EriX Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 Het gaat er dan toch nog van komen in de toekomst een 4takt PX i.p.v. een 2takt. Het is wel Indisch maar lisschien volgt de rest ook wel... http://www.bajajusa.com/Bajaj%20Chetak.htm Thanks to LX125 voor link! Link naar reactie
vicious Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 lisschien spleek jij als de indiels? ik denk dat het voor vele vespa-aanhangers een leuk gevoel geeft dat de PX niet zou verdwijnen:) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 als je op je toetsenbord kijkt dan zie dat de l en de m vlak naast elkaar liggen, een beetje te snel geweest met typen en niet nalezen. En neen ik spreek vloeiend verstaanbaar engels dus niet zoals die indiërs... En het zijn chinezen die de R niet kunnen uitspreken dat heeft niks met indiërs te maken... Link naar reactie
Gast Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 cool ! Stel je vool dat je zo'n motol kunt inbouwen op een PX of zo. Dat opent tal van mogelijkheden :-) 't zijn schoon machienen maal oellelijke spiegelkes Link naar reactie
spiceman Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 @Elix: ik vind da ne lelijke scootel ! Link naar reactie
stanman Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 meent gijlie dat nu serieus, dat is een bajaj en geen vespa. welkom op het grote baja forum net als je dacht dat het topic level niet meer lager kon. kijk nog één gevonden, wel ééntje uit japan, maar ja. http://www.fl.honda.be/content/mc/15048_35281.html shit, dit heeft het voor mij wel gedaan, het was al een lx/gt forum geworden, maar dat het zo laag zou zakken had ik nooit gedacht. met vriendelijke scooter groeten. 재미를 있으십시요 Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 hé stanman. Het was maar om aan te geven dat het misschien in de toekomst toch kan zijn dat vespa dat ook gaat opvolgen die trend. De titel is misschien wat fout gekozen maar het zou in principe toch ook kunnen voor een vespa PX... En je gaat mij ook ni horen bveweren dat ik die scoot mooi vind hoor, vond het een interessant weetje... Het is hier toch geen 'classic' scooterforum... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 ja ik begrijp dat wel allemaal, maar een vespa is toch nog altijd een 2 takt masjien. Stel u voor een gs of vnb met een viertakt bajaj motor in geduwd.Dat is bijna hetzelfde als met een honda goldwing voor een hells angel cafe stoppen. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 maar stel je voor dat Piaggio ook 4takt motors maakt voor PX modellen, wat ze nu al trouwens doen bij hun andere modellen (die ook de naam vespa dragen)... Picture it! Welcome to the future...and past... Link naar reactie
Gast Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 denk dat het meer een kwestie is als de Eur3 norm aankomt en we mogen niet meer met 2 takt rijden, dat we onze ouwe trouwe PX een niew "gezond" hartje zouden kunnen geven. De PX hebben ze nog net Eur2 kunnen maken, maar Euro3 geraken ze niet met een 2-takt. Op het italiaanse vespa forum las ik al verbod in Lombardije om met niet Euro 2 voertuigen te rijden. Oldtimer of geen oldtimer, die komen 3 maanden de baan niet meer op en binnen kort definitief. Stel je voor ! BOEHOE en in Italie moeten ze met hun vespas elk jaar naar de keuring !!! Emissie wordn gemeten en dus geen gesjoemel want ook op de weg nemen ze steekproeven. Jaja, Noord Italie wordt een tirannie. Link naar reactie
josse Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 los van mooi of niet mooi, knap dat ze deze motor met manuele vitessen gemaakt hebben. 2T of 4T, is een issue, ok. Maar een 4T manueel geschakeld in een PX zou voor sommigen aanvaardbaar kunnen zijn... Link naar reactie
duciel Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 Ik moet Stanman gelijk geven. In die zin dat je als Vespa liefhebber/aanbidder enkel een misselijk gevoel kan krijgen in de maag bij het zien van dit soort flauwe afkooksels. Voor mij staat Vespa gelijk aan 2-takt, handmitige versnellingen, metalen carrosserie, klassieke lijn,... Alles wat ne de PX kwam vind ik dan ook niet echt meer de naam Vespa waardig. Het zijn afgeleiden van, maar de echte Vespa zal nooit meer gebouwd worden. En dat hoeft misschien ook niet. Maar goed, ik veronderstel dat deze discussie hier al al te vaak is gevoerd :-). Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 Manmanman, bende anaal gefrustreerde mannetjes... Oh, een 4-takt, da's heiligschennis, het idee alleen al! Dus jullie verkiezen werkelijk GEEN Vespa's meer boven vespas met een 4-takt motor? Sorry maar dat vind ik bekrompen en elitair. Als dat de enige manier is om 'een' scooter op de markt te houden is met versnellingen die een rechtstreekse afstammeling is van de PX, dan verwelkom ik die met open armen. Als dat de manier is om nieuwe en/of jonge mensen geïnteresseerd te krijgen in de scooter-cultuur en het scooter-virus te doen te pakken krijgen, dan zal ik de laatste zijn om daartegen te protesteren. Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 30 oktober 2006 Delen Geplaatst: 30 oktober 2006 Leve de trabant... yeah right, mijn auto is gelukkig een viertakter ! Verder volg ik Tom zijn redenering... we zijn ondertussen 2006. Dat je meer te vinden bent voor een 2takt, geen probleem. Maar openlijk zeggen dat mensen die met een LX, GT of GTS rijden geen échte Vespisten zijn om dat ze met een 4takter rijden, dat gaat mijn pet te boven. Snobisme is een jaren tachtig fenomeen... laten we dat aub zo houden. Link naar reactie
