Ga naar inhoud
Vespaforum.be

9 of 12 pk


Scooterboy

Aanbevolen berichten

Die eerste kan ook een 12PK cilinder zijn. Kwestie van meten, van bovenkant uitlaatpoort naar bovenkant cilinder. Bij een 10PK cilinder (9 ken ik niet) is die afstand minder. Voor exacte gegevens best even op GSF kijken. 10PK cilinders waren specifiek voor de Duitse markt.

2e Cilinder is gewoon opengewerkt ala orginaltuning van het GSF.

Link naar reactie

Volgens mij zijn die spoelpoorten toch aan de kleine kant ze.

Gr.nico

Bijwerken die handel!!!!!

Link naar reactie

I have a 10pk 200 engine and i can't see the difference by eye when i look at the ports compared to a rally 200 cylinder. I think its in the port timing.

I have to add, rally 200=120kph

GS (restricted) 200= 95/100kph :-(

Link naar reactie

Is toch duidelijk...

Bij de cilinder van 10 PK en de cilinder van 12 PK is de uitlaatpoort even hoog, zijnde 23,2mm, maar bij de cilinder van 10 PK is de afstand van de basis van de cilinder tot de onderzijde van de uitlaatpoort maar 57,5mm waartegen die bij de 12 PK cilinder 59,5mm bedraagt en dus 2mm hoger ligt...

Zelfde geld voor de inlaat en de transfers eigenlijk!

Dus nu kan iedereen zijn lintmeter bovenhalen en al zijn reserve 200cc cilinders gaan opmeten en kijken hoeveel 12 Pk cilinders we allemaal liggen hebben...

Is er dan nog een verschil tussen PX200 en Rally 200 cilinders of ligt het verschil hier effectief alleen aan de cilinderkop, want ik heb een originele Rally 200 blok gedemonteerd en daar zat een andere cilinderkop op dan bij een PX, veel kleinere verbrandingskamer...

Bericht bewerkt (03.09.2005 | 13:04)

Link naar reactie

higher exhaust port = higher revs.

Makes sense. My scooter stops revving exactly at 6000rpm in fourth. even downhill it runs out of steam. Unrestricted 200s rev on to around 6500/6700 (or more) and have more mid range torque.

anyone want to buy a 200 cylinder? ;-)

Bericht bewerkt (03.09.2005 | 14:03)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...