Stephan Geplaatst: 27 april 2007 Delen Geplaatst: 27 april 2007 als ik klaar ben met de v50s waar ik dringend eens moet aan verderdoen. dan begin ik aan deze. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 27 april 2007 Delen Geplaatst: 27 april 2007 hmmmm lekker ding hé,moet er ook nog zo eentje doen maarja wanneer hé Succes ermee stephan!!!!! Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 27 april 2007 Delen Geplaatst: 27 april 2007 Ik ben er mee bezig met de mijne... schoon roestbakskes eh ;-) Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 27 april 2007 Delen Geplaatst: 27 april 2007 tgoh amai, echt sjiek! misschien restaureer ik er later ook wel een :-) maar ja.. de meeste dromen zijn bedrog zeker? Link naar reactie
Sanka Geplaatst: 28 april 2007 Delen Geplaatst: 28 april 2007 da is waar het om te doen is, da is toch één van de mooiste vespa's ooit wi daar ben ik steke jaloers op !!!! proficiat en als ie klaar is zeker eens ne pic opsturen é grtz sanka Link naar reactie
francyd1 Geplaatst: 28 april 2007 Delen Geplaatst: 28 april 2007 Mooi! Dit wordt een serieuze klus, Stephan. Succes! Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 28 april 2007 Delen Geplaatst: 28 april 2007 Wauw, supermooie.. Zeker een Acma, nee? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 29 april 2007 Delen Geplaatst: 29 april 2007 nee geen acma volgens mijn kleine vespa kennis acma heeft zijn koplamp boven op het stuur staan zoals bij een VL ivm de wetgeving in frankrijk uit die tijd grtz sidvespa Link naar reactie
rockit Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 een mix van acma en faro basso dattist... Link naar reactie
stino Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 acma? faro basso en VL2/3 zadel Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 En hoe kan je dan precies zien wat er Acma aan is? Het stuur en voorste spatbord zijn duidelijk Italiaans (hoewel mijn Acma ook de gaatjes in het voorste spatbord heeft om de lamp op te plaatsen, er werd daarom indertijd een groot sierstuk op gezet). De kader van zowel de Italiaanse als de Franse modellen waren identiek, zeker in de eerste helft van de jaren 50. Het stuur is identiek (weerom aanpasbaar voor de verschillende landen). Het zal wel een Italiaan zijn, want ik denk niet dat iemand vroeger zo snobistisch was om een Franse acma om te bouwen naar een Italiaanse Vespa. In 1954 kreeg het licht vooraan een verklikkerlampje om te kunnen zien dat je het licht aanhad als je reed(!). In 1955 veranderde het bagagerekje, niet langer de X in het midden, maar een V. Ook verdwenen er twee voetstrips (vanaf toen twee aan elke kant van de centerbalk). Ik kan met de beste wil van de wereld geen Acma onderdelen herkennen op de foto. Maar als iemand me wijzer kan maken, hoor ik het graag. Grt, Kurt Link naar reactie
rockit Geplaatst: 4 mei 2007 Delen Geplaatst: 4 mei 2007 wel ik ken stephan en weet dus van hem dat het een acma frame is...vandaar dat ik zei dat het een mix is groetjes Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 4 mei 2007 Delen Geplaatst: 4 mei 2007 Aha, I stand corrected. Maakt niet uit, het is een heel mooi ding, waar je nog veel werk, euhm... plezier zal aan hebben Groeten, Kurt Link naar reactie
rvd Geplaatst: 4 mei 2007 Delen Geplaatst: 4 mei 2007 Kurt, je verhaal klopt grotendeels behalve dit In 1954 kreeg het licht vooraan een verklikkerlampje om te kunnen zien dat je het licht aanhad als je reed(!). Dit lampje is er gekomen sinds model met prefix VM2, men noemt dit model meestal 'model 1954', alhoewel ze ook al in 1953 werden gebouwd. Het bewuste lampje is geen verklikkerlampje maar een 'luce di città' (letterlijk stadslicht)dat op dit model aanwezig is. De bedoeling van dit lampje is te vergelijken met onze huidige parkeerlichten. De motor moet dan uiteraard blijven draaien wegens gebrek aan een batterij. De lichtschakelaar van de VM2T heeft ook een positie meer in vergelijking met het vorige model VM1 om dit 'luce di città' aan te steken. Wat de scooter van Stephan betreft (waarvoor proficiat met de vondst ervan !) , ... ofwel is 't een ACMA die werd omgebouwd naar een faro basso ofwel was 't een faro basso waar men in de loop der tijd een Frans chassis heeft voor gebruikt. Het gaat hier volgens 'rockit vnb' om een Frans chassis, dus ben ik geneigd te denken dat de eigenaar die er de rode billen heeft aangehangen, er een faro basso heeft willen van maken. Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 mei 2007 Delen Geplaatst: 4 mei 2007 Volgens mij is da cully, pule cully (lol) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.