Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eindelijk klaar : Rally200


josse

Aanbevolen berichten

mooi werk en een gewaagde kleuren combinatie, je bent dan ook niet aan je proefstuk toe en dat is er aan tezien! een klein vraagje josse, het bagagebakje, is het er ééntje van een 160GS of ééntje uit de aftermarket in kunststof, als het het laatste is hoe is de kwaliteit, pasvorm enz... ben ook op zoek naar een alternatief voor mijn 180SS, vandaar de vraag! succes en veel rijplezier gewenst! janneman

Link naar reactie
Heel mooi (vooral de kleuren ) Maar steken je klink nagel er niet erg ver uit ?

Groeten Dries

ja en neen, Ik heb de rails gerivetteerd en die zijn allemaal aan de lange kant, klopt (maar dat zie je niet op de foto). De puntjes zelf heb ik gevezen met bolkop-imbusboutjes in M3 (tip : M4 zou beter zijn)en moet ik nog afknippen. Ik durf/kan die echte rivetten niet goed plat krijgen. En bij mijn GS160 hebben we er eens naast gekopt...

Voordeel is dat je die kan aanvijzen, gaat allemaal wat makkelijker.Ik zie het trouwens niet als een oldtimer-restauratie, er zijn nog wel dingen die niet kloppen.

Er moet nog een embleempje vooraan op en een chroom rand om het beenschild, vin op spatbord.

Bedoeling is dat dit mijn nieuw machien wordt om mee te rijden en de GULF gaat op rust.

Motor is trouwens geen echte Rally-blok, maar een vroege P of PX, alles vervangen wat maar vervangen moest worden en een BGM200, voor de rest standaard. Rally zelf was een Femsa-tronic versie.

Link naar reactie
mooi werk en een gewaagde kleuren combinatie, je bent dan ook niet aan je proefstuk toe en dat is er aan tezien! een klein vraagje josse, het bagagebakje, is het er ééntje van een 160GS of ééntje uit de aftermarket in kunststof, als het het laatste is hoe is de kwaliteit, pasvorm enz... ben ook op zoek naar een alternatief voor mijn 180SS, vandaar de vraag! succes en veel rijplezier gewenst! janneman

Toen ik de Rally kocht, zat er geen motor, noch bagagebakje bij. Schijnen nogal moeilijk te vinden te zijn. Heb ze uiteindelijk ergens in NL online gekocht. Toen dat aankwam bleek het volledig gedeukt en binnenin gepowdercoat te zijn. Zelfs na zandstralen was het nog niet helemaal in orde. De carrossier heeft dat dan zo goed als mogelijk gemaakt, maar als ik er ooit eens eentje in goede staat vind, zal ik het vervangen. Het slotje is volgens mij ook niet juist. Dit hebben ze mij meegegeven, en ik heb het nu allemaal zo gefreesd etc zodat het toe gaat, maar perfect is anders.

Maar het bakje zelf zou wel van een Rally zijn. Naar ik heb laten zeggen hetzelfde als sommige Sprints.

Oh ja, ik zoek nog een zwarte km-teller. Deze is een echte Veglia met 0 km en werkt.

Link naar reactie

mooi mooi mooi,

op naar de volgende!

Gr nico

Link naar reactie

Ziet er netjes uit. Al rijervaring met de BGM cylinder? Was het plug en play of was er nog wat werk nodig voor montage? Zag de cilinders liggen op de SCK-stand en vond de kwaliteit wat tegenvallen om te zien.

Link naar reactie
Ziet er netjes uit. Al rijervaring met de BGM cylinder? Was het plug en play of was er nog wat werk nodig voor montage? Zag de cilinders liggen op de SCK-stand en vond de kwaliteit wat tegenvallen om te zien.

bij mij zag het er allemaal prima uit, eerste indruk was goed, maar heb nog geen kms gereden. Gewoon plug&play, inlaat poort en overgangen crabu-huis etc wel netjes op elkaar afgestemd, maar niets van getune. Ook gewone standaard uitlaat. Als ik snel wil gaan, neem ik de GULF wel. Ik hou steeds meer van de koppel van een gewone standaard 200 en normaal gezien zou dat met die BGM nog net iets leuker moeten gaan.

Link naar reactie
Als ik snel wil gaan, neem ik de GULF wel. Ik hou steeds meer van de koppel van een gewone standaard 200 en normaal gezien zou dat met die BGM nog net iets leuker moeten gaan.

Klinkt toch niet slecht. Ben erg benieuwd naar je rijervaringen. Ik vind de Pinasco (213) lekker veel koppel hebben maar die cilinders kosten tegenwoordig ong. 270 euro. Ietwat veel van het goede. Wat zit er op de Gulf voor cilinder dan?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...