Roedi LX Geplaatst: 18 mei 2007 Delen Geplaatst: 18 mei 2007 Ik heb echt zoveel respect voor mensen die zoiets kunnen. Man man...benieuwd naar het eindresultaat!! Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 20 mei 2007 Delen Geplaatst: 20 mei 2007 1961 GS150 VS5 club racer project: http://www.flickr.com/photos/culturesponge/sets/72057594128464765/ Check it out... Link naar reactie
designo Geplaatst: 10 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2007 Tijd voor een update want we hebben de draad weer opgepikt. Er zijn wel een aantal wijzigingen in het concept. 1. De T5 motor is vervangen door een P200 zonder mengsmering weliswaar, geeft wat meer speling rond de carb en vering daar ik het carbhuis en -deksel kan elimineren. De T5 motor krijgt een andere bestemming , you'll see. 2. Achter- en voorvering worden vervangen door een Malossi RS24, verstelbaar in hardheid 3. De rempomp is ook gemonteerd, ik heb een beugeltje laten laseren en mits wat aandringen past het redelijk goed. Het chroom/zamac stuurdeel moet wat bijgefreesd worden.(ik heb nog wat reserve beugeltjes laten laseren indien er interesse is...) De drybuilt is grotendeels achter de rug, het voertuig wordt verhuisd naar de lasser die de voorvork gaat aanpakken, het spatbord en wat gaten in het chassis opvult. Uiteindelijk zal door het rijden moeten gekeken worden of het zo aangenaam rijd of welke aanpassingen er nodig zijn, een 'on-going' project dus. Hier wat foto's, enjoy and keep it friendly Link naar reactie
jeroenp Geplaatst: 10 november 2007 Delen Geplaatst: 10 november 2007 Ba dat is verkrachten Is hij deze week nog thuis dan kom ik eens kijken ik ben toch nog thuis gr Jeroen Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 Designo! you've got style! I love it! Link naar reactie
vicious Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 mooi hoe je dat met de rempomp hebt opgelost de voorvork, zorgt deze niet dat de vespa vanvoor meer omhoog staat? of is dit waarvoor hij naar de lasser gaat? Wat ben je van plan met het T5-blok? Link naar reactie
designo Geplaatst: 12 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2007 Thanx allemaal. De rempomp-interface is idd gelukt maar vooral steeds mogelijk om terug te rusten. De malossi voorvering is een 45mm korter dan het PX-origineel. De voorvork wordt door de lasser dus 45mm ingekort onder het spatbord. Indien de staander dan nog te lang is dan wordt die ook verlengd. Denk dat de scooter 15mm hoger komt dan het origineel. Ik post wel wat na het lassen. Wat de T5-blok betreft, vermits mijn VNB in 2007 ook de geest heeft gegeven (na een rit naar Couvin), gaat die verwend worden met een T5 blokje op 8 inch. Dan blijft die 125cc. Maar rustig aan, één projectje per keer... Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 Hey Designo, ben blij dat je nog weer bezig bent aan de GS en dat je ook een oplossing voor de vnb bedacht hebt... Ben benieuwd... Als je hulp nodig hebt weet je me te vinden! Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 14 november 2007 Delen Geplaatst: 14 november 2007 Goe bezig maat, ik ben benieuwd naar 't resultaat! Dit is een Sprint-stuur dat ik aangepast heb voor een rempomp... Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 Zeer netjes gedaan, Speedracer... Link naar reactie
tattooderek Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 da past nu toch nie, een sprintstuur op ne lammy ... Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 da past nu toch nie, een sprintstuur op ne lammy ... Als het nodig is kunnen we het met een beetje loctite en wat Ducktape 'doen' passen é Derek! Link naar reactie
designo Geplaatst: 23 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2007 Voila, laswerkzaamheden zijn halfweg, meer werk dan in eerste instantie gedacht. Spatbord nog te doen en wat gaten in het chassis en dan kunnen we beginnen aan de nieuwe kabelboom en alle gaines. Ik wou jullie volgende foto's niet ontzeggen. Vork gemarkeerd, vervolgens doorgeslepen, massieve bus laten draaien voor de binnenkant. Veerdemper aangepast, monteerd en uitgelijnd. Let's hope it sticks! Happy Halidays! Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 23 december 2007 Delen Geplaatst: 23 december 2007 Ah thuis een tigpostje hebben... wat een luxe !!! Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 25 december 2007 Delen Geplaatst: 25 december 2007 Ziet er al goed uit Michele... Link naar reactie
designo Geplaatst: 12 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2008 Ik was wat ongeduldig om mijn eerste testritjes te doen. Dus tada... the 'thing is on the road'. Bijna klaar om mee naar Treviso te gaan. Buiten de nogal voor de hand liggende details zoals het afwezig spatbord of km-teller en de routing van de remleiding ben ik bijna tevreden. Het stuur draait nogal stroef maar de wegligging is gewoon geweldig. Wat dat draaien betreft, ik heb kogeltjes steken van 8mm doorsnede. Terwijl die van de PX 6.4mm zijn. Heb ik de verkeerde kogeltjes gebruikt? Bovenste lagerhelft is van de GS de onderste van de PX. Oja, de foto's dus... Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Ziet er al super uit... Ben benieuwd naar het eindresultaat! Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Het stuur draait nogal stroef maar de wegligging is gewoon geweldig.Wat dat draaien betreft, ik heb kogeltjes steken van 8mm doorsnede. Terwijl die van de PX 6.4mm zijn. Heb ik de verkeerde kogeltjes gebruikt? Dat kan niet goed aflopen é, ofwel gebruike je de 'beide' lagerschalen van een GS, met de 'bolletjes' van 8mm en op de voorvork een lagerschaal van een GS, ofwel steek je in je frame de onderste lagerschaal van een PX, en gebruik je het onderste balhoofdlager van een PX, met de originele lagerschaal van de PX-voorvork. Mengen zal nooit soepel lopen, of toch nie lang... Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Heel mooi, vakmanschap gecombineerd met het aanvoelen van de materie waar je mee bezig bent! Alleen vind ik dat de voorste remtrommel vloekt met de rest. Maar ik ben dan ook een purist hé . Groetjes, nero. Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Dat is dan ook geen remtrommel, he Nero...dat is een schijfrem Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Dat is dan ook geen remtrommel, he Nero...dat is een schijfrem Daar gaat mijn imago... Groetjes, nero. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 nero heeft het toch juist,hij zal wel die 5 spaker bedoelen. maar een echter remtrommel is het dan ook weer niet.lol Michele...GOE BEZIG MANNEKE!!!!! Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Idd. Dan toch een beetje gelijk . Px is niet direct mijn ding... Groetjes, nero. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Ik steek de remleiding altijd door de voorvork, zoals de originele rembakel, en boor dan aan de zijkant van 't stuur een gat waardoor die naar buiten komt... Dit gaat uiteraard enkel wanneer je een remleiding met opschroefbanjo's gebruikt. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.