Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambretta rijders of rijdsters?


Mahieu

Aanbevolen berichten

Een Lambretta sectie op dit forum zou geen slecht idee zijn, ik heb de indruk dat Lambretta steeds meer en meer gesmaakt wordt wordt door Vespisten.

En welke nu beter en of mooier is maakt voor mij niks uit. Het blijven allebei classic scooters, liever een Lambretta dan een niet handgeschakelde Vespa.

Link naar reactie
Hier zijn meer Lambretta's dan op 't Lambrettaforum!

'k heb gelik ook die indruk...

Ja,ja. Het Lambretta forum bestaat, maar pakweg een 2tal jaar geleden moest iedereen een vespa hebben. Vespa was/is beter gekend dan lambretta. Wat niet weg neemt dat ik bijzonder happy zijn dat de lambretta, bij vespa liefhebbers, ook gesmaakt wordt.

Voor de mensen die het nog niet weten: http://www.tour.be/lambretta/Forum/default.asp

We hebben niet zoveel bezoekers als het vespaforum, maar we mogen met 215 members toch ook nie klagen.

Groeten

Christophe

LCB

Link naar reactie

"Lambretta's zijn onbetrouwbaar"

All 50 year old scooters are unreliable. but its easy to make a lambretta reliable.

"Lambretta's zijn complex en daardoor duurder in gebruik, onderhoud en restauratie"

No! Lambrettas are just as simple as a vespa if not more so, However they are not a vespa, so there are other basic ground rules that need to be learned at first. Yes they are a little bit more expensive to restore, but worth it!

"Lambretta's zijn traaaaag" :)

LOL!!!!!!!!

Link naar reactie

Hey

Ziet er goed uit die EX Li van mij.

Idd christophe..ben er vree content mee..nog es merci é!!..scooter is in vrij goede staat..kheb een dropstuur (kloterij om te monteren, tip!) en zijbillen gekocht en een km teller en nog andere kleine brol om hem compleet te maken..nu moet ik ze nog in gang krijgen/lopen/duwen...

Link naar reactie

Waarom over de nadelen spreken, hier een paar voordelen van Lambretta tov Vespa:

* Onderdelen zijn doorgaans onderling inwisselbaar. Dus makkelijker aan stukken te raken. Als je een stukje mist van je GS, begin maar te zoeken. Mis je een stuk van een SX, neem dan iets van een LI of TV of ... Vaak identiek.

* Veel opener qua structuur, dus makkelijker om aan te werken. Alles staat losser van elkaar, minder op elkaar gemonteerd dan bij een Vespa.

* Motorblok evenwichtig in het midden. Bij Vespa doorgaans overgewicht aan de rechtse kant, waardoor correctie bij het rijden noodzakelijk is. Dus is een Lambretta per definitie veel baanvaster, vooral in de bochten.

* Tuningsmogelijkheden. Dankzij de Engelsen zijn er ontelbare mogelijkheden op vlak van tuning, waardoor een Lambretta absoluut niet trager is, integendeel. In Engeland is er nu de 100mph S.C. Allemaal Lambrettas. Een Lambretta traag??

Link naar reactie

misschien eerder een off-topic vraagje maar durf het toch te plaatsen

ik ken niks van een lambretta maar vind het (zoals ook de vespa's) leuke hebbedingen - hoe, wat, waar, voor welke richtprijs enz... kan ik een degelijke lambretta kopen

ofwel in vertrouwen wanneer het een gerestaureerde betreft ofwel een casco die ik dan (ook weer in vertrouwen) ergens moet kunnen laten restaureren

grts frutsab

Link naar reactie
misschien eerder een off-topic vraagje maar durf het toch te plaatsen

ik ken niks van een lambretta maar vind het (zoals ook de vespa's) leuke hebbedingen - hoe, wat, waar, voor welke richtprijs enz... kan ik een degelijke lambretta kopen

ofwel in vertrouwen wanneer het een gerestaureerde betreft ofwel een casco die ik dan (ook weer in vertrouwen) ergens moet kunnen laten restaureren

grts frutsab

Mama, ik wil een Lambretta... alle kindjes in de klas hebben ook een Lambretta ;-)

