Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rijden met een px


Jin

Aanbevolen berichten

Haai, guys! Kwou altijd al een Vespa hebben, sinds mijn tienertijd al. Na bijna een decenium heb ik het kunnen realiseren en er ene aangeschaft. Nu, ik heb nog nooit met een Vespa gereden, dus het is wel aanpassen. Als je bij stilstaande fase van neutral naar eerste schakelt, schiet de voertuig met een ruk naar voor. Is dit normaal? Of kan ik door een of andere manier 'smooth' vertrekken van neutral naar eerste? En bij stilstaande fase, alsk ambriage ingedrukt houd, valt de motor stil. Ik weet niet of het aan de motor ligt of aan mij. Tips ivm Vespa rijden(initiatie) zijn meer dan welkom!! Teach me, Jedi-masters!! :)

Grtz.

Link naar reactie

vergelijk het een beetje zoals auto rijden, je laat uw koppeling toch ook niet plots los om dan vollenbak gas te geven?

en neen, het feit dat u motor stilvalt als je koppeling indrukt is niet normaal (ook hier weer cfr. auto)

en euh, ik veronderstel dat je je rijbewijs hebt gehaald? zijn toch dingen die logisch lijken volgens mij :x

Link naar reactie

Mja, ik rijd al 8j met de auto...En 1 uur met een Vespa tot nu toe. :) En ja, ik had inderdaad mijn koppeling rustig losgelaten na een aantal keer naar voor gekatapulteerd te zijn, maar vanaf de moment ik de ambriage volledig induw, begint de motor te happeren en viel dan kort erna stil. Toch iets aan de motor dus...Darn!!

Maar alvast bedankt voor de tips!! Kan alleen maar beter worden!! :)

Btw, josse, mijn kalender was al lang verzet, dude.

Mvg.

Link naar reactie

Ik ben van Zwijndrecht, soms in't weekend in Zoersel. En mijn px is van 1990. Net nog gereden van Luchtbal naar Zwijndrecht. Man, ik was vergeten dat scooterrijden zo fun was, hoewel ik die vitessen nog even gewoon moet worden. Ik reed vroeger met een Peugeot 103, zonder vitessen. Thanx voor de tips, folks. Mvg.

Link naar reactie

Ola? Ne waarzegger(-ster)? Ja, da klopt, Gette. Veel mooie Vespa's ginds in Lint en mijne vond ik de schoonste!! :) Wel spijtig dat het een 85cc is, ipv 125cc, maar voor een beginneling like ik is het voorlopig goed genoeg, denk. Greetz!

Link naar reactie

Je weet dan toch dat het een 80 cc is.

Ik had deze vespa ongeveer een maand geleden van hem gekocht. Maar toen beweerde hij dat het een 125cc was!!!!!

En aan gezien ik voor een 125 betaald had heb ik deze terug gedaan. Hij bleef toen toch beweren dat het een 125 was (px80 kader met 125cc cilinder), maar heb toch zonder veel problemen mijn geld terug gekregen...

Ik ga in ieder geval met die kerel geen zaken meer doen.

Link naar reactie

Opgepast of hij gaat weer zwaaien met processen!!

Link naar reactie

Ach, ik ben content tot nu toe, al heb ik het maar 2 dagen. Het is toch maar voor in en rondom de stad te rijden, voor langere afstanden heb ik mijn auto voor. Tegen me had hij vanaf begin al gezegd dat het een 85cc(inderdaad, eigenlijk 80cc) was. Der waren 125cc's ook te koop, ma die rode vond ik schoonste. Alsk rijkunst onder de knie heb, zal ik misschien later ne 125 er ondersteken, als't mogelijk is. Btw, viel de motor ook stil als ge de koppeling wa langer ingedrukt hield? Greetz.

Link naar reactie

laat hem maar zwaaien, dreigen kan iedereen. Dat hij dan maar eerst ziet dat hij zelf recht in zijn schoenen staat. Dat is hier nog eens aan bod geweest dat iemand kwam dreigen omdat er slecht werd gesproken op een forum over een welbepaald iemand (zal maar geen nmane noemen zeker?) en dat er een advocaat aan te pas zou komen. Ik kan mij herinneren dat ik toen serieus van leer heb getrokken tegen die persoon omdat je de wetgeving goed moet kennen op dat gebied en ik weet maar al te goed dat we nog steeds in land wonen waar vrije meningsuiting serieus word genomen. En raar maar waar het was ineens héél stil aan de andere kant.

Link naar reactie

Ik heb er niet al te veel mee gereden(papieren waren nog niet in orde). en ook ik ben een beginneling... en viel dus ook wel eens stil bij het vertrekken, maar dit lag ook wel aan mij. Maar kwa motor heb ik eigenlijk geen problemen gemerkt.

Link naar reactie

Gette, I see. misschien moet ik rijden met een 'L' vanachter. :) Maar tegenover de eerste keer gaat het veel smoother, hoewel soms toch nog gehapper en stilvallen. :)

Things will getting better. Erix, wow, heftig man! Maar ja, ik ben gewoon blij dak nu een Vespa heb, peace brother! :) Mvg.

Link naar reactie

Ik was toen ook blij toen ik die vespa had gekocht, ziet er goed uit. Alleen spijtig van die 80cc

ik kan wel begrijpen dat erix zo hevtig reageert, ik had er ook al negatieve dingen van gehoord, maar had het er toch maar op gewaagd. En was dus bedrogen uitgekomen...(hoewel hij toch nog zo eerlijk was om er niet te veel problemen rond te maken)

Btw mag ik vragen hoeveel jij hem nu betaald hebt?

en staat het logo van p125x er nog steeds op?

Link naar reactie

Logo staat er nog op en ik heb er 1200 voor gegeven, plus 10 voor de thuislevering. Alleen de gaten van de nummerplaat komen ni overeen met de gaten op de spatbord. Weet ge toevallig waar ik zo'n plastiek tussenstuk kan kopen voor de nummerplaat? Ge rijdt nu met een 125, neem ik aan? Grtz!

Link naar reactie

Nee, ik ben spijtig genoeg nog steeds op zoek naar een recente px 125... (hopelijk dit weekend)

Zelfde prijs die ik ervoor had betaald. Ik vind het een beetje te veel voor een 80.

Dus tips zal je aan de kenners moeten vragen :D

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...