Ga naar inhoud
Vespaforum.be

XL2 Cutdown


Dr. Jeckill

Aanbevolen berichten

K weet ni ma bij bepaalde dingen toch wel hoor. Met mijne N50 95 halen was zeer anstaanjagend (lees: Trommelremmen) dus heb k em beperkt op +- 55 wat relaxer rijden bevalt me.

Maar rene heeft de waan de keizer van het forum te zijn en iedereen dus de les te kunnen spellen. Dit bevalt meerdere mensen niet. Wel heb k zeer veel respect voor zijn oneindige kennis van vespa s.

De nieuwe voorang van rechts van Van Landuyt bevalt me zeer goed dus luister toch maar naar de minister maar alles doen wat hij zegt is iets anders :D.

Greetz

Greetz

Link naar reactie

Beste Marnix

Ik geef toe dat ik iets van tweewielers weet. Als ge 70 wordt kan je hopelijk ook zoiets vertellen.

Marnix, van mij mag iedereen alles doen, maar ik zou het mezelf kwalijk nemen moest er iets mislopen waarvoor ik niet gewaarschuwd heb.

René

Link naar reactie

@ René: volg je volledig: een geljkvormigheidsattest verklaart zijn eigen naam: gelijkvormig aan het eerste model in ons apenlandje ingevoerd en gekeurd door de bevoegde instanties.

Als men begint te foefelen aan zijn Wesp (of in het algemeen: aan zijn aan een gelijkvormigheidsattest onderworpen voertuig) loopt men nogal redelijke risico's. Stel je voor dat je in een ongeval betrokken geraakt (al dan niet in fout) met een 'aangepaste' Wesp. Als de kosten nogal wat oplopen zullen de verzekeringsmaatschappijen je machientje eens grondig laten onderwerpen aan een onderzoek door een Gerechtelijk Expert. De gevolgen laten zich raden. Ik kan het vergelijken met een ongeval waarbij je - met een serieus stuk in je XXX - hoewel je niet in fout bent, toch zult opdraaien voor de kosten. Dus dames en heren, bezint voor u begint, hoewel ik sommige projecten wel zeer fraai vind.

En dan nog iets (ben toch aan het zagen) voor de jongere vespisten onder ons: probeer eens zonder fouten te schrijven - het kan je in de toekomst misschien helpen aan een job die beter betaald wordt. Ik weet dat het moeilijk is in deze SMS-tijd, maar toch. Ik zie jullie al een schriftelijke proef afleggen met de spelingsfouten die jullie nu maken.

Moge alle toornen van de jeugdige vespisten nu op mij afkomen.

Link naar reactie

Over het spellen ga k met je akkoord maar als het snel moet gaan veeg ik er soms mijn gedistantieerde kloten aan .

Over dat gelijkvormigheidsattest kan k je niet tegenspreken. Maar wat Orlando wat vind je zelf (de wet buiten beschouwing) van de XL2 Cutdown?

K denk dat de meeste Vespisten al hebben ondervonden dat zat op een gemotoriseerde 2 wieler nooit gaat .

Greetz

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Oei Roland, als ge uw mening over een cutdown geeft hebt ge geen keus.

Niettegenstaande ge misschien vindt dat het ‘een stuk verdriet’ is moet ge zeggen dat ge het super-maxi-mega mooie vindt

Ik gebruikte eens woorden als ‘lamentabel’ en ‘gedrocht’ en zie wat er van mij is geworden. De piespaal van dit forum.

Ik kon niet slapen en ben maar opgestaan. Omdat een fatsoenlijk mens ’s nachts niet in zijn klompen en met een zaklamp in de tuin werkt ben ik maar achter de pc gekropen.

Als ik buiten kijk zie ik sterren. Wordt het opnieuw mooi weer?

Groetjes René

Link naar reactie

René, wat heb ik jou gemist! Ik hoop dat je van een mooie reis terug gekomen bent, en liefst niet van een kale.

Ik kan niet voor de rest van de forumisten spreken, maar wees gerust voor mij ben je echt niet mijn piespaal. Ook al ben ik het niet met je eens, van mij mag je hier gerust je ongein komen spuien. Als je lief blijft natuurlijk. Maar eerlijk gezegd, had ik je gezegd dat als je dit maar een lamentabel gedrocht vindt, je maar niet meer moest binnenspringen. En toch, daar ben je weer om onrust te stoken. Dat kan maar twee dingen betekenen : of je bent zodanig verslaafd aan dit forum dat je het niet kan laten om dit topic open te klikken. Maar je hebt al andere verslavingen, dus... Of, ergens diep vanbinnen had het kind in jou graag ooit zelf met zo'n machomachine gereden. Ik gok op het tweede.

@ Il postino : sorry! Maar het zal nu wel trager gaan, met het nieuwe werk. Maar je hebt mijn belofte dat ik alle updates die ik doe persoonlijk hier kom posten. wss is nu eerst een beetje werk aan de motor aan de beurt, dat kan ik makkelijker even tussendoor doen. Bovendien heb ik een beetje schrik van dat braseerwerk dat ik nog moet doen. Ik heb het eens snel geprobeerd, niet gemakkelijk!

@ René : Nu je hier toch komt kijken en ik aan mijn motor wil beginnen, misschien dat jij me kan helpen. Toen ik vele jaren terug alles gedemonteerd heb, heb ik de korf van mijn koppeling eruit proberen te wippen met een grote schroevendraaier. Niet echt een goed idee. Nu de juiste tool mogen gebruiken van bij De Pauw, maar de korf is om zeep natuurlijk. Heb jij voor een kleine bijdrage aan het nationale vespafonds niet nog ergens zo iets liggen voor een XL2.

Link naar reactie

Hey Tim

Ik ben nu volop bezig een diplomatieke reis voor te bereiden! Diplomatisch doe ik dan mijn vrouw mee. Toch was het vorig tripje zonder haar best leuk. Begrijp je?

Jammer dat ge mijn stem niet hoort en mijn gezicht niet ziet als ik iemand op de korrel neem en ongezouten mijn mening geef. Soms gebruik ik woorden uit “De dikke René” dat is mijn woordenboek met jarenlang verzamelde kernachtige uitdrukkingen. Spijtig heeft niet iedereen dat door, gij blijkbaar wel Tim

To the Point - koppeling

Voor een XL2? Is toch dezelfde als voor een XL of ben ik mis?

Heeft dat drukplaatje, waar de koperen stift op drukt, een roulementje?

Ik denk dat er nog iets ligt in het Vespa magazijn.(doos)

Groetjes, René

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...