de verhouding met de automatische mengsmering klopt dan niet meer omdat de cilinder inhoud groter is geworden, dus er wordt meer benzine geleverd dan normaal, want normaalgezien heb je ook grotere sproeier gezet.

Automsmering afkoppelen en mengen in de tank

Shit 2t zijn reply niet gezien : )

Link naar reactie

Scheelt dat allemaal zoveel ? Ik wed dat 80% van de PX125 met DR177, gewoon met normale mengsmering toch zonder problemen rondrijden.

Andere optie is om gewoon 1% bij te mengen bij het tanken.

Even voorbomen over die mengsmering. Zit er een verschil tussen het tandwieltje:aadrijfstang van een 125 en een 200 ? Raar dat nooit iemand een setje uitgebracht heeft of van die autosmering 3% te maken bv. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn ?

Link naar reactie

volgens mij kan het zeker niet aan de verkeerde olie gelegen hebben. Ik ken verschillende mensen die met Q8 olie rijden zonder problemen, zelfs met extreem getunede machines.

Ik blijf erbij dat het hier te weinig zorgvuldig roderen gaat of een montagefout (te kleine sproeier bijvoorbeeld)

Link naar reactie

Een 2 takt met 2% smering zou perfect kunnen werken met iets minder olie. Zolang de carburator perfect is afgesteld. Zou zelfs beter zijn. Minder koolaanslag.

WIE DURFT HET AAN (ik niet)

Maar bij een verstopping in je carbu, ga je een te arm mengsel krijgen, waardoor de temperatuur van de ontbranding begint te stijgen.

De reden dat ik een vreselijke hekel heb aan die automatische smering, is dat je verdomme gewoon niet ziet hoeveel smering hij krijgt. En de manier waarop je ziet dat je misschien geen smering krijgt, is een vastloper :-) . (hoeveel tijd kost het om zelf te mengen?)

Ook even meegeven, als je je olie reservoir leeg gereden hebt, moet je je oliepompje terug ontluchten. Anders werkt deze niet meer of slecht.

Hopelijk nuttige info.

Groeten coney

Link naar reactie

Ok, bij een px kun je niet ontluchten. (Wat ik raar vind en nog nooit heb moeten doen bij een px) Maar er word wel aangeraden om daarna 3 liter benzine met 2% olie te tanken. Dus ontlucht deze tijdens het rijden. (tot je 3 liter opgereden hebt)

Andere oliepompen kun je wel ontluchten. En als er lucht in je oliepomp zit, dan kan er nog een tijdje een luchtbel in blijven zitten die de smering belemmerd.

Onwetendheid van mijn kant :-)

Groeten coney

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...