Ga naar inhoud
Vespaforum.be

POLL


stanman

Aanbevolen berichten

Awel ik zou hier eens een poll willen starten, en nog wel met de volgende vraag.

Wat is U drijfveer (geweest) om ooit een vespa aan te schaffen.

In mijn geval is het reeds 10 jaar geleden dat ik terug met een vespa begon te rijden, we haden 2 wagens mijn vriendin en ik, getrouwd, aan het bouwen, en heb toen mijn wagen verkocht, we konden het geld gebruiken en hij stond toch meer stil dan ermee gereden werd, om dat toch wat mobiel te blijven een p125x aangeschaft voor 15000 franskes, in de koopjeskrant gevonden.En toen is terug de oude liefde voor de vespa naar boven gekomen.

Had al bij een vespa gereden toen ik 16 was en die was roze met zwarte bollen, ja u hoort het goed.

Wie volgt

Bericht bewerkt (11.07.2005 | 13:57)

Link naar reactie

Op mijn 16de eerste vespa gekocht een PK 50 XL. Veel mee gereden, meetings mee gedaan, zat in een vespa club enz. Verkocht op mijn 20ste (big mistake). Daarna huis gekocht, getrouwd, kinderen.

De microbe van de vespa bleef hangen en op mijn 30ste terug een vespa gekocht, een px 125, en tot nu toe nog geen moment spijt van gehad.

Link naar reactie

Ik rij nog maar een goeie 5 jaar met Vespa's, maar droomde al sinds m'n 15e van een oldtimer. Heb eerst een 50 Special uit 1974 gekocht. Ik heb pas op mijn 22e mijn autorijbewijs gehaald, vandaar. 2 jaar op fietspaden gereden en op voetpaden geduwd.

Daarna een VNB4 uit 1963 gekocht een het kleine 50cc-mormel verkocht. Ik gebruik de 125 voor kleine tot middelgrote verplaatsingen.

Vorig jaar heb ik dan eindelijk een faro basso kunnen kopen (VN2 uit 1957) die ooit voor de gezellige ritjes zal dienen.

En aan de mensen die denken dat oude Vespa's voor de show worden gekocht en voor de stoef worden bereden: de helft van de mensen lacht je er mee uit of rijdt je van de baan, want ze denken allemaal dat het wrakken van brommertjes zijn.

Als je dan ondanks alles nog niet hebt afgehaakt, dan mag je jezelf toch wel een liefhebber noemen... ;-)

... en waarom ik nu echt met een Vespa rij? Het is een fantastisch mooi hebbeding en nog leuk om mee te rijden ook. 'Nuff said.

grts,

P.

Bericht bewerkt (11.07.2005 | 17:30)

Link naar reactie

1° - het vrijheidsgevoel dat een tweewieler geeft - je zit niet opgesloten in een doosje maar buiten.

2° - het comfort van een gemotoriseerde tweewieler - op de fiets wordt ik zo moe ...

3° - prettig en comfortabel toeren vind ik leuker dan racen - dus géén echte motor nodig

4° - zoals je met een "bic" schrijft, ook al is die dan niet van het merk "Bic" zo toer je toch rond met een "vespa" en vermits er nog "Vespa"'s bestaan, waarom dan niet het origineel gekocht.

5° - der is geen enkele vespa zo esthetisch verantwoord als een Vespa.

6° - de moderne Vespa's zijn kwalitatieve hoogstandjes én betrouwbaar, mits de limieten ervan te kennen en te respecteren.

7° - ik ben gewoon verzot op die billetjes ...

Genoeg als motivering ?

Bericht bewerkt (11.07.2005 | 14:53)

Link naar reactie

Tja heb interesse in alles wat met Italië te maken heeft ;)

Kom daar al jaren en was als kind altijd ook al geinteresseerd in een dergelijke Vespa. (Alleen het typerende geluid al!)

Echter ging mijn voorkeur na het halen van mijn rijbewijs meer uit naar 4 Italiaanse wielen (Alfa Romeo / Lancia).

Ongeveer 2 a 3 jaar geleden kwam ik dichter bij huis te werken zodat op en neer rijden met de Lancia wat onzinnig werd. Er moest dus een brommertje komen en tja dan is de oude liefde snel terug gevonden!!

Vespa PK50XL gekocht ergens in Brabant (NL) en op de aanhanger mee genomen naar huis (kustgebied van NL).

Gebruik 'm dagelijks voor woon-werk verkeer (totaal +/- 20 km per dag). En soms als ik vrij ben voor een boodschapje of zo.

Zowel zomer als winter, tenzij het te gevaarlijk wordt met ijs en sneeuw.

Al een tijdje kriebelt het om over te gaan op een 80, 125 of 200 cc, omdat ik dan ook wat langere tochtjes kan maken. De PK50XL zal ik zo kwijt zijn daar mijn broer 'm ook wel ziet zitten. Maar goed er is 1 probleempje wat overigens niet het motorrijbewijs betreft want dat heb ik. Het probleem zit 'm meer in m'n 'meisje'.

