Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ratelend geluid na revisie motorblok


SAV

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

2 jaar geleden heb ik een vn1t uit 1955 gekocht als project. Vorig jaar heb ik alles vernieuwd, op het motorblok na, want dit werkte nog. Aangezien ik geen flauw benul had wanneer de laatste revisie was gedaan, besloot ik dit jaar de motorblok onder handen te nemen. Gezien het mijn eerste revisie was, heb ik alles op het gemak uitgezocht, en al bij al, viel het allemaal mee. Alleen zit ik nu al een tijdje met een vervelend geluid, waardoor ik nog steeds niet terug heb kunnen rijden. 
Is er iemand die weet wat dit kan zijn, en hoe ik het kan oplossen. Hopend dat de blok niet terug open moet, dank ik jullie alvast voor jullie meningen 😃🤞🏼

Link naar reactie

Dat klinkt inderdaad niet lekker…Je hebt je wesp omgetoverd in een dronken mug.

Kijk eerst eens naar je versnellingskabels, deze zijn in je video niet goed aangesloten.

Hierdoor kan het zijn dat je versnellingsbak (schakelkruis) aanloopt tegen de tandwielen en rammelt. Als dat zo is ook even je olie controleren op metaal.

  • Like 3
Link naar reactie

Bizar...

Heb je die veertjes gemonteerd in het kickstart segment?  Het lijkt erop dat het kickstarttandwiel niet volledig terugspringt na het starten.

Heb je rekening gehouden met hoe de tandwielen van de versnellingen gemonteerd waren? 

Groetjes, nero. 

  • Like 2
Link naar reactie

Ik vermoed dat er iets niet juist zit in je kicksegment, lijkt mij dat je kickpedaal veel te hoog staat. 

  • Like 1
Link naar reactie

Dank jullie voor de respons heren, het wordt gewaardeerd!

@Pilaf klopt dat deze maar snel snel

opnieuw zijn aangesloten, maar ook met de juiste aansluiting had ik hetzelfde effect.

@Wilby Daar zit het probleem inderdaad, al is de hoogte wel identiek de hoogte als hoe hij oorspronkelijk stond. 

@nero de veertjes zijn vernieuwd en zitten erin. Ik heb de tandwielen van de versnellingen bij mij weten identiek teruggeplaatst zoals ik ze heb afgenomen (ik had ze meteen vastgebonden op volgorde) maar blijkbaar zit er toch iets verkeerd met de tandwielen aan de kant van de kickstarter, dus ik vrees dat er daar toch iets mis gegaan is.

Ik heb ondertussen contact gehad met Joep van de vespagarage, en die had het over een mogelijk probleem met het centreren van de as dat vaak voorkomt. Ik heb dus op zijn voorstel het wiel en de rem afgenomen en zachtjes op de as proberen tikken, om het iets meer op zijn plaats te krijgen, tevergeefs.

Zonet kreeg ik ook een reactie van Nagy en ik kan dus opnieuw beginnen… Er moet inderdaad iets verkeerd zitten aan de tandwielen bij de kickstarter. 

Ik laat hier even weten als het probleem opgelost is. Bedankt!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...