Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rdw afkeur naaldlager


Koosbaar

Aanbevolen berichten

Goededag,

ik heb een 125cc Super uit 66' met een vespa PKXL automatica voorvork(20mm as voor toekomstige schijfrem) en heb deze afgelopen week laten keuren voor een kenteken bij de RDW. nu was alles in orde maar hij attendeerde mij dat het wiellager voor is versleten. er zit geen speling op maar je hoort een lagergeluid( naaldlager binnenzijde) heb nu beide lagers vervangen en ingevet maar heb nog steeds het zelfde geluid. nu moet ik nogmaals terug om mijn voorwiel te laten horen om mijn keuring af te ronden. hebben jullie ook dit geluid en hebben jullie tips om dit te voorkomen? 

20240421_161420.jpg

20240418_120249.jpg

Link naar reactie

Kan er maar aan 1 kant uit, de tandjes mag je niet door het gietstuk persen

 

https://www.sip-scootershop.com/en/product/axle-front-wheel-fa-20mm_22940000

 

misschien efficient om gelijk de hele schommelarm met lager in de voorvork te vervangen

 

https://www.sip-scootershop.com/en/product/suspension-arm-cif-10-front_17805100?usrc=Steering Column

Link naar reactie
Op 21/4/2024 om 18:03, Koosbaar zei:

ik heb een 125cc Super uit 66' met een vespa PKXL automatica voorvork(20mm as voor toekomstige schijfrem) en heb deze afgelopen week laten keuren voor een kenteken bij de RDW. nu was alles in orde maar hij attendeerde mij dat het wiellager voor is versleten. er zit geen speling op maar je hoort een lagergeluid( naaldlager binnenzijde) heb nu beide lagers vervangen en ingevet maar heb nog steeds het zelfde geluid. nu moet ik nogmaals terug om mijn voorwiel te laten horen om mijn keuring af te ronden. hebben jullie ook dit geluid en hebben jullie tips om dit te voorkomen? 

Ik denk dat je te maken hebt met een overijverige RDW-medewerker. Geen enkel Vespa-voorwiel draait geruisloos.

  • Like 2
Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

bedankt voor jullie reacties. ik heb meerdere vespa's in  mijn vriendengroep en allemaal maken ze hetzelfde geluid door het naaldlager. hoe ga ik dit nu weer overbrengen aan de keurder?  

aangepast door Koosbaar
Link naar reactie

Gewoon zeggen dat hij mis is. 🙂 

En desgevallend een andere Vespa ter illistratie meebrengen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...