Ga naar inhoud
Vespaforum.be

filmpje VC Paesani op Youtube


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Er is maar één woord om dit filmpje te beschrijven:

broeoeoeoeoeowwwaaaaaahhhh!!!

Versta me niet verkeerd, het filmen zal zeker niet evident geweest zijn, evenals de tektst maken, vertolken, enz... Chapeau!

Maar... die muziek, de sfeer van het filmpje passen mijn inziens van geen kanten bij de vespa-scene. Hier gaat mijn maag van tollen, vandaar...

Groetjes, ... broeoeoeoeoeowwwaaaaaahhhh!!! :)

Link naar reactie

Waarschijnlijk...:) Kun je iets meer vertellen over de achtergrond ed. Versta me niet verkeerd, het idee is gewoon schitterend, maar de keuze van het muziekgenre ontsnapt me hier volledig (langs dees kanten rijden er geen rappers op een vespa). Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hey nero,

die sfeer is gewoon niet in woorden te omvatten. Gewoon schitterend.

"Mee, paesa heb ge een Vespa gekoch ofwa?" Ik lig hier bijna onder mijn pc van het gieren.

Ik ga proberen om een beetje de sfeer errond te scheppen... Correct me if I'm wrong.

De Italianen, of eender welke allochtone groep (yuk wat een woord), in limburg voelen zich eerder verbonden met de hip-hop en rap cultuur dan met het alternatief "the Who and nine inch nails of northern soul" circuit. De meesten toch.

Ik cruisde vroeger ook rond in de cité's met "Coolio, Ice Cube, Arrested Development of Will Smith" in mijn Cd-lader. Als het niet Italiaans was, dan was het van dat.

Wat is de Vespa-scene? Is dat die van de Mods? Die van de huidige Runs? Drink till puke in your tent? Dat is maar een kleine harde kern.

Er is een hele hoop Vespa-rijdend België dat niet naar Leopolsburg, Castle run Luik of Holiday in Boom komt. Wat de Vespa- scene bij jullie is, is 'm zeker niet aan deze kant van het Belgen land.Beetje chillen in Restaurant Piceno, cappucino bij Papa Giovanni en wat cruisen bij de Shopping.

De runs in Engeland zijn ook niet dezelfde als die in België of Duitsland of Italië. Geloof me, ik probeer ze zowat overal een beetje uit.

De Vespa-scene is zo geweldig juist omdat die zo divers is.

Classic, plastic, german, dutch or english.

In this case ... Italian in Genk.

Link naar reactie

Tot nu toe kon ik de "vespascene" linken met rock, punk, soul, ska,...tot en met het franse chanson. In de toekomst zal ik er de hiphop bijvoegen.

Wat je zegt over diversiteit is zeker waar, en één van de redenen waarom ik zo graag naar treffens en rondritten ga. Verschillende opvattingen over dingen doen een mens nadenken, en leert hem relativeren. Ik heb zojuist het clipje nog eens bekeken met jouw commentaar in gedachten en, ... het klinkt plots heel anders, beter. Als ik ooit eens afzak, of beter opstijg, naar het "verre" Limburg zal ik mijn combatshoes met plezier omruilen voor een pet, achterste voren op mijn hoofd en als ik dan een rappende vespista zie passeren, zal ik weten dat ik in de buurt kom :). Bedankt, nero.

Link naar reactie

hiphop bouwt gewoon voort op (vooral) soul en r&b (niet het slappe popafkooksel dat daarvoor moet doorgaan, maar de oude stuff), dus toch niet zo vreemd.

misschien omdat hiphop vooral als iets Amerikaans ervaren wordt en Vespa en de ganse cultuur vooral Europees is ? maar rock, soul en ska zijn evenmin Europees (uiteindelijk allemaal zwarte Amerikaanse muziek, zelfs ska is gewoon een reactie/interpretatie op/van soul en reggae ...

ik ben zelf al bijna 2 decennia met hiphop bezig, maar in mijn platencollectie zit meer Motown, Tamla, northern soul, latin, brasiliaans dan pure hiphop ... en voor veel van mijn collega dj's/producers is dat net hetzelfde hoor ;-)

Link naar reactie
Hey nero,

die sfeer is gewoon niet in woorden te omvatten. Gewoon schitterend.

"Mee, paesa heb ge een Vespa gekoch ofwa?" Ik lig hier bijna onder mijn pc van het gieren.

...

De Vespa-scene is zo geweldig juist omdat die zo divers is.

Classic, plastic, german, dutch or english.

In this case ... Italian in Genk.

ik had het niet beter kunnen zeggen !

topclipje, eigentijds en proper gemaakt

weet je wat zo hatelijk is aan al die zogezegde freaks die dwepen met hun eigen bekrompen subcul : ze voelen zich boven een ander verheven, their way is the only right way ... yeah right ... Vespa is freedom.

Link naar reactie
weet je wat zo hatelijk is aan al die zogezegde freaks die dwepen met hun eigen bekrompen subcul : ze voelen zich boven een ander verheven, their way is the only right way ... yeah right ... Vespa is freedom.

Ik denk dat iedereen een eigen mening mag hebben en daarvoor mag, of beter moet uitkomen. Ik vind ook dat je niet je personen of groepen (subculturen in dit geval) moet aanvallen op conclusies die jijzelf hebt getrokken over hoe zij denken of wat ze volgens jou zijn. Hiermee verlaag je jezelf tot het niveau van wat jij denkt dat ze zijn.

Anders gezegd kun je jouw uitspraak dan beter op jezelf toepassen.

Ik denk niet dat ik hier op één moment iemand aangevallen ,verweten of venederd heb. Ik heb alleen de vraag gesteld over de combinatie vespa/hiphop en mijn (enigzins overdreven, maar wel laconiek bedoelde) mening over het clipje gegeven, en in mijn tweede post zelf mijn mening bijgesteld.

Om dan het verwijt te krijgen dat ik een bekrompen freak in mijn eigen subcultuur ben, bedankt! Groetjes, nero.

Link naar reactie
Wauw,Thomevespa erg indrukwekkend die monoloog van u,lang over nagedacht zeker???????

Hela, da's niet om te lachen, da's den eerste die ik zo een mooie volzin zie maken, en dan nog vol valse cliché's, zijn subcultuur kan fier zijn op hem... :) Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik ben van Genk en zie die mannen (en ook vrouwen) regelmatig als ze een meeting hebben . Het is echt een stelletje uitgelaten apen. Hahaha. Ik wil mij wel in de nabije toekomst erbij aansluiten...als ze me aanvaarden is een andere zaak. : )

Link naar reactie
dag Derrick; Je moet je zeker aansluiten bij ons. Heel toffe groep en je wordt er onmiddellijk in opgenomen. Toffe ritjes en ons éénjarig bestaan werd super gevierd.

Dan ga je wel tegen 25km/u mogen bollen anders kan Derrick niet volgen met zijn LX50 klasse A.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...