Haar mening is: Eerst de Lancia of de boot er uit en dan pas de Vespa Motorscooter.

Ergens heeft ze daar wel gelijk in. Ergens moet het ophouden niet?

Nou gaat bij mij de Lancia zeker boven de motorscooter dus 'pruttel' ik maar op en neer met de PK50XL. Mag de pret overigens NIET drukken.

Saluti ( & wie volgt?)

Link naar reactie

als ik zestien was reed er een buurjongen met een 50 speciaal en die was helemaal opgezet in "MOD style", ik vond dat zo prachtig dat ik ook op zoek ging naar een vespa, via een regionaale krant op een PK50S uitgekomen en gekocht en de toemalige eigenaar is nog steeds een goede vriend en vespist m.a.w. de webmaster en medebezieler van scooterclub PRIMAVERA "houba001".

rij al 20 jaar vespa/scooter een klein overzicht PK50S, 150sprint, lambretta JET200, P200E, COSA200 en PX125 T5 als gebruiksscooters, tevens een paar oldtimers verpamperd, waaronder een 125 bouwjaar '52 een 150 bouwjaar '55 enz... ...

Link naar reactie

Begonnen met een lammie 125 special serie 3 als ik 17 was (12j geleden dus)...kbesefte toen nog nie goe wat ik had gekocht wel duur betaald maarja das altijd zo met je eerste scooter...daarna volgden,

* 50 special

* een vespa sprint (ooit van één of andere pater jezus in den Limburg... ..waarvan ik nu nog steeds eens stukje heb :-))

* een vespa t5 (grootste spijt dak da weggedaan heb want da was een supermotor, enkele mensen op dit forum hebben misschien nog enkele delen van die scooter, frame en billen...de motor zou iemand van roeselare moeten hebben...deze heeft nog een ganse tijd onder een andere sprint gezeten en vlammen dat da spel deed)

* vespa acma (in me bezit gekomen door te wisselen met die vespa 50 special, beste zaak van me leven totnutoe...)

Ik werd verliefd op scooters door hun vormgeving, snelheid en geluid...

greetz

Bericht bewerkt (11.07.2005 | 18:30)

Link naar reactie

op mijn 16 de een vespa gekregen van mijn pa een pk 50

total loss gereden ten tijde van mijn legerdienst

een ander pk50 gekocht en vijf jaar later verkocht omdat ik te ver werkte en niet met de vespa kon gaan

nu op mijn 35ste een p125x van 83 gekocht en gerestaureert

nu rijd ik elke dag naar mijn werk ermee

Link naar reactie

I swapped a shite guitar with a school friend in 1986 for a fifty special fitted with a primavera engine. I chopped it one week later and have never looked back.

I have owned (and broken, burned or sold) vespa 50 special, vespa90, vespa100; vespa primavera, 10 or 20 px125/150, 20 or so p200e, Lambretta GP200, Li150 1/2/3, sx150, Li150special/ pacemaker, choppers cutdowns, T5s, tuned, standard and bitzas.

along the way i have met people who would turn the hair of the most evil hells angel white, and yet they were riding italian shopping bikes like i was.

and have travelled all over europe in excruciating discomfort.

UP THE GARGLERS!!!!

Link naar reactie

Toen ik 17 jaar was na enkele maanden met de brommer der brommers, een übercoole Camino te hebben gereden, beslist dat ik 'iets met vitessen' zocht, en niet lang daarna een 50Special zien rijden, en dat was het, ik moest en ik zou er ook één hebben, en enkele weken later was het zover! Sindsdien is het bergaf beginnen gaan met me...

Niet zo veel later in contact gekomen met een gast met een PX200, en er eens mogen mee rijden, vanaf dan was er geen terugweg meer, the need for speed was begonnen!

De 50 Special dan verkocht om mijn eerste "echte" scooter te kopen, en direct bovenaan de ladder begonnen met een Vespa GS150 VS5T, how cool is that!

De scooter heeft helaas maar een 9tal maanden gereden tot de ontsteking beginnen forfait geven is waarop ik hem helemaal gedemonteerd heb om te restaureren... en 10 jaar later staat hij nog even ver... :-(

Sindsdien passeerden een PX200 (perte total gereden), een Sprint in special paint met de blok van de PX200, een GS160 serie I, een Lambretta serie II, een Lambretta serie III, nog een PX200, nog een PX200, een Piatti(!?), een VL3T, recentelijk heeft hier een VM2T gelogeerd, een Rally 200 is hier ook al gepasseerd, een Bajaj, ontelbare motorwissels onderling, en paar keer op mijn bek gegaan, maar we zijn nog steeds bezig, meer dan ooit zelfs...

Link naar reactie

Pk50s, P200E, LI150 serie2, Sprint, 2x px125, Bajaj 150, T5

Link naar reactie

tijd om te gaan slapen Moon !

20 jaar geleden (16 jaar oud) een PK50, veel rondgereden met mijnen beste maat de "Moon", zeer veel plezier gemaakt.

