Eric68 Geplaatst: 8 augustus 2023 Delen Geplaatst: 8 augustus 2023 Dag allemaal Mijn vespa draait in ralenti op hoog toerental. De omcirkelde vijs is toch voor de ralenti dacht ik.(op de eerste foto)Maar als ik eraan in beide richtingen blijft hij draaien op hoog toerental. Of heeft het te maken met de regelvijs op de 2de foto. Alvast bedankt voor de reacties. gr Eric. Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 8 augustus 2023 Delen Geplaatst: 8 augustus 2023 De bovenste vijs regelt de minimale opening van je gasmengsel, en dus in feite de minimumstand van je ralenti. De vijs eronder is voor het mengsel benzine/lucht. Standaard staat deze 1,5 open (verder open = meer lucht oftewel armer mengsel). Het probleem van de toeren kan door verschillende dingen veroorzaakt worden, niet alleen door de stand van je ralenti-vijs. Link naar reactie
josse Geplaatst: 8 augustus 2023 Delen Geplaatst: 8 augustus 2023 extra : opletten met die benzine/lucht-vijs. Er zijn 2 types draad : oude types hebben een grotere draad, en dan is het standaard inderdaad 1,5 draai open. Meestel met een ronde gekartelde kop. Maar latere types hebben een fijnere draad en dan is het 2,5 draai open. Die hebben zo een 8-kant kop. ( en bij die vijs geraak je bijna niet aan met een dopsleuteltje, heel raar dat ze dat ooit veranderd hebben) Link naar reactie
Eric68 Geplaatst: 8 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2023 3 uren geleden, Mivar zei: De bovenste vijs regelt de minimale opening van je gasmengsel, en dus in feite de minimumstand van je ralenti. De vijs eronder is voor het mengsel benzine/lucht. Standaard staat deze 1,5 open (verder open = meer lucht oftewel armer mengsel). Het probleem van de toeren kan door verschillende dingen veroorzaakt worden, niet alleen door de stand van je ralenti-vijs. Ik ga het straks is bekijken alvast bedankt. Als het dan de ralenti vijs niet moest zijn. Wat kan dan nog het probleem zijn? Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 augustus 2023 Delen Geplaatst: 8 augustus 2023 Valse lucht. Groetjes, nero. Link naar reactie
Eric68 Geplaatst: 9 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2023 Ik heb gisteren carbu eruit gehaald. Alles proper gemaakt. Terug gemonteerd met nieuwe pakking onder carbu. Alles goed vastgezet. De 2 vijzen gezet zoals beschreven. Maar nog altijd hetzelfde probleem. Gr Eric Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 9 augustus 2023 Delen Geplaatst: 9 augustus 2023 Wat is “hoog”? Een beetje hoger dan je verwacht of loeihard? Het eerste kan ook liggen aan een te strak gespannen gaskabel. Link naar reactie
Eric68 Geplaatst: 9 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2023 44 minuten geleden, Frederik9111 zei: Wat is “hoog”? Een beetje hoger dan je verwacht of loeihard? Het eerste kan ook liggen aan een te strak gespannen gaskabel. Een beetje hoger dan verwacht. Niet echt loeihard. Alleszins hoger dan voorheen. Gr Eric Link naar reactie
Eric68 Geplaatst: 9 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2023 21 uren geleden, nero zei: Valse lucht. Groetjes, nero. Bedankt voor de reactie. Welke tips kan jij mij geven? Gr Eric Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 9 augustus 2023 Delen Geplaatst: 9 augustus 2023 Ontkoppel de gaskabel eens helemaal van de carbu. Zelfde symptomen dan? 1 Link naar reactie
Eric68 Geplaatst: 9 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2023 21 minuten geleden, Frederik9111 zei: Ontkoppel de gaskabel eens helemaal van de carbu. Zelfde symptomen dan? Oke dat ga ik straks is proberen Ik hou u op de hoogte Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 augustus 2023 Delen Geplaatst: 9 augustus 2023 4 uren geleden, Eric68 zei: Bedankt voor de reactie. Welke tips kan jij mij geven? Gr Eric Kijken of er geen verlies is aan de cilinderkop/ tussen carter en cilinder/ oliekeerring kant vliegwiel,... Groetjes, nero. Link naar reactie
Eric68 Geplaatst: 9 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2023 6 uren geleden, Frederik9111 zei: Ontkoppel de gaskabel eens helemaal van de carbu. Zelfde symptomen dan? Het was dat wat jij zei. Bedankt voor de tip gr Eric 2 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen