Ga naar inhoud
Vespaforum.be

filmpje VC Paesani op Youtube


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Miljaar,hier wordt nu eens iets echt wijs in elkaar gezet ,en dan gaat daar een hoop zeikers intellectueel over gaan doen.Subcultuur my ass!

knappe eerste post ;-) Of aliasje voor iemand die niet onder zijn gewone logine durft posten misschien ?

Soit, ik zie heir weinig gezeik hoor.

Link naar reactie

even mijn bescheiden mening:

1) tof clipke, leuk initiatief, jammer genoeg niet de 10 om te zien zomerhit

2) ik vind dat er door diegenen die in "de subcultuur" zitten helemaal niet negatief wordt gereageerd op dit clipje

3) aan diegenen die het over "de subcultuur" hebben, kom dringend eens een kijkje nemen op een treffen a la leopoldsburg en OysterBoom. Je zal daar merken dat de mensen verre van bekrompen zijn, dat er heel verschillende mensen rondlopen, en vooral, dat deze "die hards" zoals ze hier genoemd worden veel open minder zijn dan je denkt.

Link naar reactie

Ik heb reeds dikwijls de leuze "to-each His/Her-own" gebruikt en vermoed dat het in dit topic niet anders zal zijn. Toch wil ik deze keer een beetje uitgebreider reageren.

Allereerst congrats aan de maker(s) van dit filmpje - tof in elkaar gestoken - zullen best wel enkele uurtjes zijn ingekropen. Anderzijds stel ik me vragen bij sommige reacties die ik las.

Alsof het genieten van een Citroën DS van 1970 enkel kan gebeuren in een driedelig maatpak van Balmain, Dior of gelijk welke andere Franse couturier;

Alsof het zalig spelevaren in een Riva Aquamarine uit 1951 enkel mag vanuit mondaine badsteden als Saint Tropez, Cannes en Nice;

Alsof het cruisen in een '59 Cadillac Coupe De Ville of een 1972 Buick Riviera enkel mogelijk is op de tonen van Elvis of één of andere Motown-groep;

Alsof ...

Velen onder ons zijn op de hoogte van waar en wanneer de eerste Vespa's werden gemaakt, kennen zowat elke moer en bout en schroef en hendeltje van alle verschillende types. Het "in vakjes duwen van" wordt daardoor nog een vreemder aspect van sommigen.

Vespa's werden in origine gemaakt in Italië en stralen aldus tot op heden een soort levenstijl uit die gekend was van Milaan tot Palermo. Dean Martin, Napels, de eerste espressomachines in café's en tal van andere zaken die ook bij onze (groot)ouders een opgang kenden. Het accentueerde enkel het beeld van de modieus geklede man die met een dame in amazonezit achterop een tochtje door een stad maakte in een film genaamd "A Roman Holliday".

Enkele decennia later gaven ook de Mods en de rockers een beeld aan wat toen reeds als een mythe kon worden bestempeld. Ook zij hadden hun speciefieke stijl van kleding, hun eigen muziek, hun manieren om met de wesp om te gaan en ze te tooien met accessoires als 10-tallen spiegeltjes en dergelijke.

Wie durft de geschiedenis tot vandaag af te ronden zal zien dat elke tijdspanne een ander beeld bij de Vespa oproept. Als fervente Sinatrafan of wanneer je voorkeur uitgaat naar Ska, The Who of wanneer je eeder opteert voor met (klater)goud beladen Hip-hoppers of Rappers, iedereen heeft het recht om een Vespist te zijn.

De Vespist gekleed in een Italiaanse outfit op lichte moccassins die geniet van een blinkende en volledig opgepoetste maar oh zo trage modieuze PX of GT heeft mijns inziens evenveel rechten (en plichten) dan iemand die zich de Modstijl heeft toegeëigend of iemand die combats verkiest boven de eerder aangehaalde moccassins en gebruik maakt van een oude perfect gerestaureerde GS die qua snelheid iedereen regelmatig het spreekwoordelijke poepje laat ruiken.