Nu 20 jaar later een PX150 gekocht. Midlife crisis zeggen sommigen.

Maar mijnen beste maat de "Moon" heeft me niet in de steek gelaten, en is nog zotter. Zijn "collectie" staat hierboven.

Greetz

Kurt

Link naar reactie

mijn vader kon nie zwijgen over zijn "Vespa-s" van toen in de vroege jaren zestig... en dat ie zo dom geweest was van die weg te doen...

en zo rond z'n vijftigste is er dan een derde handse p200e gekocht geweest, waar ik en m'n broer elk om beurt een toerke mochten doen, zo ben ik dus besmet geraakt, zelf een px200e gekocht in 1990 (voor ik trouwde!)en nu zijn er al :die px nog altijd, een vnb1961, een sprint 1966 en de p van m'n pa zaliger.

maar ik kan ze wel nie gebruiken om naar m'n werk te rijden... omdat 'k thuis werk!

wim

Link naar reactie

Tja, ik heb al een tijd een fiat 500(=bompa had er vroeger ook één dus..).

En dan heb je goesting in een brommer en om het italiaans te houden heb ik mij een PK 125 S aangeschaft (125cc wegens nog geen rijbewijs moto).

Ik ga er elke dag meewerken en ik begin al aan een 200rally te denken.

Link naar reactie

In de jaren '80 heb ik een paar memorabele meetings meegemaakt in "de moesjebaaz" te Beersel. nostalgie alom! Deze werden toen georganiseerd door de mods van Linkebeek. wie weet zitten er een paar van die gasten op het forum! Als kleine ket keek ik al mijn ogen uit naar deze italiaanse beauties maar kon er mij toen geen veroorloven. iets meer dan 6 jaar geleden kon mijne copain Daniel een gs op de kop tikken en ik hoopte stiekem ook zo'n occasie te vinden. en een paar maanden nadien had ik mijn eerste restoratieproject, een gl 150. En sindsdien koester ik deze "bella" als mijn geliefde.

groeten

Link naar reactie

Ik weet het zelf niet .Waarschijnlijk heeft de "VESPAMICROBE"mij te pakken gehad tijdens een vakantie (long time ago),toen ik voor het eerst een witte "VESPA PK 50 XL " (met een 125cc motorblok)mocht rijden.Het is er zelfs zo ver van gekomen, dat ik er nu drie stuks van heb. nl. PK50 S , 125(VNB3t/1962) en Bajaj Chetak 150 cc. VIVA LA VESPA!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie

alé leuk om te weten dattie in Roeslerare bolt, als ik hem kocht stond tie op "twientigdust km's" gekocht van een oede vint...ik heb er misschien e poar 6000 km max. mee gereden...cool om te weten waar da spel nu zit...vele succes der nog mee

Link naar reactie

onze pa werd 50 en had altijd gezegd "als ik ooit 50 wordt, koop ik me ne moto"...dat heeft ie dan effectief gedaan en ie kocht m ne BMW850RT...ik, als 18 jarige ket wou niet onderdoen en wist dat ons ma altijd gek was geweest van vespa's...om haar te verrassen kocht ik op zelfde dag als onze pa zijne moto, n primavera van sidney (denk buiten op remorque op beurs in wieze)...sindsdien kompleet zot van vespa's en andere tweewielers (caféracers en ook vtt) ... passeerden de revue: pk50s, 50 special, 2 primavera's (waar ik er nog altijd 1 van heb, zie kalender van driezza), vnb, vbb en n pk125s...

heb wel mijn hart verloren aan smallframes (i like tiny asses, ya know)...

Link naar reactie

Bij mij is het zo gelopen:

Bijna 18 (1987), aan het rond zien voor ne moto na eerst een camino te hebben gehad, die ik ruilde voor een BETA MX 5 die ik PT reed, dan een BETA MX 4, dus ook italiaans.

Op een avond op de autolei (daar zijn in antwerpen verschillende garages voor 2e hands autos) ergens voorbij gereden, stond daar mijn eerst vespa, een VL 2. Deze gekocht en direct gerestaureerd (probleem: toen waren er wel geen stukken te verkrijgen zoals nu).

Op school vertelde een vriend van mij iets over een mod vriend van hem die ook met de vespa reed. Het was toen juist in belgië een mod revival aan de gang dus er waren af en toe wel eens meetings.

Er was nog een ander probleem met het rijbewijs dat ik niet had, dus een PK50S gekocht en zo is ons vader ook terug vertrokken met de vespa.

Ondertussen paseerden:

2x PK 50S /

3x PK50 XL /

1x 50 special /

1x 125 primavera /

1x PX 125 /

1x 125 U model van 1953 /

1x VL 2 /

1x 200 rally

Staan nu in de garage

1x 125 van 1952 /

1x vespa 400 /

1x PX 200 GS /

1x PX 200 met zijspan bij mijn vader

1x GL 150 van 1962 (belgisch model met 10" wielen) /

1x vespa 400 /

1x PX 200 en

1 viatka 150 cc uit rusland

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...