Jump to content
Vespaforum.be

lambrettasam

Members
  • Content Count

    101
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About lambrettasam

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Lambretta club Belgïe ;-)
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oostende/Luik

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. heb ik nog niet geprobeerd...bedankt voor de hulp.
  2. dag Nero, dit vreesde ik al... Mijn motor is een VM2 en op dit model is de ring (met die 2 gleuven waarin de veer in komt te zitten) op de hoofdas bevestigd met een circlip. In de andere carterhelft is er dus ook geen uitsparing voor een circlip. zie fotos hieronder en pagina 9 van http://www.scooterdepoca.com/public/schede/_CR%20Vespa%20VM1%C3%B7VN1.pdf wat denk je?
  3. nogmaals bedankt voor je antwoord Nero. Ik kijk uit naar je uitleg want ik dacht dat het op jou manier niet kon (met segment in het andere helft te monteren) Ik zie niet goed in hoe de veer van de segment dan in een van de uitsparingen in het ringvormig element (van foto 1) komt te zitten? Benieuwd naar je uitleg!
  4. Hallo en bedankt voor je antwoord Nero. Ik heb gemonteerd zoals op foto 3 en de messing ring is de ring die tussen de carter en de kickstartsegment zit. Loskrijgen zal geen probleem zijn maar wat ik niet begrijp je hoe ik alles goed terug dicht krijg want dat kickstartsegment en/of de veer schuren tegen de binnenkant van de carter zodat er geen enkele beweging mogelijk is. Wat doe ik verkeerd?
  5. kan de topic niet editen? hier zijn nog een paar fotos.
  6. Vraagje aan de techniekers onder jullie. Ben bezig met de restauratie van een motor van een VM2 en ik krijg de carters niet dicht door de kickstarter/veer die blijkbaar niet ver genoeg in de carter zitten (zie fotos) Het gevolg is dat de motor hopeloos vast is en de kickstarter gewoon muurvast is. Kan er iemand mij helpen? alvast bedankt! Sam
  7. maar ook binnen de Ld's is er een onderscheid tussen serie 1(+/-1954-1955), serie 2 (+/- 1955-1956) en serie 3 (1957-1958). De serie 3 had op het stuur een overkaping dus zal het in dit geval om een serie 1 of 2 gaan. Ik denk niet de de serie 3 in spanje geproduceerd geweest is (als er iemand dit weet, gelieve dit te verbeteren) Mvg, Sam
  8. thanks, zal die dan maar laten staan! nu nog een andere scooter vinden ;-)
  9. Ik heb de mogelijkheid een vespa in onderdelen in Nederland te kopen zonder papieren noch kenteken. Kan ik die hier in Belgie ooit inschrijven? Zo ja, hoe? Alvast bedankt, Sam
×
×
  • Create New...