Link naar reactie
misschien eerder een off-topic vraagje maar durf het toch te plaatsen

ik ken niks van een lambretta maar vind het (zoals ook de vespa's) leuke hebbedingen - hoe, wat, waar, voor welke richtprijs enz... kan ik een degelijke lambretta kopen

ofwel in vertrouwen wanneer het een gerestaureerde betreft ofwel een casco die ik dan (ook weer in vertrouwen) ergens moet kunnen laten restaureren

grts frutsab

Mama, ik wil een Lambretta... alle kindjes in de klas hebben ook een Lambretta ;-)

sorry voor mijn vraag B-Man - is gewoon omdat mijn ouders in de 50-er jaren ook reeds met een lambretta reden - mochten ze deze nu nog maken had ik me zelfs geen vespa aangeschaft - omdat ik er gewoon te weinig van heb ik me daarom nu een nieuwe vespa aangekocht - ik zal in't vervolg mijn vragen beter afwegen - grts frutsab

Link naar reactie
Yep bezig aan de restauratie van een Lambretta SX150 bj 62.

Hmmmm, ook een SX150 van '68, maar nog niet rijdend, tenzij van een stevige helling ;o))

N

Link naar reactie

Ik moet zeggen dat ik er toch niet van schrik dat Innocenti failliet gegaan is !

Als je ziet hoeveel onderdelen er in zo'n motor zitten ! Niet te verbazen dat daar iets aan kapot gaat. En dan dat Chassis : onderdelen, vijzen, rondellen, nog andere rondellen, weer andere vijzen... En als je alle onderdelen van een Lambretta naar de spuiter wil brengen heb je een busje nodig, tenzij je gespoten stukken op elkaar wil leggen.

Een Vespa zit zoveel eenvoudiger in elkaar, je hebt een minimum aan bewegende onderdelen in de motor. Het chassis is één groot dragend geheel en twee billen.

Link naar reactie
Ik moet zeggen dat ik er toch niet van schrik dat Innocenti failliet gegaan is !

Als je ziet hoeveel onderdelen er in zo'n motor zitten ! Niet te verbazen dat daar iets aan kapot gaat. En dan dat Chassis : onderdelen, vijzen, rondellen, nog andere rondellen, weer andere vijzen... En als je alle onderdelen van een Lambretta naar de spuiter wil brengen heb je een busje nodig, tenzij je gespoten stukken op elkaar wil leggen.

Een Vespa zit zoveel eenvoudiger in elkaar, je hebt een minimum aan bewegende onderdelen in de motor. Het chassis is één groot dragend geheel en twee billen.

is this a vespa vs lambretta topic Josse or "who owns a lambretta topic?"

are there really more parts in a lambretta engine? ??

Link naar reactie

John you are right but i can't resist putting some info i read on another board:

I really like this one: Vespa's have limits Lambretta's have potential

Ride Quality:

I havent ridden many Vespas but from my experience the ride quality is very different. As Brownrigg says, Its like a one legged ostrich..

More comfort can be achieved by the passsenger on a Lambretta no matter what displacement.

Parts:

It seems vespa guys are all proud that there are fewer moving parts. Whatever. I like having an acutal fork which implies symetry and two springs on the axle, the smoothness of a chain drive, being able to play with gear ratios without having to split the whole motor, having more stuff to tighten stuff down all the time.

When it's wet and you have to slam on your brakes, a Lambretta will skid forward and a Vespa will end up engine side down scrweing up your cowls.

Lambretta is the easiest scooter to learn on than a Vespa because of the longer wheel base than a Vespa, the Lambretta will not wheelie easier like a short wheel based Vespa.

I would rather change cables in a Lambretta any day than a Vespa. from the removeable headset top to the exposed cables underneath.

Vespas tend to be very light at the front wheel, making them jumpy at higher speeds and over irregular roads. The same lightness tends to give a less solid feel than a lambretta.

On the Vespa the motor on the right makes turns at slow speed a bit odd feeling.

The light monocoque body is not as sturdy as a lambretta tube frame.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...