Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vooruitgang/verbetering!


thQS

Aanbevolen berichten

Ik ben nu al geruime tijd bezig met dit forum te volgen, daar ik binnenkort ook in 't bezit zal zijn van mijn eigen VB1T, als alles wat goed verloopt. en ik moet zeggen "SCHITTEREND forum!" echt waar, 'k hem hier al goed gelachen (oa discussie rond politiemannen ;-)

Maar toch zijn er volgens mij 'n paar dingen die kunnen verbeterd worden. Iedereen heeft wss wel iets waarover hij zegt: dit kan beter! Daar dit 'n community is dacht ik; laat 'k's'n draadje oprichten over de dingen die beter kunnen.

Post hier dus allemaal jullie voorstellen en - misschien, als iedereen het met je eens is - doen de moderators/webmasters hier iets mee en dan kunnen we verder genieten van 'n NOG beter forum!

Ik zal alvast beginnen : Zou het niet mogelijk zijn om alle links die in de berichten van het forum geplaatst worden automatisch te laten openen in een ANDER venster of tab? Het zou naar mijn mening veel makkelijker zijn als ik niet steeds de pagina die ik aan bekijken was kwijt ben wanneer ik op een link klik.

Nu is het aan jullie;

laat jullie gaan!

thomas

Link naar reactie

Shift+klik voor een nieuwe window, CTRL+klik voor openen in een nieuwe tab, klaar... toch?

Heb je deze post trouwens wel eerst even aan de beheerders voorgelegd?

Link naar reactie
Shift+klik voor een nieuwe window, CTRL+klik voor openen in een nieuwe tab, klaar... toch?

Heb je deze post trouwens wel eerst even aan de beheerders voorgelegd?

Jep , dat weet ik ook wel maar ... als het makkelijker kan ? Ik zal de beheerders even contacteren over mijn post, zijn ze hier niet mee akkoord(?) dan verwijderen ze hem maar.

Thomas

ps: als ik volledig verkeerd zit met deze post, dan mijn verontschuldigingen, maar ik dacht altijd dat er in een community steeds open wordt gepraat over zulke dingen. :-)

Link naar reactie

Dju, dit heeft blijkbaar minder succes dan ik had gehoopt. Geen probleem, maar toch ga 'k snel nog 'n klein voorstelletje lanceren. misschien is het wel leuk om de mogelijkheid in te voegen om 'n poll te linken aan 'n thread, ofte 'n maandelijkse poll aan 't bloggedeelte toe te voegen?

Zoals steeds, laat maar weten wat ge ervan vind.

thomas

ps; heb zelfs al 'n eerste voorstel.

Link naar reactie

Ik kan hier best iets over schrijven (qua fora/features en het beheren ervan in het algemeen), maar ik denk dat je beter even kunt wachten tot Jurgen of Dave op je topic reageert - ik wil niet voor mijn beurt spreken.

Link naar reactie

Wij hebben geen bezwaar tegen voorstellen. Zolang ze maar deftig geargumenteerd zijn en er bij stil wordt gestaan dat een voorstel snel geformuleerd is, maar dat het voor ons soms bergen werk vraagt om het uit te voeren.

De categoriëen zullen ten gepaste tijde aangepast en uitgebreid worden.

Links open je zoals MR10 het aangeeft... ik kies liever zelf of ik in hetzelfde venster, tabvenster of nieuw venster een link open.

Polls bestaan reeds op de homepage. Als je me maandelijks een goei voorstel voor een pol doorstuurt per mail, zal ik dat met veel plezier erop plaatsen.

De vraag voor hulp bij het aanleveren van 'content' voor het bloggedeelte werd al herhaaldelijk gesteld. Hierop kwam weinig tot geen reaktie. Dit terzijde.

Link naar reactie

Mijn voorstel tot verbetering:

Minder gezaag, betweterigheid en voorstellen allerhande van jan en alleman. Laat de administrators hun ding doen, zij doen dit vrijwillig (je kan wel steeds een bijdrage leveren in geld!) en zij doen dit goed! Wie gaat het hier anders op zich nemen om heel dit boeltje draaiende te houden? Voila, laat nu de bom maar barsten. ;-)

Link naar reactie
Mijn voorstel tot verbetering:

Minder gezaag en betweterigheid! Na, laat de bom maar barsten. ;-)

Goed-gemeende voorstellen om dit forum Groter en Beter te maken lijkt mij nu toch niets verkeerd?! Alhoewel dat ik misschien beter wat wachtte tot ik beetje beter ingewerkt ben en mijn jeugdige naïviteit/haren beetje verloren ben ;-p

Link naar reactie

De voorstellen die je hier formuleerde zijn weinig vindingrijk. En zou ik niet echt een grote verbetering vinden. Tenzij je er zelf aan meewerkt... Een groot deel van het werk is contentvoorziening. En als dit iedere keer door dezelfde persoon gebeurt dan begrijp ik dat de motivatie achteruit gaat. En over wat moet je nog iedere keer gaan schrijven ook...

