Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX kuisen en afwassen.


molle

Aanbevolen berichten

Zelf gebruik ik turtle wax als ik mijn GTSke wil verwennen...

Da is ni flink hé SJL. De meeste van die produkten zijn op basis van petroleum en siliconen en dus sterk vervuilend voor het grondwater. Da's ni echt milieuvriendelijk, maar allé, jij mag dat dan als compensatie omdat je met een 4-takt rijdt. LOL

Als je wil dat je koetswerk blinkt en er alle asfaltspatten afkomen, doe een scheut petroleum in je water...

Link naar reactie
Zelf gebruik ik turtle wax als ik mijn GTSke wil verwennen...

Da is ni flink hé SJL. De meeste van die produkten zijn op basis van petroleum en siliconen en dus sterk vervuilend voor het grondwater. Da's ni echt milieuvriendelijk, maar allé, jij mag dat dan als compensatie omdat je met een 4-takt rijdt. LOL

Als je wil dat je koetswerk blinkt en er alle asfaltspatten afkomen, doe een scheut petroleum in je water...

yep en die petroleum heeft nog het voordeel dat hij beschermend werkt tussen lasnaden en dergelijke

Link naar reactie

@ molle

sorry voor dit bericht maar was nog vergeten iets extra te vermelden

ik zag dat je een voordragertje hebt - ik heb me laten wijsmaken en zelf ooit met een oldtimer ondervonden dat onder rubber zuignappen vrij frequent vocht blijft zitten

dit resulteert in plekken die je na lange tijd niet meer uit je lak krijgt (zelf had ik een oldtimer waar het bagagerek zo op het dak was bevestigd met hetzelfde probleem als resultaat)

misschien moet je regelmatig dat rekje er even afhalen, schoonmaken en ook de lak daaronder in de was zetten en oppoetsen - misschien allemaal ni nodig wanneer de lak van een vespa PX beter is dan die van vroegere auto's (wat ik betwijfel ...)

grts frutsab

Link naar reactie
@ molle

sorry voor dit bericht maar was nog vergeten iets extra te vermelden

ik zag dat je een voordragertje hebt - ik heb me laten wijsmaken en zelf ooit met een oldtimer ondervonden dat onder rubber zuignappen vrij frequent vocht blijft zitten

dit resulteert in plekken die je na lange tijd niet meer uit je lak krijgt (zelf had ik een oldtimer waar het bagagerek zo op het dak was bevestigd met hetzelfde probleem als resultaat)

misschien moet je regelmatig dat rekje er even afhalen, schoonmaken en ook de lak daaronder in de was zetten en oppoetsen - misschien allemaal ni nodig wanneer de lak van een vespa PX beter is dan die van vroegere auto's (wat ik betwijfel ...)

grts frutsab

Thx voor de goede raad Frutsab. Normaal rij ik er wel niet mee in de regen omdat ik thuis werk maar hier en daar kom je wel eens en bui tegen. Had ik nog niet over nagedacht.

Link naar reactie

1) (niet elke keer nodig) Accessoires eraf halen.

2) De Vespa grondig afspoelen met de tuinslang.

3) Wassen van boven naar onder met autoshampoo, per onderdeel afspoelen als je kan.

4) Grondig naspoelen.

5) Velgen (en evt whitewalls) wassen, en afspoelen.

6) Afdrogen met zeemvel.

7) Chrome onderdelen oppoetsen met chrome polish oid.

8) Carrosserie insmeren met wax.

9) Koffie/sigaret/pint/quickie/accessoires kuisen... wax laten intrekken dus.

10) Wax opblinken.

11) (indien 1) Accessoires hermonteren.

Ikzelf gebruik Meguiars voor alles. Duur maar goe spul, ook het washandje, droogdoek en polishdoek.

En altijd alles in de schaduw doen!

Link naar reactie
1) (niet elke keer nodig) Accessoires eraf halen.

2) De Vespa grondig afspoelen met de tuinslang.

3) Wassen van boven naar onder met autoshampoo, per onderdeel afspoelen als je kan.

4) Grondig naspoelen.

5) Velgen (en evt whitewalls) wassen, en afspoelen.

6) Afdrogen met zeemvel.

7) Chrome onderdelen oppoetsen met chrome polish oid.

8) Carrosserie insmeren met wax.

9) Koffie/sigaret/pint/quickie/accessoires kuisen... wax laten intrekken dus.

10) Wax opblinken.

11) (indien 1) Accessoires hermonteren.

Ikzelf gebruik Meguiars voor alles. Duur maar goe spul, ook het washandje, droogdoek en polishdoek.

En altijd alles in de schaduw doen!

Pheeuw, helder!!

Link naar reactie

Ik rij al een jaar of 4 bijna dagelijks met mijn PX (tweedehands gekocht - rode kleur) en ik was toevallig dit weekend aan het overwegen om hem voor de eerste keer eens te wassen, maar nu ik hier lees wat ik daar allemaal voor nodig zou hebben, ga ik dit nog enkele jaren uitstellen vrees ik...

Link naar reactie
Ik rij al een jaar of 4 bijna dagelijks met mijn PX (tweedehands gekocht - rode kleur) en ik was toevallig dit weekend aan het overwegen om hem voor de eerste keer eens te wassen, maar nu ik hier lees wat ik daar allemaal voor nodig zou hebben, ga ik dit nog enkele jaren uitstellen vrees ik...

LOL!!

Link naar reactie
Ik rij al een jaar of 4 bijna dagelijks met mijn PX (tweedehands gekocht - rode kleur) en ik was toevallig dit weekend aan het overwegen om hem voor de eerste keer eens te wassen, maar nu ik hier lees wat ik daar allemaal voor nodig zou hebben, ga ik dit nog enkele jaren uitstellen vrees ik...

haha, same here

ik vond dat het na 2 jaar dagelijks te rijden en duivenstront en olieresten te verzamelen toch eens tijd werd om mijn PX te kuisen

wie weet komt het er dit weekend wel van (maar ik zou er mijn adem niet voor inhouden)

Link naar reactie

alleee ik voelde mij al een beetje ziek worden bij het lezen van de tittel maar er zijn er dus nog die het niet zien zitten om een PX te wassen dat ding is om mee te rijden niet om wijven op te pikken

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ikzelf rij graag op een propere vespa, voor mij moet dat ding blinken, maar als ik lees wat ze hier allemaal voorstellen om je vespa te poetsen, dan zou je voor minder er gewoon niet aan beginnen.

Btw dreft is niet goed, je lak wordt er na een tijd dof van.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...