Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Afregelen carburateur Vespa p200e


Eric68

Aanbevolen berichten

Dag allemaal

Mijn vespa draait in ralenti op hoog toerental.

De omcirkelde vijs is toch voor de ralenti dacht ik.(op de eerste foto)Maar als ik eraan in beide richtingen blijft hij draaien op hoog toerental.

Of heeft het te maken met de regelvijs op de 2de foto.

Alvast bedankt voor de reacties.

gr Eric.IMG_7195(2).thumb.jpg.529ccb2b28832d9723ef4bb6173d982a.jpgIMG_7224(2).thumb.jpg.c44430484e2344dc9dd67de204675487.jpg

 

 

 

Link naar reactie

De bovenste vijs regelt de minimale opening van je gasmengsel, en dus in feite de minimumstand van je ralenti.

De vijs eronder is voor het mengsel benzine/lucht. Standaard staat deze 1,5 open (verder open = meer lucht oftewel armer mengsel).

Het probleem van de toeren kan door verschillende dingen veroorzaakt worden, niet alleen door de stand van je ralenti-vijs.

Link naar reactie

extra : 
opletten met die benzine/lucht-vijs. Er zijn 2 types draad : oude types hebben een grotere draad, en dan is het standaard inderdaad 1,5 draai open. Meestel met een ronde gekartelde kop. Maar latere types hebben een fijnere draad en dan is het 2,5 draai open. Die hebben zo een 8-kant kop. ( en bij die vijs geraak je bijna niet aan met een dopsleuteltje, heel raar dat ze dat ooit veranderd hebben) 

Link naar reactie
3 uren geleden, Mivar zei:

De bovenste vijs regelt de minimale opening van je gasmengsel, en dus in feite de minimumstand van je ralenti.

De vijs eronder is voor het mengsel benzine/lucht. Standaard staat deze 1,5 open (verder open = meer lucht oftewel armer mengsel).

Het probleem van de toeren kan door verschillende dingen veroorzaakt worden, niet alleen door de stand van je ralenti-vijs.

Ik ga het straks is bekijken alvast bedankt.

Als het dan de ralenti vijs niet moest zijn. Wat kan dan nog het probleem zijn?

Link naar reactie

Wat is “hoog”? Een beetje hoger dan je verwacht of loeihard? Het eerste kan ook liggen aan een te strak gespannen gaskabel.

Link naar reactie
44 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Wat is “hoog”? Een beetje hoger dan je verwacht of loeihard? Het eerste kan ook liggen aan een te strak gespannen gaskabel.

Een beetje hoger dan verwacht. Niet echt loeihard.

Alleszins hoger dan voorheen.

Gr Eric

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...