Het sterke aan een (dit) forum is dat de content door de gebruiker word aangeleverd en dat door vraag en antwoord er mooie discussies ontstaan. Ook de neutraliteit die het forum uitstraalt (niet regio, religie of politiek gekleurd) is denk ik een van de factoren die maakt dat vespaforum.be een succes is. Dit heb je niet in NL, het scooter-internet-leven zit meer verspreid over de verschillende regio's/fora)

Zelf vind ik nog altijd een "Gallery" zoals op germanscooterforum een goed idee. Maar daar was het probleem dat de hosting niet evident was/is. En dit begrijp ik volkomen aangezien de admin's geen enkele inkomsten via reclame enzo genereren.

Kortom goed werk heren adm. ... ;-)

Link naar reactie

Begrijp me niet verkeerd, de adm. doen zeer goed werk!! Dit was eigelijk meer een oproep aan iedereen. ALS iemand een voorstel heeft tot verbetering van het forum kan hij dit hier kan posten, en kan de rest zijn mening geven over dit onderwerp, net omdat niet alles van de admins kan komen.

Een goed idee bedenken is moeilijker dan het uitvoeren, en niet alles kan van hen komen, dat hebben ze al herhaaldelijk gezegd. Vandaar mijn draadje...

Je hoort me niet zeggen dat mijn ideeën orig zijn want dat zijn ze idd niet, het waren gewoon 2 dingen die me opvielen en misschien andere mensen ook al opgevallen waren.

Dit is meer een positieve oproep tot activisme(niet:historische zin van het woord), maw, actief denken over nieuwe ideeën, onder een heel brede noemer. Een oproep, geen verplichting, geen commentaar.

Kerels ende Kerelinnen, amuzeert u gewoon op dit forum, dat ik alles wat ik wil ;-)

Thomas,

ps: dit is de laatste keer dat ik me "verantwoord" voor wat ik schrijf, want begin me stilaan 'n oude neut te voelen

;-p

Link naar reactie
Maar daar was het probleem dat de hosting niet evident was/is.

Ik heb een eigen server - misschien valt er iets te regelen (sponsoring, lage kosten, natura, whatever).

Als de admins interesse hebben hoor ik het wel.

Wie weet: vespagallery.be a la http://gallery.vespresso.nl of http://gallery.amsterdamvespaclub.com - met een VFB skin ;)

Link naar reactie

Of je doet het gratis, uit liefde voor de vespa ;-)

Ik zie het al voor me...Iedereen zal je naam roem

en faam toeroepen, Nooit meer alleen, altijd vespa-

vrienden over de vloer die je oh zo dankbaar zijn

voor gul karakter!

'k zie die gratis pinten voor jou nu al vloeien op

de talloze activiteiten waar je als vip-gast zal

mogen aantreden!

Ik zou wel weten wat me te doen stond, als 'k een

server had staan ;-)

(lees: dit alles als het natuurlijk haalbaar is

voor u, indien niet, alle respect... :-)

thomas

ps; schitterend idee trouwens!

Link naar reactie

In my dreams - yeah :) Heb jij Jurgen en Dave de laatste tijd toevallig wel eens van een pint voorzien? Zou je ze herkennen op een run?

Zoals de admins steek ik al best veel tijd in het opbouwen van Vespa community('s) online - een nieuw project is ook een extra verantwoordelijkheid; dat kan prima - mits er enthousiasme en toewijding voor zo'n project is van de betrokkenen - maar uiteindelijk is mijn hobby 'de Vespa'... niet perse het onderhouden, updaten, fixen, bouwen, in de lucht houden van allerlei online projecten; dat is mijn werk! ;)

Een drempel zorgt dat je nadenkt voor je ergens aan begint - zoals bij jouw extra features; weet wat je vraagt.

Link naar reactie

Misschien kunnen ze hier een onderverdeling beginnen met LML's, Stella's, curry's allerhande (vietnam, indonesië, bali, enz...) en de 4 takten. Want de vragen over die 'scooters' komen hier ook geregeld aan bod.

@ Rik bij deze nog 2776 ;-)

Link naar reactie
Misschien kunnen ze hier een onderverdeling beginnen met LML's, Stella's, curry's allerhande (vietnam, indonesië, bali, enz...) en de 4 takten. Want de vragen over die 'scooters' komen hier ook geregeld aan bod.

@ Rik bij deze nog 2776 ;-)

... en Lambretta!!!

Link naar reactie
Misschien kunnen ze hier een onderverdeling beginnen met LML's, Stella's, curry's allerhande (vietnam, indonesië, bali, enz...) en de 4 takten. Want de vragen over die 'scooters' komen hier ook geregeld aan bod.

