Ga naar inhoud
Vespaforum.be

opvoeren 50cc


BartPK

Aanbevolen berichten

Bestaat er een mogelijkheid om een 50cc van zijn 40 km/uur tot 60 km/uur te brengen? Ik wil gewoon net een klein beetje sneller zodat ik die met hun geel plakaatje beter kan inhalen...

ander uitlaatje? Koppeling aanpassen? overal luchtgaten insnijden? lol

Link naar reactie

groter sproeiertjeen wat meer luct aanvoer via de carbu kan helpe , andere uitlaat kan ook helpe as u cilinder nog genoeg compres heeft , want 40 per U is ni erg normaal.

nieuwecilinder , 50 snel van dr of polini zou ik zette..

grtz

Link naar reactie

mijn 50 ging ook maar 40 en heb dan eens bekeken wat er kon zijn..

en dan kwam ik vanboven aan de cilinder daar is nog een heel klein buisje waar je de uitlaat op vastzet.deze was een afgestelde met een trompetje erin.

heb deze dan vervangen door een volledig ope stuk en hij ging metéén al 60

mischien zit jij ook met dat probleem ?

Link naar reactie

Dat lijkt me een goed idee, ben momenteel nog aan het blokken, maar na de blok ga ik dat eens proberen. Mijn vespa rijdt wel 50 à 55 op zijn eigen teller, maar mijn oudere scooter haalt me nog steeds in en deze ging 46km/h op de rollen. Ofwel was er iets mis met de rollen ofwel iets met de teller van men vespa. Alleszinds wil ik geen nieuwe uitlaat of andere cilinder op men vespa. Ik wil hem origineel houden, ik wil er enkel wat meer vermogern uit.

Langs de andere kant is het voor zijn levensduur misschien niet slecht om hem gewoon zo te laten :)

Over dat trompetje, was dat een extra uitstulping van de uitlaat? of was dat echt een soort trechtertje dat IN de uitlaat was gelast? Dat had ik ook op men scooter die daardoor ook slechts 40/u ging. Ik wist niet dat vespa's van '84 ook begrensd waren.

@ vespapostino: Ja dat principe geldt voor veel mensen, maar ik ben daar een uitzondering op. :) Ik zou nooit illegaal rondrijden, boetes zijn gewoon te hoog. Maar je moet toegeven dat als je met je bromfiets niet op het fietspad mag, en dus op de rijbaan moet, maar waar je 70km/h mag,dat dat levensgevaarlijk is. 40km/h rijden op een baan van 70 kan voor problemen zorgen, vooral bij de johnnies die niets snappen van de vespacultuur. Dat is vooral de reden dat ik wat sneller wil gaan. Maarja Ik ga hem hoogstwaarschijnlijk gewoon zo laten. Ervaring heeft me ook geleerd dat vanaf je begint met opvoeren, de kosten blijven oplopen... koppeling verslijt sneller, koeling is niet meer efficiënt, olie moet je vaker verversen, verbruik stijgt...

Link naar reactie

Ja ik had bijna een 125 gekocht, maar uiteindelijk heb ik beslist dat waarvoor ik de vespa zal gebruiken, een 50cc gebruiksvriendelijker is. Ik rij toch enkel rond in de stad en stedelijke omgevingen. Meestal mag je met de bromfiets wel op het fietspad en met een 125 mag dat dus niet. Plus het rijbewijs, heb het mijne in 2005 gehaald. Dus net te laat om met een 125 te mogen rijden. Plus hogere verzekeringskosten, plus krijg zo een 125cc maar eens in een rijhuis geduwd, drie trapjes naar boven :) Met de 50 is het al moeilijk genoeg.

Ze zouden gewoon de wetgeving rond bromfietsen eens up to date moeten maken. Brommers 60 laten rijden en een verplichte nummerplaat invoeren. Momenteel is iedereen de klos van de johns die hun booster opfucke tot 100 km/h omdat voor iedereen de lat gelijk gelegd wordt. Je mag 53km/h op de rolletjes, maar als je dus net 54 rijdt, dan ben je de klos... ik reed indertijd met mijn scooter 55... veel geld en brommer een maand kwijt...

