Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px opties


janvesp

Aanbevolen berichten

Wat een discussie over Vespa vs LML zeg. Om te beginnen is de LML zeker geen kopie, hij is (bijna) net hetzelfde als de laatste PX'en die in dezelfde fabriek werden gebouwd, en het kwaliteitsverschil is dus verwaarloosbaar en eerder in het voordeel van de LML. Ieder moet natuurlijk maar voor zichzelf uitmaken wat hij wil kopen, maar ik ben LML in ieder geval meer dan dankbaar. Zonder hen had ik geen nieuwe PX lookalike kunnen kopen, enkel een tweedehands (maar daar heb ik de technische kennis niet voor) of een Vespa uit de nieuwe reeks (maar dat vind ik dan nog minder Vespa dan de LML). Een LML kopen wil ook niet zeggen dat je geen respect hebt voor wat Vespa gedaan heeft, in tegendeel zelfs. Ik zal in ieder geval trots met m'n LML logo's rondrijden...

Link naar reactie
Ja Duitse chroom is zeker beter van kwaliteit , sommige stukken van LML zijn trouwens beter dan de originele.

Ja en japanse motors zijn ook betrouwbaarder dan italiaanse of bv Harley...We zitten hier op het Vespaforum en praten toch over VESPA... wat kopen jullie eigenlijk? Een stuk geschiedenis (60jaar), legende, the Italian way of life, la dolce vita...of gaan we prijs kwaliteit vergelijken...ga dan in de Aldi je olijfolie, ketchup, cola enz. kopen hé en niet van Bertolli, Heinz, coca-cola...zal zeker niet slecht zijn en langer goed blijven maar IK heb respect voor origineel en betaal daar graag meer voor, tenslotte had LML en Duitse Chroom nooit bestaan of nodig geweest als Vespa er niet was...respect voor de mensen die het bedacht en ontworpen hebben hé...copies maken en verbeteren is simpel als het origineel er is!

Als je daar geen respect kan voor opbrengen koop dan CURRY e basta!

(btw, die van devoslemmens is wel lekker met loempia!)

;-)

Dit zijn woorden van een liefhebber, kan je alleen maar gelijk geven

Link naar reactie

Ik vind het ook allemaal mooi eerlijkgezegd...

Die sip-motorshop bv heeft zo'n mooie onderdelen heh! prachtig , mja

Ook ben ik het eens met het feit dat het hier gaat om'een vd laatste' px'en...

Ik persoonlijk houd het bij een 'originele' look en als er al accessoires opkomen dus ook liefst origineel . Het zou toch zonde zijn mocht er binnen dit en 10/15j geen originele px meer rondbollen...beetje zoals bij vele klassieke spullen infeite heh.

Zo heb ik nu een nieuw zadel besteld, omdat ik nog een vd laatste had met die klassieke bruine zadels en niet met dat nieuw stof...mocht ik hem ooit terug willen opmaken op zijn oude dag, dan gaat dat origineel zadel er weer op. Durf te wedden dat ik tegen dan een vd weinigen nog ga zijn met dat zadel. Zeker als je ziet hoeveel er worden overtrokken en vervangen. Die zadels kan je ook niet meer bestellen dusja.

Net zoals de kleine onderdelen ( spiegels etc) , al die dingen heb ik al nieuw klaarliggen voor binnen 20j of zo! hahaha

Nuja ieder zijn goesting en ik moet toegeven , vd vespa's kan je iets geweldigs maken .

ivm roesten ..origineel roest die px langs alle kanten en idd ook enorm op die chroomdelen. Maar eerlijkgezegd, het hangt er ook vanaf hoe je het onderhoud.

Ik heb die roestplekjes gelukkig nog wegegkregen , maar ben er zeker van dat het puur komt vh regenweer en vuil. Siliconensprays etc kunnen helpen als preventief.

Ik heb infeite gewoon beetje poliermiddel gebruikt om die knopjes op zadel en zo terug te doen blinken.

Mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...