Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke carburateur?


TomP

Aanbevolen berichten

Mijn PK verliest trekkracht. Als ik de carburateur kuis gaat het dan weer een paar honderd kilometer prima. Ik denk dat de carburateur snel vervuilt omdat er roestafzetting is in de tank. 

Ik was van plan om de tank te vervangen en ook de carburateur. Alles mag standaard blijven maar ik vraag mij af of de 16.10 vervangen door een nieuwe 16.10 de beste optie is? 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Dag Tom,

Zit er al een filter tussen benzineleiding van tank naar carbu? 

Bij mij helpt dit enorm. Ik zat ook met een 'schilfertank' in men PK. 

Ik heb vorige zomer wel de oude kiezelsteen methode toegepast wat ook al helpt.
Tank demonteren, kiezels ingooien, schudden tot je armen uit de kom vliegen, en uitgieten. Je zal verschieten wat er allemaal uitkomt.
Herhalen tot het "proper" is. 

Nieuwe tank & carbu is de meest drastische manier. Maar misschien lukt het met voorgaande oplossingen ook wel.
 

Groeten!

Link naar reactie

Filters zijn een oplapmiddel. Als de filter volgeraakt = minder benzine = mogelijk vastloper. 

Ofwel de tank roestvrij maken en behandelen met een coating bvb: ( https://www.caferacerwebshop.com/fr/kit-de-traitement-de-reservoir-de-carburant-rouill.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAjrarBhAWEiwA2qWdCA6PXklF7252m3XTgSCz3M5YsN29NZwriUjhlQC42a8kktYBZK7wrxoCPqUQAvD_BwE ) ofwel een nieuw tankje aanschaffen, voor de prijs hoef je niet te twijfelen.

Denk ook dat het best is om de carbu, de benzinekraan en de benzinedarm te vervangen, dan vertrek van een neuwe benzinetoevoer. 

Groetjes, nero. 

  • Like 2
Link naar reactie

Nieuwe tank en kraan

15 minuten geleden, nero zei:

Denk ook dat het best is om de carbu, de benzinekraan en de benzinedarm te vervangen, dan vertrek van een neuwe benzinetoevoer. 

Hear, hear...!

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...