Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px opties


janvesp

Aanbevolen berichten

Wat een soep hier zeg!

Chroom roest altijd, ook als het binnen staat. Opblinken is de boodschap. Er is inderdaad verschil in kwaliteit van chroom, maar dat is moeilijk te zien. Zodra chroom in contact komt met lucht, gaat dat roesten of aanslaan. Ik werk in interieurzaak en daar moeten wij af en toe chromen poten van stoelen opblinken. Dus koopt uw chromen rekje van gelijk welk merk of wit product, opblinken zal je toch moeten doen. Hoe beter de chroom hoe minder snel je dat zal moeten doen.

Succes ermee!

Link naar reactie
Chroom roest altijd, ook als het binnen staat.

??? Ik heb nochthans al meer dan 10jaar valbaren liggen in mijn garage van een pk50xl en heb dat sindsdien nooit meer opgepoetst en tot op heden is daar nog geen roest op. dan moet dat wel heel goede kwaliteit zijn denk ik. Seffens dus rap op ebay zetten en grof geld voor vragen want blijkbaar is dit dan zeer uitzonderlijk.

Link naar reactie

@ erix

Kan goed zijn dat ze niet roest zijn, maar blinken als nieuw zullen ze wel nie doen waarshijnlijk. Der zal wel een beetje ne waas op zitten. Dat ze niet roesten wil zeggen dat ze van goede kwaliteit zijn en dat het een redelijk droge lucht is in je garage. Bij ons in de winkel roesten die poten ook nie, maar slaan wel aan. Dat komt omdat we verwarmen met gasradiatoren en in de zomer de deur openzetten. alléé succes met uw verkoop dan.

Link naar reactie

Er bestaan speciaal produkten om die waas weg te krijgen (weet ik vanuit de restauratiesector) dus dat zal het probleem niet zijn hoor. ;-)

Dat van die verkoop was maar voor de grap want ik kan die ooit nog wel eens gebruiken voor iets speciaals...

Link naar reactie
volgens mij is dat gewoon puur snobisme!

Wat heeft dit nu met snobisme te maken???? Wat is snobisme...zoek het eens op! Ga je me verwijten dat ik een snob ben omdat ik liever origineel koop en ik respect heb voor de ontwerpers, designers en al de andere die een ganse reclame- en marketing campagne gevoerd hebben en ik daarvoor de prijs wil betalen. En inderdaad zal soms de kwaliteit van de replica's of namaak beter zijn maar dat was dan ook nog het enige dat die moesten doen en dan kan je alles goedkoper aanbieden. Of ben je een snob omdat je namaak of replica gaat kopen voor welke reden dan ook.

Heb het al gezegt als je kwaliteit wil koop je beter japans of duits.

En wat testaankoop aanraad is niet steeds het beste hé, maar wel prijs in verhouding met kwaliteit de beste koop!

;)

Link naar reactie
volgens mij is dat gewoon puur snobisme!

Wat heeft dit nu met snobisme te maken???? Wat is snobisme...zoek het eens op! Ga je me verwijten dat ik een snob ben omdat ik liever origineel koop en ik respect heb voor de ontwerpers, designers en al de andere die een ganse reclame- en marketing campagne gevoerd hebben en ik daarvoor de prijs wil betalen. En inderdaad zal soms de kwaliteit van de replica's of namaak beter zijn maar dat was dan ook nog het enige dat die moesten doen en dan kan je alles goedkoper aanbieden. Of ben je een snob omdat je namaak of replica gaat kopen voor welke reden dan ook.

Heb het al gezegt als je kwaliteit wil koop je beter japans of duits.

En wat testaankoop aanraad is niet steeds het beste hé, maar wel prijs in verhouding met kwaliteit de beste koop!

;)

Als je meer betaalt voor eenzelfde product omdat er een naam opstaat dan mag dat snobisme genoemd worden, want dan betaal je niet meer voor 't product maar voor de marktwaarde van de naam...

By the way, sommige van die 'namaak'-merken maken al langer rekjes en accesoires voor Vespa's dan Vespa zelf en Vespa verkoopt hetzelfde product, met mindere kwaliteit met een grotere winstmarge en incasseert, dus wie imiteert wie?

Link naar reactie

Je hebt ook gelijk hoor, want weet wel dat in elk fabriek zowel voeding als in andere sectoren dezelfde producten worden gemaakt maar voor andere merken, gewoon andere sticker op en 20% duurder verkocht worden. Maar ik heb daar geen probleem mee, ben zelf zelfstandig en weet als je geen reclame hoeft te maken en een lage huur betaald enz. je dezelfde producten goedkoper kan verkopen.

Moet wel toegeven dat het waar is dat ik soms meer wil betalen als er een bepaald merk opstaat maar dan is het zuiver omdat ik er meer vertrouwen in heb en betere service krijg.