Link naar reactie
Maar je moet toegeven dat als je met je bromfiets niet op het fietspad mag, en dus op de rijbaan moet, maar waar je 70km/h mag,dat dat levensgevaarlijk is. 40km/h rijden op een baan van 70 kan voor problemen zorgen...

Fout fout fout, oude wetgeving...

Nieuwe wetgeving voor klasse B (45 km/u) sinds een jaar of 2:

Maximum snelheid is 50 of lager: je mag kiezen tussen gewone weg en fietspad.

Maximum snelheid is hoger dan 50: je MOET op het fietspad (als het er is natuurlijk)!

Link naar reactie
En ik dacht dat de regeling met betrekking tot het rijbewijs toch weer veranderd was?

Vanaf 2jaar nadat je je B-rijbewijs hebt gehaald mag je met een 125 rijden.

Correct me if I'm wrong

U heeft volledig gelijk B.

Edit: ze maken daar sinds een maand of zo ook weer volop reclame voor.

Link naar reactie
Maar je moet toegeven dat als je met je bromfiets niet op het fietspad mag, en dus op de rijbaan moet, maar waar je 70km/h mag,dat dat levensgevaarlijk is. 40km/h rijden op een baan van 70 kan voor problemen zorgen...

Fout fout fout, oude wetgeving...

Nieuwe wetgeving voor klasse B (45 km/u) sinds een jaar of 2:

Maximum snelheid is 50 of lager: je mag kiezen tussen gewone weg en fietspad.

Maximum snelheid is hoger dan 50: je MOET op het fietspad (als het er is natuurlijk)!

Dat kan zijn, maar als er een bordje staat op het fietspad

"B Verboden", dan mag je niet op het fietspad. Ik heb het over de Boomsesteenweg, daar mag je 70 en als bromfiets is het niet zo héél fijn om daar te rijden.

Dat je met een twee jaar oud rijbewijs ook met een 125 mag rijden, geldt dat niet enkel voor de mensen die hun rijbewijs voor 2003 hebben gehaald?

Link naar reactie
Dat kan zijn, maar als er een bordje staat op het fietspad

"B Verboden", dan mag je niet op het fietspad. Ik heb het over de Boomsesteenweg, daar mag je 70 en als bromfiets is het niet zo héél fijn om daar te rijden.

Dat je met een twee jaar oud rijbewijs ook met een 125 mag rijden, geldt dat niet enkel voor de mensen die hun rijbewijs voor 2003 hebben gehaald?

Ja dan niet natuurlijk.

En dat (B 2 jaar) geldt tegenwoordig voor iedereen, wet is (her-)aangepast.

Veel plezier met je 125cc :-)

Link naar reactie
Wat een politiek correcte mensen hier toch allemaal.

We worden al wat ouder, dan hebt ge ook al eens de gevolgen gezien. Als ge jong zijt, zijt ge immers onsterfelijk en onoverwinnelijk...

Volwassen zijn betekend dat je ervaring hebt.

Maar zonder ooit ervaring op gedaan te hebben wordt je niet volwassen. Daarom is het belangrijk dat de jeugd vrij kan zijn en kan "experimenteren".

Veel plezier met je PK nog BART

Link naar reactie
Wat een politiek correcte mensen hier toch allemaal.

Als ge jong zijt, zijt ge immers onsterfelijk en onoverwinnelijk...

En wordt de rekening betaald door mama en papa!

En "politiek correct" gebruik je hier in een compleet foute context...

Link naar reactie
quote] Maar zonder ooit ervaring op gedaan te hebben wordt je niet volwassen. Daarom is het belangrijk dat de jeugd vrij kan zijn en kan "experimenteren".
In VLaanderen staan meer Flitspalen dan in heel Frankrijk. Onze regering zou eens moeten investeren in de economie ipv in deze pestdozen en pestmaatregelen.

Stop de betutteling van de burgers door de staat !!!

Greetz

...en komen er nog wat meer flitspalen bij omdat de "experimenterende jeugd" zich oefent in het "hoe hard kan ik door de bebouwde racen zonder iemand overhoop te rijden of tegen een gevel te belanden". En dan maar klagen dat de boetes te hoog zijn en dat er teveel controles zijn. Moest iedereen zich aan de geldende wetgeving houden, zouden flitspalen overbodig zijn... Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...