Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px met lambdasensor (2012)


Brutus

Aanbevolen berichten

Hallo ; ik ben nieuw in deze groep , ik heb een vraag omtrent de lambadasonde welke ik wil verwijderen ,en een andere uitlaat plaatsen   De vespa rijd niet aangenaam ,en haalt hooguit 70 km, na het plaatsen van een andere bougie liep hij al wat beter, ik denk dat hij lang heeft stilgestaan ,is het aan te raden dat deze sonde verwijderd wordt of blijft deze beter zitten ,en welke uitlaat leent zich het best voor de px 

Mvgr 

IMG_6524.jpeg

Link naar reactie
2 uren geleden, Frederik9111 zei:

Catalysator wellicht?

Inderdaad Fredrik , het zal catalysator zijn , kan deze verwijderd worden ,om andere uitlaat te plaatsen , of zijn er vervanguitlaten die het toelaten de catalysator te gebruiken 

 

Link naar reactie
Op 19/12/2023 om 17:54, josse zei:

Je moet gewoon de hele uitlaat vervangen + sproeiers aanpassen in de carburator. 
Als je hier even aan geeft welk model het juist is, ga je wel advies krijgen --> Een 125/150 heeft andere uitlaat dan een 200.

 

Josse, ik heb een sip road 2.0 besteld ,ik wil gewoon dat hij beter loopt , moet geen vliegmachine worden , maar moet aangenaam rijden , nu is dit niet het geval, welke sproeiers dienen vervangen te worden ?

aangepast door Brutus
Link naar reactie
33 minuten geleden, josse zei:

hangt van het type af : 125, 150 of 200 en welke carbu er op staat. 20/20 of 24/24 

http://www.scooterhelp.com/scooters/VNX1T.p125x.html
http://www.scooterhelp.com/scooters/VLX1T.px150e.html
http://www.scooterhelp.com/scooters/VSX1T.px200.html

ik zou van die setting als basis vertrekken.

Josse ; het is een standaard px van 2012 , dus dat is de 20/20 die er op staat denk ik , plaats ik dan ook een kelkje van Polini , of is dat nie nodig , Mvgr

Link naar reactie

Origineel had de px disc ook een andere luchtfilter (met dubbele wand) die net zoals de katalysator uitlaat diende om de boel dicht te knijpen en zo de milieunorm te halen voor de verkoop. Vervang die dus ook maar.

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur geleden, EriX zei:

Origineel had de px disc ook een andere luchtfilter (met dubbele wand) die net zoals de katalysator uitlaat diende om de boel dicht te knijpen en zo de milieunorm te halen voor de verkoop. Vervang die dus ook maar.

👍

Link naar reactie
6 uren geleden, EriX zei:

Origineel had de px disc ook een andere luchtfilter (met dubbele wand) die net zoals de katalysator uitlaat diende om de boel dicht te knijpen en zo de milieunorm te halen voor de verkoop. Vervang die dus ook maar.

Source? Nog nooit een verschil gezien tussen een recente en een pre-disc luchtfilter, in alle eerlijkheid. Tenzij je de dubbelwandige blauwe LML reedvalve luchtfilters bedoelt? 

  • Like 1
Link naar reactie

@Frederik9111 op mijne px disc, die ik indertijd in 2003 nieuw gekocht heb bij Staar & co, zat standaard zo'n dubbelwandige blauwe luchtfilter op.

Source: mijn ogen en dus eigen ondervinding. Ik heb toen bij andere PX disc eigenaars ook gezien dat die zo'n blauwe dubbelwandige luchtfilter er standaard hadden opstaan.

Carbu was ook een Spaco en geen Dell'Orto.

aangepast door EriX
Link naar reactie

Die blauwe zijn goedkope aftermarkets en zeker niet fabrieksorigineel. St. & co heeft wel meer stoten uitgehaald…  De ondertussen gelukkig gestopte Barn-uitbater stak die ook altijd.

Die blauwe exemplaren verrijken het mengsel en knijpen de top RPM-prestaties af. Enkel zinvol op de hoogtoerigere LML reedvalve blokken.

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Bij mij zat er dus wel degelijk een blauwe luchtfilter op toen ik die nieuw kocht. Of de Guy die er opzette als ze bij hem geleverd werden weet ik niet, maar ik was zeker niet de enige met zo'ne blauwe luchtfilter. Ook met mijn eigen ogen gezien en zuig dat hier dus niet uit mijne duim. Was vooral op de beige (met bruin zadel) en witte modellen 😉

aangepast door EriX
  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...