Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa VNB4T restauratie


Tomzzz

Aanbevolen berichten

Wat een toeval zeg,...ik ben momenteel bezig aan exact dezelfde vespa te restaureren, heb tevens een kever in mijn garage staan, en ben ook nog student...Mijn profiel lijkt een kopie van dat van jou...

Mijn vespa is bijna klaar voor de spuiter, ik heb reeds een spuitbus steenslag beschermer die overspuitbaar is, maar is dit wel aangeraden, of breng ik het beter aan na het spuiten?

Groeten en alvast bedankt

Pieterjan

Link naar reactie

mooi mooi mooi,maar op één van de foto's van de motor zit één oliekeerring verkeerd,deze moet ongeveer 90° gedraaid zijn met de uitsparing naar het gat toe zodat het rollager beter kan gesmeerd worden.

En de steenslag onderaan zou je de volgende keer best eerst doen (op grondlaag) en daarop de lak.

verder proficiat met uw werk...

Link naar reactie
mooi mooi mooi,maar op één van de foto's van de motor zit één oliekeerring verkeerd,deze moet ongeveer 90° gedraaid zijn met de uitsparing naar het gat toe zodat het rollager beter kan gesmeerd worden.

inderdaad, dat had ik toen ook gezien en ondertussen zit die zoals het moet. de oliekeerring aan de andere kant van de krukas zat ook niet goed, maar nu zit alles prima!

@pieterjan: dat is inderdaad toevallig. het zal de liefde voor de luchtgekoelde voertuigen zijn denk ik! Vanaf 1 september ben ik wel geen student meer. Ben er vanaf!

Deze middag heb ik nog goed doorgewerkt, en het begint terug een beetje op een echte Vespa te lijken. Morgen ga ik alle kabels en de elektriciteit aansluiten.

329.jpg?t=1186595729

335.jpg?t=1186595807

Link naar reactie

de voorbije dagen niet zoveel kunnen werken aan de vespa, maar vandaag en morgen wel. de kabels zijn allemaal aangesloten, alleen moeten ze nog wat afgesteld worden.

morgen de ontstekingsplaat monteren en ontsteking afstellen en dan kan ik hem hopelijk morgenavond voor de eerste keer starten.

347.jpg?t=1187021077

349.jpg?t=1187021096

351.jpg?t=1187021116

Link naar reactie

Ik denk dat onze nuchtere hollander (niet dienen van op de cover van flair) weerom incognito de grens heeft overschreden op zijnen vnb om stiekem van de roze olifanten te gaan proeven in Gent en nadien te stranden in de Antwerpse havenbuurt waar hij wel moeite had om het juiste gat te vinden.

t' Wordt tijd dat uwen congé erop zit, Paul... Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hier zijn dan eindelijk de foto's! Het enige dat nog moet gebeuren is het plaatsen van de logo's vooraan op het frame. De lichten werken ondertussen allemaal zoals ze moeten werken.

Alleen denk ik dat er iets mis is met de kilometerteller. De snelheid geeft hij goed aan, maar de km tellen te traag op. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, beetje afwachten.

De komende dagen ga ik veel rijden, want mijn Vespa-ervaring is beperkt tot 5 kilometer (volgens de teller dan toch) Kheb in alle geval de smaak al goed te pakken!

Grtn

Tom

368.jpg?t=1187770612

369.jpg?t=1187770647

370.jpg?t=1187770665

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...