Zelf vind ik het Limburgse rappen niet direct kloppen in combinatie met het cruisen en genieten van een Vespa en toch ... Wanneer je de beelden los van de muziek bekijkt vanwege het niet kunnen samengaan, gaat het gesproken Limburgs "gezang" er stilletjesaan toch bijhoren (alhoewel het helemaal niet mijn type muziek is).

Ook nu weer is het dus een to each His/Her own-regeltje dat moet worden toegepast. Persoonlijk vind ik het daarom ook jammer dat (in dit en soms in andere topics) soms op vrij harde manier wordt gereageerd.

Het is echter prettig om lezen dat sommige forumleden nadien een geuite mening kunnen, durven én willen herzien. Een bewijs dat de meesten onder ons toch niet weinig respect opbrengen voor collega's Vespisten, een eerlijke vorm van respect ongeacht zij zich Mod voelen, combats of moccassins dragen, een snelle of een trage wesp berijden, ongeacht ...

Het is geenszins mijn bedoeling geweest om wie dan ook in dit epistel aan te halen of te citeren - het is gewoon een reactie op eerder geuite reacties. Mocht dit wel het geval zijn verontschuldig ik me nu al bij deze die zich aangesproken/aangeschreven voelen.

Zonder te willen behoren bij gelijk welke strekking hoop ik dat dit forum nog lang kan blijven bestaan, het ledenaantal gestaag kan aangroeien met leuke mensen die op rat rods, curry's allerhande, perfect gerestaureerde beauties, trage en rappe, classics of plastics of whatever het Vespa-gebeuren evoceren.

Een forum is gemaakt voor een waaier van mensen - laten we dan ook op een gepaste manier reageren - het forum zelf kan er alleen groter en beter van worden.

Om af te sluiten nogmaals een dikke proficiat aan de limburgse Spielberg(en) en een toffe en welgemeende groet aan iedereen.

grts frutsab

Link naar reactie

@FRUTSAB

prachtig gezegd, en strookt volledig met mijn gevoel. Mijn post kwam er inderdaad na het herlezen wat te ongezouten uit en was zeker niet bedoeld om bepaalde mensen aan te vallen. Indien het toch zo was, mijn welgemeende excuses.

Het idee erachter was gewoon dat als je overtuigd bent van je eigen visie op bepaalde dingen, een andere visie op diezelfde zaken daarom niet minderwaardig is.

meer niet

grtz

Link naar reactie
@VESPADIVERSO: wil me zeker in de nabije toekomst aansluiten. Nadat ik de varioring eruit gehaald heb en een grotere sproeier heb geplaatst. Dan zou die vlot 45 a 50 gaan. Bedankt voor je interesse en misshien tot binnenkort. : )

zie maar uit dat ze u ni op de rollekes zetten dan!

Link naar reactie

Laat het woordt "MODS" eens uit deze discutie .Waarom wordt deze term altijd aangehaald als er een beetje commentaar is op een bepaalde groep vespa rijders ( en dan nog door mensen die er niks van kennen).

Link naar reactie
  • 3 weken later...

wow, wat is dat hier, een bende verdoken hiphopfans ??? ;-) en dan nog met de juiste smaak (Madlib, Dilla, Talib Kweli, ...)

de clip van Statement met de Primavera staat niet online denk ik, maar kan 'm wel uploaden als ik eens 5 minuten tijd heb.

Waarschijnlijk duikt er binnenkort een LML op in een zwart-witte videoclip van Lucinda Slim (www.myspace.com/lucindaslim) ... ga in oktober in Londen filmen.

Is een zangeres die bij Daptone zit en met mij ook wat nummers maakt, zo is de cirkel rond van (Northern) Soul naar hiphop !

Link naar reactie

wowow fajes & krewcial: blackstar van mos def en talib kweli is mijn favoriete hiphop-plaat ooit

,

naast de eerste wu-tang (enter the 36 chambers)

en eigenlijk allemaal die eerste wu-tang spin off-s

zoals Liquid Swords van da GZA _

ODB's eerste _ http://www.youtube.com/watch?v=G_tWvlicMQw

Method Man's Tical:

en die shit...

oh ja, en daarna de RAWKUS klassiekers met de SOUNDBOMBING-serie...

http://www.youtube.com/watch?v=YR9QYOAl ... re=related

ah, those where the days...

mm

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...