Ga naar inhoud
Vespaforum.be

XL2 Cutdown


Dr. Jeckill

Aanbevolen berichten

dscf0014jv2.jpg

Zo het bakje voor het achterlicht zit er in. Ik moet hier enkel nog steuntjes inlassen voor dat chrome stuk plastiek dat de reflector is en de hoeken moet ik nog wat bijwerken met een dremel of zo. Aan de binnenkant van het frame moet ik wel nog wat oplapwerk doen, zodat er geen opspattend water in de onderzadelruimte kan komen. Dan is dat werkje ook weer opgeknapt.

dscf0016xi2.jpg

Met het glas (plastiek bedoel ik) in proefopstelling.

dscf0018fz4.jpg

En van een beetje verder. Als ik het er niet bij zou zeggen dat ik geslepen en gelast heb aan deze wesp, zou je bijna geloven dat het een originele Vespa is. Bijna hé René :P

Link naar reactie

Merci Janneman, en zeg het gerust nog een keer ik denk niet dat iedereen hat al weet, YOU LOVE CUTDOWNS!

@ Marnix : Motorisch wordt het niet zo speciaal hoor. Van tweetakt heb ik nooit veel gesnapt, veel te fijne techniek met die reedvalves en daar polieren en daar dan weer niet of verhoogde spoelpoorten waardoor uw ontsteking anders moet. Ik weet zelfs niet hoe ik die moet afstellen.

Ik heb gewoon nog een nieuwe polini 75R liggen van 10 jaar geleden en versterkte kopelling, dus die komen erop, samen met mijn uitgedraaide standaardcarbu. De uitlaat is het grootste probleem, ik wil wel iets à la PM tuning, zo op de plaats waar normaal het reservewiel zit. Maar die uitlaat is te duur en voor zover ik snap toch niet gepast voor mijn set-up. Als iemand tips heeft in dat genre, shoot! Of anders koop ik iets dat er mooi uitziet en pas ik wat bochten en zo aan. Extreme performance is toch niet mijn doel.

Link naar reactie

PFFF... . Vanaf nu werk ik bijna 7 op 7 voor de komende maand. Er komt binnenkort een eind aan het weekendwerk, maar ik zit nu nog even met 2 jobs tegelijk. Dus m'n XL2 zal op een laag pitje verder moeten sudderen.

Ik heb vrijdag nog even wat proberen braseren. Dat worden nog enkele oefensessies voor er iets moois uitkomt. Maar wel nog plezant, alleen jammer dat ik precies een hand tekort kom. Ik heb er nochtans al twee.

Link naar reactie

In mijn post over mijne N50 heb ik een klein foutje gemaakt. Na de revisie van mijn motor door SDN is gebleken dat de versnellingen standard zijn en 10 inch wielen staan erop. Aan de motor : 103cc Polini silinder zuiger en krukas :D en een ander pijpje. Maar hij wordt wel terug gelimiteerd op 55-60 km/h. Dat is veel veiliger en van de 1000 euro mogelijke boete koop k mij nog ene vespa :D.

Greetz

Link naar reactie

@ Dr. Jeckill: een Polini uitlaat geeft je de mogelijkheid om hoger in toeren te gaan en dus een hogere snelheid te halen. Maar hij maakt wel redelijk wat lawaai. Een sito plus geeft je een iets hogere snelheid maar vooral meer koppel. Hij klinkt als een standaard uitlaat maar met iets meer 'POK POK POK' en ziet eruit als een standaard uitlaat. Maar incognito rij je met een cutdown toch niet dus aan jou de keuze sneller of meer koppel...

BTW Love the cutdown

Link naar reactie

Het is al een tijdje geleden, druk, druk, druk... Maar ik kom wel geregeld eens kijken.

ivm de uitlaat, onopvallend hoeft hij idd niet te zijn en hij mag ook wel wat lawaai maken, het is niet de bedoeling er echt veel mee te rijden. Dus het zal idd wel iets à la polini zijn. Alleen ik vind er geen mooie. Hij zou zo moeten zitten waar vroeger het resevewiel zat, dan is dat gat een beetje gevuld.

En ivm de kleur, vroeger was hij zwart. Maar terug, onopvallend hoeft niet, en zwart is zo moeilijk zelf te spuiten. Waarschijnlijk, enfin voorlopig zijn de plannen zo, gaat het wit met zilveren metalflake zijn, met alle binnenkanten zoals spatbord en billen en zo rood. Ik had graag wel wat chroom gehad hier en daar, maar ik ga mijn budget daarvoor op souperen aan een tweede scooter, als deze af is.

Link naar reactie

Beste Tim

Ik weet dat ik jouw pret bederf door er op te wijzen dat er reglementen bestaan. Het is niet dat het ontwerp van het oude Vespa model niet meer voldoet in het hedendaags verkeer dat wij er straffeloos op eigen houtje aanpassingen mogen aan doen. Als een Vespa bij het aanschaffen onze keuze was moet het ook een Vespa blijven die beantwoordt aan het gelijkvormigheidsattest. De vuistregel is dat het voertuig er uit moet zien zoals het nieuw verkocht werd.

Het model veranderen of het vermogen van de motor opvoeren heet tunen. Voor degenen die hieraan beginnen raad ik aan om op www.how2tune.be te bezoeken. Het initiatief komt van de minister Renaat van Landuyt. Het doel is om enige klaarheid te scheppen in wat wel en niet mag voor de onstuitbare creatievelingen onder ons. Specifiek over moto’s of Vespa’s gaat het niet. Wel over voertuigen die de openbare weg opgaan. Dus wel over Vespa’s!

Ik heb de richtlijnen van de minister diagonaal gelezen en weet nu dat ze niet pro-tuning zijn. Ge moogt enkel uw kledij aanpassen.

Toch zag ik onlangs hier op het forum een foto van een agent die een moto deed stoppen waar achterop een dame zat met een witte manteltje. Zie http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=89767 (met dank aan Mathieu)

Tim als uw cutdown klaar is is zet het op een tentoonstelling en daarna onder een doek op een donkere (droge!) zolder.

Groetjes en een prettige zondag

Rene

Link naar reactie

Als het van de regering afhing reden er geen oude vespa s meer : TWEETAKT voldoet niet aan de EURO 3 norm vanaf 2007 opgelegd aan alle 2 wielers.

We weten ook al even dat u tegen het project je van Dr JECKILL bent maar na 2 keer zagen wordt het echt wel storend.

Sorry maar dit moest k even kwijt.

Keep on Rock'in and Rolling.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...