Ga naar inhoud
Vespaforum.be

***Niet voor puristen *** Winterproject GS150 powered by T5


designo

Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later...

Tijd voor een update want we hebben de draad weer opgepikt.

Er zijn wel een aantal wijzigingen in het concept.

1. De T5 motor is vervangen door een P200 zonder mengsmering weliswaar, geeft wat meer speling rond de carb en vering daar ik het carbhuis en -deksel kan elimineren. De T5 motor krijgt een andere bestemming , you'll see.

2. Achter- en voorvering worden vervangen door een Malossi RS24, verstelbaar in hardheid

3. De rempomp is ook gemonteerd, ik heb een beugeltje laten laseren en mits wat aandringen past het redelijk goed. Het chroom/zamac stuurdeel moet wat bijgefreesd worden.(ik heb nog wat reserve beugeltjes laten laseren indien er interesse is...)

De drybuilt is grotendeels achter de rug, het voertuig wordt verhuisd naar de lasser die de voorvork gaat aanpakken, het spatbord en wat gaten in het chassis opvult.

Uiteindelijk zal door het rijden moeten gekeken worden of het zo aangenaam rijd of welke aanpassingen er nodig zijn, een 'on-going' project dus.

Hier wat foto's, enjoy and keep it friendly

IMG_6628.jpg

IMG_6624.jpg

IMG_6621.jpg

IMG_6629.jpg

IMG_6636.jpg

IMG_6633.jpg

Link naar reactie

Thanx allemaal.

De rempomp-interface is idd gelukt maar vooral steeds mogelijk om terug te rusten.

De malossi voorvering is een 45mm korter dan het PX-origineel. De voorvork wordt door de lasser dus 45mm ingekort onder het spatbord.

Indien de staander dan nog te lang is dan wordt die ook verlengd.

Denk dat de scooter 15mm hoger komt dan het origineel.

Ik post wel wat na het lassen.

Wat de T5-blok betreft, vermits mijn VNB in 2007 ook de geest heeft gegeven (na een rit naar Couvin), gaat die verwend worden met een T5 blokje op 8 inch. Dan blijft die 125cc.

Maar rustig aan, één projectje per keer...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Voila, laswerkzaamheden zijn halfweg, meer werk dan in eerste instantie gedacht. Spatbord nog te doen en wat gaten in het chassis en dan kunnen we beginnen aan de nieuwe kabelboom en alle gaines. Ik wou jullie volgende foto's niet ontzeggen.

Vork gemarkeerd, vervolgens doorgeslepen, massieve bus laten draaien voor de binnenkant. Veerdemper aangepast, monteerd en uitgelijnd. Let's hope it sticks!

Happy Halidays!

IMG_6685.jpg

IMG_6717.jpg

IMG_6735.jpg

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ik was wat ongeduldig om mijn eerste testritjes te doen.

Dus tada... the 'thing is on the road'. Bijna klaar om mee naar Treviso te gaan.

Buiten de nogal voor de hand liggende details zoals het afwezig spatbord of km-teller en de routing van de remleiding ben ik bijna tevreden.

Het stuur draait nogal stroef maar de wegligging is gewoon geweldig.

Wat dat draaien betreft, ik heb kogeltjes steken van 8mm doorsnede.

Terwijl die van de PX 6.4mm zijn. Heb ik de verkeerde kogeltjes gebruikt? Bovenste lagerhelft is van de GS de onderste van de PX.

Oja, de foto's dus...

IMG_7198.jpg

IMG_7204.jpg

IMG_7202.jpg

IMG_7203.jpg

Link naar reactie
Het stuur draait nogal stroef maar de wegligging is gewoon geweldig.

Wat dat draaien betreft, ik heb kogeltjes steken van 8mm doorsnede.

Terwijl die van de PX 6.4mm zijn. Heb ik de verkeerde kogeltjes gebruikt?

Dat kan niet goed aflopen é, ofwel gebruike je de 'beide' lagerschalen van een GS, met de 'bolletjes' van 8mm en op de voorvork een lagerschaal van een GS, ofwel steek je in je frame de onderste lagerschaal van een PX, en gebruik je het onderste balhoofdlager van een PX, met de originele lagerschaal van de PX-voorvork. Mengen zal nooit soepel lopen, of toch nie lang...

Link naar reactie

nero heeft het toch juist,hij zal wel die 5 spaker bedoelen.

maar een echter remtrommel is het dan ook weer niet.lol

Michele...GOE BEZIG MANNEKE!!!!!

Link naar reactie

Ik steek de remleiding altijd door de voorvork, zoals de originele rembakel, en boor dan aan de zijkant van 't stuur een gat waardoor die naar buiten komt... Dit gaat uiteraard enkel wanneer je een remleiding met opschroefbanjo's gebruikt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...