jurgen Geplaatst: 28 januari 2007 Delen Geplaatst: 28 januari 2007 aha, u heeft het over mijn Gent ;o) Link naar reactie
albert Geplaatst: 28 januari 2007 Delen Geplaatst: 28 januari 2007 @Sidvespa Kalm, rustig, busje komt zo! Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 @ jurgen : Ik vrees van niet, hij heeft het duidelijk over Bredene. Mijn excuus om uw illusie te doorprikken, maar ik ben liever eerlijk met je. Kop op man ! Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Tim. As far i i have understood the scooter belongs to you, so in my understanding you can do whatever you like with it. As for hurting the "reputation of the vespa" rene, thanks for that i haven't laughed so much in years. LOL!!!! Link naar reactie
Dr. Jeckill Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Zo, vandaag ben ik voor de ronde som van 7 euro vijftig een 1mm plaatje staal gaan halen en zo'n meter of 6 rond profiel van 6mm om de randen af te werken. Ik ben meteen maar met het moeilijkste begonnen, alles of niets. Nu ik kan wel een beetje lassen, maar gewoonlijk platen van 5-6 dik, waarbij het ook niet te nauw steekt. Dus zo'n flinterdun plaatwerk is best wel een uitdaging. Maar ik heb het er nog goed vanaf gebracht denk ik, met een beetje massage, gevolgd door wat deftig plamuurwerk en dat zal er niet slecht uitzien. Nu moet die lelijke plastieken neus er niet terug op, ik vind het wel wat weg hebben van een Vega, enfin van ver dan toch en zelfs dan is dit geen compliment voor een Vega. Om onderin de ronding te verstevigen zit er een stevig stukje halve buis op het frame gelast, ik moet daar nog wat plaat trimmen en dan afwerken met zo'n baartje van 6mm. Maar de mazout van het agregaat was op, dus morgen kan ik pas verder spelen. Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 goe bezig man,maar wat bedoel je met rond profiel om de zijkanten af te werken? ik ben op zoek naar van die rubber om over de randen te schuiven,kan het zo direct nergens vinden... Domi. Link naar reactie
Dr. Jeckill Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Zo rubber profielen (of uit ander plastiek) kan je normaal wel particulier kopen, ik weet alleen niet meteen waar. In Gent, rechtover De Pauw, is een rubber winkel, misschien daar? Maar Gent is wss wel een eindje rijden van Neerlinter. Wat ik ga doen is met stalen profiel overal een randje aan zetten. Ik heb geen flauw idee hoe ik daar aan moet beginnen, dus als iemand tips heeft. Anders zal het oefenen, oefenen, oefenen worden. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Wat ik ga doen is met stalen profiel overal een randje aan zetten. Ik heb geen flauw idee hoe ik daar aan moet beginnen, dus als iemand tips heeft. ik zou denken dat brazeren de beste oplossing is, vloeit makkelijk, je voegt 'relatief' weinig warmte toe en je kan rondom lassen ipv om de 5 cm een puntlasje... Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 je had beter verzinkte plaat gekocht van 0.8. hopelijk voor jou heb je de plaat voor hem in te lassen eerst aan de binnenkant een behandeling gegeven tegen et roesten. waarom niet gepuntlast ?? wat met de elektrische draden en stekkers aan de voorkant ? groeten S Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Wat ik zo doen et die ronde profielen ( buizen dus ) Waar je ze wilt plooien warm je op met de slaamo en plooi je rond een dikker plaat of buis , die de zelfde vorm heeft als de ronding van je beenschild... Slijp er daarna een gulf in, die dan over je plaat komt. en klaar is kees Nog een tipje doe zand in je buis dan komen er geen kinken in! Of je moet iemand kennen die aan profielrolbank heeft dan is het esay... Groeten Dries @ Stephan : een verzinkte plaat heeft niet echt nut want door te lassen ( zelf punten) komt de galva er toch af ! Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 @ dr.j... ja,dat is wat ver om even naartoe te rijden : - ) ik heb dat ook zo dichtgelast aan de voorkant van mijne px,daar is wel wat plamuurwerk aan maar da lukt wel.en die draden vanvoor hebt ge niet meer nodig,de pinkers zijn weg,claxon weg,...enkel nog draad voor uw koplamp zeker? (allé,zo zijn wij dat toch aan't doen) keep up the good work, Domi. Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 @ dries das niet waar. je moet maar niet te warm lassen en punten he. en de zinklaag kan tot 8mm overbruggen !! ideaal is natuurlijk mig hardsolderen (halfautomaat koper "cusi" draad) Link naar reactie
stino Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 ik snap er de ballen van maar ik ben cerieus! Dr, ge hebt precies wel veel tijd op nen dag he... goe bezig! keep us informed Link naar reactie
Dr. Jeckill Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Lap, en ze vroegen het nog of ik verzinkt wou hebben. Maar ik denk toch ook dat de galva wegbrand, zeker op mijn lasniveau. Nu heb ik gewoon de plaat punt per punt vastgelast, zo een paar keer rond tot alles toe was, en dan met de lamellenschijf afgeslepen. Als alles afgelast is, ga ik gewoon alle holle ruimten opgieten met primer, ne keer goed schudden en dan weer aflaten, een beetje zoals een benzinetank. De bekabeling is idd slechts de koplamp en remlichtschakelaar. En met heel veel geduld en ijzerdraad krijg ik die er wel door. Achteraf gezien, had ik misschien beter al een ijzedraadje klaargestoken. Het contactslot in het frame gaat er uit, ik denk ergens een soort dodemansknop te maken, zoals in een speedboot. De profielen zijn geen holle buis, maar massief, een beetje als heel dikke ijzerdraad. Ik ga dat braseren een kans geven. Is dat stevig genoeg, of zou ik eerst zo om de 5 cm een las doen en dan de rest toebraseren? ivm de veel tijd op een dag : even veel als U ze, 24 uur Maar ik heb een full-time weekend job (nu toch nog), en dat geeft me ieder week opnieuw een vakantie van 5 dagen. Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 30 januari 2007 Delen Geplaatst: 30 januari 2007 Mijn ervaring wel eens waar in de industrie leren me toch dat galva afplet na het lassen... bij punten is dat weleens waar plaatse lijk maar hoe dan ook zal het voort roesten! In bedrijven word dit meestal opgelost door hamerit er op te doenen maar denk niet dat dit geval niet kan... misschien te rade gaan bij de andere lasser op het forum renoretro of zo Groeten dries Link naar reactie
Dr. Jeckill Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2007 Zo, het trompetoeterroostertje heeft eraan moeten geloven. En direct daarna heb ik de rest van de neus verder afgelast. Met een klare geest zonder argon-beneveling had ik het eerst eens goed bekeken, en ja, ik zal moeten plamuren. Maar, het kon erger geweest zijn. En daar waar in de treeplanken vroeger vierkante gaatjes zaten voor de vloermatten, daar zitten nu ook mini-plaatjes in. Enfin, nog niet allemaal, maar het lukt wel. Wat ik wel heb, met het afslijpen van de lasnaden, komt de dikte van mijn plaatwerk wel wat in het gedrang. Hier en daar heb ik wel al zo dun geslepen dat een gaatje snel gebrand is bij het lassen. Die gaatjes heb ik al allemaal weer mooi opgevuld. Maar ik probeer wel wat voorzichtiger te zijn. Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 30 januari 2007 Delen Geplaatst: 30 januari 2007 Mijn ervaring wel eens waar in de industrie leren me toch dat galva afplet na het lassen... bij punten is dat weleens waar plaatse lijk maar hoe dan ook zal het voort roesten! In bedrijven word dit meestal opgelost door hamerit er op te doenen maar denk niet dat dit geval niet kan... misschien te rade gaan bij de andere lasser op het forum renoretro of zoGroeten dries ter info ik ben carrossier. dus zal ik et misschien ook wel weten niewaar Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 januari 2007 Delen Geplaatst: 30 januari 2007 @ Stephan Ter info: als je geen profiel invult kunnen wij dat ook niet weten hé. Nietwaar? Link naar reactie
vicious Geplaatst: 30 januari 2007 Delen Geplaatst: 30 januari 2007 welwaar erix @doktoor jeckill: lijkt in orde te komen, maar ik denk dat je veel plamuurwerk zal hebben, wil je daar een mooi 'vloeiende' neus van maken:) Link naar reactie
Dr. Jeckill Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 @ Vicious : het ziet er op foto erger uit dan in het echt hoor. Maar plamuren moet ik zeker doen. Ik heb nog epoxyplamuur staan van op de jachtwerf, daar kunt ge vlot tot 7 cm dik mee uit plamuren en dan spreek ik over oppervlakten van een vierkante meter. Bovendien, slorpt die geen water op zoals gewoon plamuur en trilt die van heel z'n leven niet meer los. Ik denk dat dat wel zal volstaan op de mini-wesp. Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 31 januari 2007 Delen Geplaatst: 31 januari 2007 ik vond dat roostertje dat ge nu hebt dichtgemaakt eigelijk wel mooi.:-) was wel iets speciaals vond ik Link naar reactie
Dr. Jeckill Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 En vandaag heb ik het licht gezien. Het brand nog niet maar ik kan het bijna gaan monteren. Dit is de achterlichtcluster van een XL2, of wat er na mijn jeugdzonden nog van over bleef. Le plastique c'est fantastique, maar niet op mijn wepsje. En daarbij, het ziet er zo opgezet uit,alsof ze het achterlicht eigenlijk vergeten waren. Hier nog eens gedemonteerd, best wel een ingewikkelde gietvorm. Maar niet bij de pakken blijven zitten, ik heb al dat staal niet voor niets gekocht. Ik heb een bakje samengelast, dat het plasti-bakje vervangt. Eerst moet ik dan wel nog een gat in mijn vespa's kontje zagen en het er in lassen. Maar als dat allemaal goed gaat, heb ik een mooier dan origineel achterlicht. Het is idd maar voor mijn eigen goed dat ik mijn laskunsten kan verfijnen op een cutdown. Hierna wil ik wat netters maken en dan mag er aan mijn skills nog wat gesleuteld worden. Gelukkig zie je van dit gebergte helemaal niks want het zal onderhuids geïmplanteerd worden. En dan nog een laatste foto van het licht, gemonteerd. Zoals je ziet, blijft er zo goed als niets zichtbaar van een middagje werk. Link naar reactie
Dr. Jeckill Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 @ Pieter : Ik vond het roostertje ook heel leuk, maar doordat er al zoveel geslepen was aan de beenschilden, zat het er nog maar raar in. Ideaal was geweest het uit te slijpen en een centimeter of twee naar binnen terug in te lassen. Maar dat had wss heel slecht afgelopen Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 31 januari 2007 Delen Geplaatst: 31 januari 2007 @ stephan, Ok je heb wrs dan al maar ervaring met dunne platen lassen dan ik he , ik leg me er dan maar bij neer. ik ben nu eenmaal gewoon om "warm" te lassen he... Maja een forum blijft een plaats van discusie ;D groeten dries Ps erix heeft wel gelijk he Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 1 februari 2007 Delen Geplaatst: 1 februari 2007 alle zeg ik zit al op et forum van ...2002 of zo in ieder gaval toen het eerste opgestart was. btw ik heb mijn profiel gewist. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.