josse Geplaatst: 31 oktober 2006 Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 LOL, waar is de tijd... ..Millet, chevignon, chipie Link naar reactie
EriX Geplaatst: 31 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 Ik heb hier precies weer wat in gang gezet... ;-) Link naar reactie
Gast Geplaatst: 31 oktober 2006 Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 ik kan bijna niet meer wachten op de commentaar van René. René ... Renééééééé ... waar blijf je ? Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 31 oktober 2006 Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 Folks, Verkopen ze al JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAREN in UK !! N Link naar reactie
Ar Geplaatst: 31 oktober 2006 Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 @Stanman en co Extremisme leidt tot onverdraagzaamheid. Straks moeten we den Barman vragen voor een scooterconcert. Ik vind die discusie eigenlijk wel afgezaagd worden. Dit is een scooterforum en scooter werd gespecifieerd als zijnde vespa Verder zijn er mijns inziens geen restricties inzake 2 of 4 takt, px of lx,... Wat erix hier post is gewoon dat er hoop is voor de px, die toch op deze manier gedoemd is om te verdwijnen... Dat het indische kitch is, heeft iedereen wel gezien denk ik. Link naar reactie
duciel Geplaatst: 31 oktober 2006 Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 Maar maar, het gaat hier toch niet over extremisme of onverdraagzaamheid. Enkel wat vastgeroeste nostalgie. :-) Link naar reactie
Ar Geplaatst: 31 oktober 2006 Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 Ik bedoelde extremisme inzake "Vespa" Een wat zware term maar feitelijk komt het er toch op neer. Link naar reactie
ampersand Geplaatst: 31 oktober 2006 Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 Ik kan Ar alleen maar gelijk geven! shit, dit heeft het voor mij wel gedaan, het was al een lx/gt forum geworden, maar dat het zo laag zou zakken had ik nooit gedacht. eerlijk gezegd kan het mij geweldig storen dat er zo bekrompen gepolariseerd word rond "klassieke"(lees tweetakt) en "moderne" (lees viertakt) vespa's. Ik rijd sinds anderhalf jaar met de gts en heb me dit nog geen seconde beklaagd! Voordien heb ik 8 jaar gereden met een cosa 200, die ik nog steeds heb trouwens, maar ja ook dit is voor de "echte puristen" een rijdende joke. Ach wat, ik rijd elke dag met plezier en moet eigenlijk hard lachen met mensen die (onlangs ook hier gelezen!) alleen maar zwaaien naar "echte" tweetakters en alles wat rijdt met viertakt als "newbies" beschouwen die tot ergernis van de die hards meesurfen op HUN vespahype. Koop jezelf een nieuwe px en je bent de man, is dat de redenering?? (hiermee wil ik geenszins px rijders aanvallen hoor, vind dit zelf wel knappe machines!) Maar de keuze is voor iedereen anders. Eigenlijk vind ik het bijzonder schraal als je cool wordt afgemeten aan de machine waarmee je rijdt, maar voor sommige mensen is dit blijkbaar de enige oplossing om iets aan geloofwaardigheid te etaleren. groeten, Iwan Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 31 oktober 2006 Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 100% eens met Tom... Link naar reactie
René Geplaatst: 31 oktober 2006 Delen Geplaatst: 31 oktober 2006 Dag Umberto en Co Ik ben mijn garage/werkplaats aan het uitmesten vandaar dat ik jullie niet hoorde. Moet ik iemands huid vol schelden? Toch Stanmans niet zeker? Deze discussie is niet okselfris eerder een belegen onderwerp, zelfs oude koeien. Jeuk aan de kringspier krijg ik van dit ge-emmer. Vespa riding is like a drug, once you ‘v tasted it, it will never let you go. zeggen de voorstanders Maar ik zeg: Hoe jammer ook, de oude nostalgische Vespas zullen uit het straatbeeld verdwijnen! Ze waren destijds vooruitstrevend, nu in 2006, niet meer. Zolang er onderdelen te koop zijn is er geen gevaar. Dat mijn uitspraak de echte Vespa freaks geen deugd doet begrijp ik. Maar hun collectief gekanker en geschreeuw als magere varkens zal niet baten. De vooruitgang zullen ze niet tegenhouden! Ik weet dat ik niet van iedereen een instemmend geknor zal horen maar “met tijd en boterhammen” zal zelfs Stanmans dit ook snappen Doei Veertien dagen geleden ging ik Chinees eten en bestelde vis, vraagt de garçon “met lijst?” en ik weer “nee met flietjes Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 1 november 2006 Delen Geplaatst: 1 november 2006 Die chetak wordt inderdaad al lang gemaakt. Vind ik een goede zaak. vespa = tweetakt is dikke zever. Al vind ik zelf de nieuwere vespa modellen ook niet mijn ding. Neem eens een kijkje op modernvespa.com Bijna allemaal viertakters, maar man, er wordt niet zoveel gezaagd en gezeurd als hier. :-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.