Scooterboy Geplaatst: 2 september 2005 Delen Geplaatst: 2 september 2005 Wie kan mij een duidelijk antwoord geven op devolgende vraag: Hoe kan je het onderscheid zien tussen een PX200 cilinder van 9pk en eentje van 12pk? Ik dacht dat een 9pk er zo uitzag: en een 12PK zo: Maar blijkbaar volgens de SIP catalogus niet?! Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 2 september 2005 Delen Geplaatst: 2 september 2005 Die eerste kan ook een 12PK cilinder zijn. Kwestie van meten, van bovenkant uitlaatpoort naar bovenkant cilinder. Bij een 10PK cilinder (9 ken ik niet) is die afstand minder. Voor exacte gegevens best even op GSF kijken. 10PK cilinders waren specifiek voor de Duitse markt. 2e Cilinder is gewoon opengewerkt ala orginaltuning van het GSF. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 2 september 2005 Delen Geplaatst: 2 september 2005 Volgens mij zijn die spoelpoorten toch aan de kleine kant ze. Gr.nico Bijwerken die handel!!!!! Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 2 september 2005 Delen Geplaatst: 2 september 2005 I have a 10pk 200 engine and i can't see the difference by eye when i look at the ports compared to a rally 200 cylinder. I think its in the port timing. I have to add, rally 200=120kph GS (restricted) 200= 95/100kph :-( Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 3 september 2005 Delen Geplaatst: 3 september 2005 Een Rally heeft wel een andere cilinderkop dan een PX waardoor hij een hogere compressie heeft, misschien dat dit er iet mee te maken heeft... Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 3 september 2005 Delen Geplaatst: 3 september 2005 there is no difference between a rally and a P200e engine. maybe later models have a different head but i reckon its all in the port timing. Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 3 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2005 Ik heb hier de 2 layouts gevonden van de 2 modellen.Op het eerste zicht zie ik geen verschil?! 10PK 12PK Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 3 september 2005 Delen Geplaatst: 3 september 2005 Is toch duidelijk... Bij de cilinder van 10 PK en de cilinder van 12 PK is de uitlaatpoort even hoog, zijnde 23,2mm, maar bij de cilinder van 10 PK is de afstand van de basis van de cilinder tot de onderzijde van de uitlaatpoort maar 57,5mm waartegen die bij de 12 PK cilinder 59,5mm bedraagt en dus 2mm hoger ligt... Zelfde geld voor de inlaat en de transfers eigenlijk! Dus nu kan iedereen zijn lintmeter bovenhalen en al zijn reserve 200cc cilinders gaan opmeten en kijken hoeveel 12 Pk cilinders we allemaal liggen hebben... Is er dan nog een verschil tussen PX200 en Rally 200 cilinders of ligt het verschil hier effectief alleen aan de cilinderkop, want ik heb een originele Rally 200 blok gedemonteerd en daar zat een andere cilinderkop op dan bij een PX, veel kleinere verbrandingskamer... Bericht bewerkt (03.09.2005 | 13:04) Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 3 september 2005 Delen Geplaatst: 3 september 2005 higher exhaust port = higher revs. Makes sense. My scooter stops revving exactly at 6000rpm in fourth. even downhill it runs out of steam. Unrestricted 200s rev on to around 6500/6700 (or more) and have more mid range torque. anyone want to buy a 200 cylinder? ;-) Bericht bewerkt (03.09.2005 | 14:03) Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 3 september 2005 Delen Geplaatst: 3 september 2005 Get out the Dremel John! Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 3 september 2005 Delen Geplaatst: 3 september 2005 pinasco time!!! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.