Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tentje voor of achter op de vespa?


Marnix_Vespito

Aanbevolen berichten

Halolo

Ik vraag me (in voorbereiding van de trip naar Boom) af welke de beste plaats is om een (ingepakt) tentje op de vespa te plaatsen.

Vanvoor of vanachter op een rekje? Hoe maak ik dit ook het beste vast zodat het niet bij de eerste bocht erafflikkert.

T gaat wel om een smallframe.

Greetz and thanks

Link naar reactie

Als je een voorrek hebt best vooraan, anders achteraan, maar laat het zadel, indien mogelijk vrij, anders moet je telkens als je gaat tanken, je bagage losmaken (tenzij je maar 10km moet rijden:). Binden doe je het best met snelspanners (van die rekkers met haken in een kruis), verkrijgbaar in de betere fietsenwinkel. Groetjes, nero.

Link naar reactie

als je echt zeer veel bagage meeneemt, zou ik eerder een slaapzak/matje vooraan steken, dan een slaapzak.

Ik ben geen voorstander van snelbinders zoals Nero; gebruik liever korte spanriempjes. Ik ben als de dood voor een losspringende snelbinder.

Of zo'n grote rubberen zak, die kun je makkelijk tussen je benen zetten.

Link naar reactie

Bagage maakt je best vast met zgn. straps, deze zijn te verkrijgen bij bvb. as adventure of andere outdoor winkels. Kosten niet veel en zijn quasi onverslijtbaar. Je hebt ze in alle lengtes. Rekkers zou ik niet gebruiken omdat je bagage dan te flexibel ligt. Lichte zaken zou ik vooraan leggen, zware zo dicht mogelijk bij het zwaartepunt.

Link naar reactie

K ga het tentje vooraan bevestigen met straps of colsonbandjes.

K heb nog wat andere bagage die achteraan mag : slaapzak en rugzak.

Heeft er nog iemand rij tips etc voor als je met een volgepakte smallframe of andere vespa rijdt? Best niet te sportief zeker?

75KM naar Boom vrijdag op een SIP racer seat en volgeladen vespa wordt vies lachen.

Thanks

Link naar reactie
75KM naar Boom vrijdag op een SIP racer seat en volgeladen vespa wordt vies lachen.

Dat zal wel meevallen hoor alleen ga je een lederen gat hebben als je aankomt maar dat ga je achteraf niet meer voelen eens je een paar pinten binnen hebt. Maar dan moet je zondag nog terug, dat wordt pas lachen! ;-)

Mijn ervaring met bagage is dat hoe meer je vooraan kwijt kan hoe beter want al je gewicht zit al achteraan.

En zo'n zak tussen je benen is inderdaad ook wel heel ideaal.

Tot in Boom!

Ciao

Link naar reactie
75KM naar Boom vrijdag op een SIP racer seat en volgeladen vespa wordt vies lachen.

Dat zal wel meevallen hoor alleen ga je een lederen gat hebben als je aankomt maar dat ga je achteraf niet meer voelen eens je een paar pinten binnen hebt. Maar dan moet je zondag nog terug, dat wordt pas lachen! ;-)

Mijn ervaring met bagage is dat hoe meer je vooraan kwijt kan hoe beter want al je gewicht zit al achteraan.

En zo'n zak tussen je benen is inderdaad ook wel heel ideaal.

Tot in Boom!

Ciao

En als ge nu eens uwe slaapzak op die SIP races seat legt en er gaat opzitten, dan hebt ge toch geen lederen gat ???

LOL

Link naar reactie
K ga het tentje vooraan bevestigen met straps of colsonbandjes.

ik wil geenszins mijn mening opdringen maar omdat ik het zelf reeds heb meegemaakt geef ik je deze (misschien overbodige) tip toch maar mee

wanneer je op de heenrit wat dan ook met colsonbandjes bevestigt zorg er dan voor dat je ook voldoende reservebandjes voor de terugrit voorziet - heb zelf ooit in een bergdorpje met de auto gestaan terwijl de reservebandjes thuis lagen ...

allée - grts frutsab

Link naar reactie

Nog een paar opties:

Alleen een tas tussen je benen (wil alleen als je heel klein tentje hebt :)

IMG_3471a.jpg

Veel Achterop:

DSC_0863a.jpg

DSC_0864a.jpg

Iets evenwichtiger (geen rekje!):

DSC_0865a.jpg

Eerste keer op pad met SF naar Parijs (veeel spullen, en veel achterop):

dh_parijs000a.jpg

dh_parijs029a.jpg

Leerpunten:

- zoveel achterop als trip naar Parijs moet je wel een sterke veer hebben.

- die plastic zakken zijn de bom

- zak op je zadel is vast te zetten met 1 spandband, geen probleem om een los te halen bij tankstation, en evenwicht is goed verdeeld op de scoot.

- verdelen tussen voor en achter is fijner rijden

- rugtas tussen je benen voor aan het stuur hangen kan prima

- tas om je schouder/rugtas om is de pest voor je schouders (tenzij ie ergens op kan rusten, maar niet aan te raden

2 personen met volledige campinggear op de T5:

DSC_0415a.jpg

Link naar reactie

de laatste keer voor Leopoldsburg, had ik mijn voorste bagagerekje gemonteerd, daar een beetje op, en dan nog wat rommel aan mijn groot yankee zadel bevestigd. Ik had er wel voor gezorgd, dat het enkel aan het zadel vast was gemaakt. Zodat ik mijn zadel samen met bagage omhoog konden om te tanken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...