Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ervaring met het spuiten van uw helm


pieter vd

Aanbevolen berichten

heeft er iemand ervaring met het spuiten van zen helm? ik zou graag iets leuk willen doen met men helf in dezelfde kleur als men vespa.

zou dit gewoon kunnen met de lak van de vespa of zou je speciale verf nodig hebben?

en houd dit goed? dat het na een tijdje niet begint te schilferen ofzo.

als iemand dit al eens gedaan heeft, graag even een reactie.

groeten

Link naar reactie

Wel rekening houden met de samenstelling van de shell van de helm. Sommige kunststoffen verliezen hun mechanische kwaliteiten wanneer er een laklaag over wordt gespoten. Compositiet helmen, bv kevlar en andere vezelversterkte shell's zijn meestal al af fabriek voorzien van een laklaag. Hierover een nieuwe laag aanbrengen van eenzelfde soort lak lijkt me veiligheidstechnisch geen probleem. Ik weet niet of hierover specifieke wetgeving bestaat. Zo niet waarom niet gewoon doen ?

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Ik heb mijn helm twee jaar geleden gespoten in de Italiaanse driekleur.

Ik heb gewoon de helm afgeschuurd met fijn papier, dan goed afgewassen met water en dreft, dan afgeplakt en elke laag heel de helm gedaan, en dan laten drogen, terug met fijn papier en terug afgeplakt en zo drie lagen.Alles met spuitbus wel. Mooi resultaat al zeg ik het zelf. Maar vergeet niet dat dit niet mag volgens de verzekering. Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn twee ongevalletjes en niet in fout te zijn geen enkel probleem heb gehad met de verzekering wat mijn helm betreft dan... .

Ciao, Ticce

Link naar reactie

ik heb dat al met een paar helmen gedaan,maar heb er wel niet mee stilgestaan of dat al dan niet mocht.

gewoon mat geschuurd en met degelijke lak overspoten (die laat ik in spuitbusjes trekken in een autoshop),en dat lukt aardig.

je kunt wel helmen kopen om zelf te spuiten,dient vooral voor paintbrush dan.

Domi.

Link naar reactie

Ik heb al meer dan 50 helmen gespoten (geairbrushed) als je gaat airbrushen is de laklaag zo dun dat het volgens mij niet veel kwaad kan om je helm te lakken. En inderdaad wettelijk ben je dan eigenlijk niet in orde aangezien de helm na het spuiten niet meer voldoet aan het Europees goedkeurings nummer. Nu bij een ongeval is het dan wel niet dat hij door het spuiten ineens in twee stukken kan breken. Dus ik zou, zeggen spuiten die helm en geen stikkers gebruiken.

Greetz Fabriz.

Link naar reactie

waarom zou een helm spuiten de veiligheid ervan aantasten? misschien domme vraag ma kdacht altijd dat de bescherming van een helm lag aan de vulling vanbinnen, niet van de materie vanbuiten..

en dan nog, bij mijn accidentekes hebben ze nog nooit mijn helm gecontroleerd om eerlijk te zijn!

Link naar reactie

Een helm verven mag denk ik volgens de wet niet omdat er te eerste vroegere valsporen kunnen mee gecamoufleerd worden en omdat de eventuele oplosmiddelen die in de verf zitten de schelp zou kunnen aantasten met tot gevolg dat haar eigenschappen zo kunnen veranderen dat de schelp een verminderde veiligheid biedt. Groetjes, nero.

Link naar reactie

als je al eens seriues gevallen bent en je redelijk hard met je helm tegen de grond gegaan bent ,dan is zeker niet goed om deze te camufleren en op te spuiten. Dan zou ik aanraden om een nieuwe helm te kopen (er kunnen namelijk scheuren optreden die je zlefs niet kan zien en die bij een volgend ongeval dramatische gevolgen kunnen hebben) Je moet al opletten als je je helm van bv een tafel laat vallen. Dan kan het al zijn dat jouw helm op dit moment niet meer veilig is ,al zie je daar niets aan.

Groetjes Fabriz.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...