Wou al jaren een px kopen, mijn vader had er al één in de jaren zestig want sta er samen mee op de foto (voor ze mij hier afschieten, model px zal toen wel nog niet bestaan hebben en zal wel ander model geweest zijn) maar ooit wou ik ook zo één.

Door allerlei omstandigheden is het er nooit van gekomen en toen ik hoorde dat ze met het model gingen stoppen heb ik niet meer getwijfeld.

Had toen ook keuze van LML of Vespa te kopen... , dus ik ben nu een snob omdat ik voor het merk Vespa gekozen heb, want zelfde produkt maar duurder!!!!!! Sorry hé maar had het nu omgekeerd geweest en moest LML duurder geweest dan had ik nog voor Vespa gekozen hoor, en dan zou ik volgens jou geen snob meer geweest zijn...allez als ik je redenering over snobisme goed kan volgen? ;)

Link naar reactie

@pradake : tjah ... en als je dan een LML had gekocht werd je niet versleten voor snob maar door anderen dan weer als dommerik vanwege dat LML ni zo goed zou zijn als een echte Vespa - zo zie je maar weer dat men nooit goed voor iedereen kan doen

nogmaals to each his/her own

@emjie : geldt dat voor alle mannen ? :-)

Link naar reactie

waarom eigenlijk altijd dat neerkijken op die LML's? alle mensen die nu nog een NIEUWE handgeschakelde scooter willen kunnen dat gelukkig nog via LML. nep, minderwaardig, curry? helemaal niet, een waardig alternatief en beter voor het milieu.

Link naar reactie
Mannekes, 't is hier precies de speelplaats van de lagere school! Welles, niettes...

hihihi, mannen hé, ze blijven toch altijd een beetje kinds hé ;-)

Sterker nog, we zijn er nog trots op ook!

Link naar reactie
Ah zeg ne keer, welke productjes en waar kan je die kopen? Nu gebruiken wij metaseul, brasso of hagerty. Als er iets beters bestaat, laat 't weten. Kan ook handig zijn om chroom op te blinken van mijn px.

Ik zal het vant weekend eens bekijken want ik heb die produkten niet thuis liggen.

Meer info later dus.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

jammer dat er velen onder jullie het merk vespa geen eer aan doen

denk dat er hier stilaan spleetogen aan het krijgen zijn en rijst eten i.p.v zonnebril en pasta te eten

als het erop aan komt, gaat het bij iedereen toch om de centen; verkoop je ____ eens 2 de hands en je orginele vespa, dan worden de kaarten verdeeld

Link naar reactie

VIVA ITALIA !!!

Ik ben verliefd geworden op Vespa toen ik in Firenze aan het slenteren was,

die droom om er ééntje te hebben is nooit weggegaan.

Als ik nu (en straks) op mijn 125 GTS rij dan denk ik terug aan Firenze, aan Italië, de heuvels, gelato ;-), de Ponte Vecchio,...

Het is gewoon de charme van een Vespa, dat Italiaanse karakter. Dat maakt ook wat Vespa nu is.

Link naar reactie
heb een tijd gereden met zo'n nieuwe px van een vriend en da rijdt nie slecht enkel dien chromé roest als je erop kijkt...echt wel nie normaal..die rekjes minder maar die valbaren man man man..das echt wel brol..

Roest al in de folder...

Folder plastificeren zo kan er geen lucht aan = geen roest ;p

Link naar reactie
heb een tijd gereden met zo'n nieuwe px van een vriend en da rijdt nie slecht enkel dien chromé roest als je erop kijkt...echt wel nie normaal..die rekjes minder maar die valbaren man man man..das echt wel brol..

Roest al in de folder...

Folder plastificeren zo kan er geen lucht aan = geen roest ;p

Misschien gelijk heel je Vespa laten lamineren...

Link naar reactie
De berijders daarentegen...

Die worden er alleen NOG sexy'r door...allez dat zeggen de vrouwen toch als we hier en daar een grijze haar en rimpelkes krijgen...of zou het om ons te troosten zijn. :(

Das om ons te troosten. Gisteren naar de kapper geweest die voorstelde om misschien toch maar een kleurchampooken op mijn hareken te zetten omdat ik er volgens hem (terecht) begin uit te zien als een grijs duiveken, en dat dit niet zo mooikes is als ik mijn haarken tot boven mijn orekes wil laten knippen... Heb hem tegen mijn goesting toch maar laten doen. Een uur later en 50€ lichter ben ik (volgens mijn vrouw) tien jaar jonger buiten gestapt. Ik heb haar niet verteld wat de kapper heeft uitgestoken met mijn haar:). Soory voor de topicvervuiling, waarschijnlijk past dit beter bij deze topic: http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=89050 Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...