Ga naar inhoud
Vespaforum.be

leraar(es) gezocht!!


evelyne van zele

Aanbevolen berichten

Heeeej, zie ik daar een contradictie? je haat leraren (staat in je profiel), maar je zoekt er hier wel een?

Maar goed, als je hier bent om te leren: Beginnen we dan even met correct taalgebruik?

De basis van 'het tot je nemen van informatie' is taal, dus de basis van dingen leren over Vespa ook, dus; chatten (niet shatten)/leraren (niet leeraren)/sixties (niet sixteens).

Het afkorten van woorden doe je fijn in een SMSje, niet in getypte of geschreven tekst; ik (niet k), altijd (niet altij), omdat ik (niet omdak), online (niet on).

Succes met de studie!

PS: m'n zus heet Evelijne :)

Link naar reactie

Ik had het ook al gelezen in de krant dat de jeugd onze Nederlandse taal niet machtig meer is en dat het dus zwaar aan het verloederen is. Maar het profiel van Evelyne is echt wel erg en het kan dus zeker als voorbeeld dienen om te laten zien hoe erg het met de jeugd en taalkennis gesteld is. Hoe is dat eigenlijk mogelijk? Krijgen ze op school geen dictee en grammatica meer ofzo? Ramp oh ramp, binnenkort spreken ze hier allemaal sms-taal en vinden ze dat nog de meest normale zaak ook. En het heeft helaas veel te maken met de veramerikanisering van alles en uiteraard het sms en internet gebruik!

Het gaat dus echt wel achteruit, wat een verarming van onze taal en in Nederland is dat nog erger dan in België...

Maar on-topic: Ik wil u wel helpen met uw vespa's. Dan kan ik ook ineens iets doen aan uw taalgebruik. ;-)

Link naar reactie
Ik had het ook al gelezen in de krant dat de jeugd onze Nederlandse taal niet machtig meer is en dat het dus zwaar aan het verloederen is. Maar het profiel van Evelyne is echt wel erg en het kan dus zeker als voorbeeld dienen om te laten zien hoe erg het met de jeugd en taalkennis gesteld is. Hoe is dat eigenlijk mogelijk? Krijgen ze op school geen dictee en grammatica meer ofzo? Ramp oh ramp, binnenkort spreken ze hier allemaal sms-taal en vinden ze dat nog de meest normale zaak ook. En het heeft helaas veel te maken met de veramerikanisering van alles en uiteraard het sms en internet gebruik!

Het gaat dus echt wel achteruit, wat een verarming van onze taal en in Nederland is dat nog erger dan in België...

Maar on-topic: Ik wil u wel helpen met uw vespa's. Dan kan ik ook ineens iets doen aan uw taalgebruik. ;-)

je hebt op het zicht wel een punt maar het is en blijft een gemakkelijkere vorm van spreken met elkaar. maar als je een brief of bericht richt tegen onbekenden dan moet je wel duidelijke taal gebruiken, daarmee ben ik het eens maar op zo'n forum als dit, zolang men je verstaat is er geen probleem denk ik.

greets

Link naar reactie

In deze sluit ik me volledig aan bij Erix. Het kost niet echt veel meer moeite om in volzinnen te typen, en iedereen kan je direct begrijpen. Het ergste aan deze evolutie is dat de nederlandse taal compleet aan het verloederen is. Ik zeg niet dat mijn taalgebruik altijd en overal vlekkeloos is, maar ik doe wel moeite om woorden volledig te spellen en probeer geen dt-fouten te maken, ook al zoiets waar mijn haren recht van komen staan. Ik verwacht niet dat iedereen alle regels m.b.t. onze taal kent (ken ik zelf ook niet), maar laks schrijfgedrag is helemaal niet mooi en niet bevorderlijk voor een latere sollicitatie. Ach ja, een verschijnsel van deze tijd, zeker?

Link naar reactie
ik vindt niet dat bleu overdryft persoonleik vindt ik dat er soms nogal veel schrijvfauten gemaakd worden maar ik weet ook wel dat ik af en toe zelf een fautje schryf

Gegreot

Gerdt

Euh, er stonden geen schrijffouten in mijn zinnen.

@BLUE: 't is nochtans in het nederlands geschreven...

Link naar reactie

Eerst mogen we niet zonder profiel op het forum meedoen

Dan mogen we geen enkele aanpassing doen aan onze teergeliefde Vespa's

Dan mogen we helemaal geen commentaar op mekaar meer geven

En nu mogen we zelfs al geen spelfouten meer maken. Gaat er iemand daar ook een apart forum voor oprichten? :-)

Wortddt moeilijk zo stilaan hé!

Link naar reactie
Hé Bluevespa, vindT gij niet dat dat er een beetje over is??? Gij werdT toch ook niet altijd verbeterd met hoofdletters hé
Euh, er stonden geen schrijffouten in mijn zinnen.

"gij werdT" is mis é Mike...

tegenwoordige tijd, derde persoon stam(word, vind, speel,...) + t => wordt, vindt, speelt

verleden tijd, derde persoon komt er 'nooit' een 't' bij... wordt => werd

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...