@ Rik bij deze nog 2776 ;-)

... en Lambretta!!!

oh nee, toch geen Lambretta ;-)

Dan wil ik een Honda Joker afdeling !

Link naar reactie

Ik zou dan eerder voorstellen om fouten als die gewoon per mail naar de webbeheerder te sturen.

En als je echt wil helpen om deze site op te krikken... waarom niet eens een artikeltje schrijven voor de Blog? Ik was vroeger webbeheerder van de site van jeugdhuis Kroenkel te Nijlen. Daar werd ook altijd commenataar op gegeven of voorstellen gedaan. Maar als je dan vroeg of er niemand mee artikltjes wou schrijven bleef het stil.

T'probleem met voorstellen is zoals Jurgen al zei... een voorstel is rap gedaan maar dit kan soms vreed veel tijd kosten om te verwezelijken.

Het forum leeft, en of je nu één keer meer of minder moet klikken zal het ook wel niet maken. En ik denk dat zoals het nu is er eigenlijk niet al teveel meer moet aan veranderen. T'zal er alleen maar complexer op worden, terwijl dit ook net het goeie aan dit forum is... T'is overzichtelijk en simpel.

De blog levendig houden kost volgens mij de webmasters het meeste werk.

Dus stuur hen eens een voorstel over iets dat je wilt schrijven als zij het een goed idee vinden.. werk het uit.. mail het door.

Wel cool dat je toch mee denkt om iets wat je leuk vind wilt mee helpen nog beter te maken.

- het voorstel om de curry verkopers eens in kaart te brengen is wel geen slecht idee en zou ideaal zijn voor de blog bv.

Link naar reactie

Schitterend idee, van de curry-verkopers. Als 'k hier nog niet buitengebonjourd ben tegen na m'n herexamens wil 'k wel 's op onderzoek gaan ;-) Al lijkt me dit geen makkie. Ik vrees dat dit beetje te hoog gegrepen daar m'n kennis nog te pril is..

Ik wil wel 's iets schrijven voor de FAQ over currie's, maar dat zal ook voor na de ex zijn. Ik stel 't wel even voor aan Jurgen.

Thomas

Link naar reactie

Voor iets als de curry verkopers in kaart brengen kan ja natuurlijk ook altijd wel terecht op dit forum als check. Er zullen hier wel een aantal bekende en minder bekende gekent zijn waarvoor moet opgepast worden.

Ik denk dat er hier veel zijn die content zullen zijn dat het eindelijk eens gebundeld word zodat ze niet telkens dezelfde vragen voorgeschoteld krijgen.. want waarschijnlijk is dit wel de meest wederkerende vraag door niet kenners.

Link naar reactie
Voor iets als de curry verkopers in kaart brengen kan ja natuurlijk ook altijd wel terecht op dit forum als check. Er zullen hier wel een aantal bekende en minder bekende gekent zijn waarvoor moet opgepast worden.

Misschien toch maar oppassen met namen, er zijn hier in het verleden een paar "incidenten" geweest met verkopers die zich terecht geviseerd voelden, en dreigden met processen. Anders wel een leuk idee om de currykenmerken in kaart te brengen. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Aan een curry item voor op de blog was ik reeds bezig (THQS, ik stuur het je even door per mail - kun je aanvullen of wat dan ook...).

Namen worden NIET genoemd. Laat dat duidelijk zijn. Boze telefoons en dreigmails kan ik missen als de pest.

Een interessant artikel mag je natuurlijk altijd schrijven voor op de blog. Ik ontvang het met open armen. Zolang het maar duidelijk, verhelderend en informatief is... of net niet ;o)

Link naar reactie

Namen worden NIET genoemd.

Volkomen begrijpbaar.

Langs de andere kant zegt mijn rechtvaardig gevoel mij dan wel (en zo is het natuurlijk met veel dingen).

Mensen in't zak zetten voor veel geld mag dan wel. Maar info over "in't zak zetters" verspreiden kan er dan weer niet door :-)

Een schone presentatie over het "waar op letten" "wat vermijden" en trukken om te herkennen zou al zeker niet slecht zijn (zo las ik vandaag nog dat een magneetje meenemen al veel kan vertellen over wat er zich onder een laklaag afspeelt.)

Ik ben zelf van plan om in de nabije toekomst eindelijk een vespa aan te schaffen. Liefst een ouder model. Maar zoals velen bekruipt mij de angst als ik ergens ga kijken naar een vespa of het al dan niet te vertrouwen is.

En het zal in ieder geval al veel nieuwkomers met de zelfde vragen beletten om de zoveelste topic (waarvan ik er één van ben :-)) te openen met daarin de vraag "ik ken er nix van... wie kan mij helpen?"

In ieder geval veel succes toegewenst aan degene die met hun kennis dit forum mee willen "upgraden"

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...