DJ Blackdisque Geplaatst: 27 mei 2007 Delen Geplaatst: 27 mei 2007 Ge zijt toch wel een beetje verkeerd bezig geweest hoor. Eerst controleerd ge de rotte plekken dan doet ge u laswerken en dan laat ge hem stralen. nu moet ge weer die beschermingslak afslijpen , lassen en vervolgens terug spuiten. Als ge eerst u laswerken gedaan had dan kon ge al direct beginnen. + met het uitblutsen van u plaatwerk gaat ge ook uwe beschermingslaag doen loskomen , dat moet ge ook opnieuw doen. Link naar reactie
Tomzzz Geplaatst: 27 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2007 heb hem eerst laten stralen en in de epoxy laten zetten om de schade te beoordelen. je kan toch onmogelijk beginnen te lassen als je niets kan zien door de plamuur dat er op zit? van uitdeuken is dan helemaal geen sprake. dan helemaal uitgedeukt en nieuwe stukken ingelast om daarna strak te zetten en terug in de grondlak te zetten. wat is hier dan verkeerd aan? volg avondschool oldtimerrestauratie en daar beveelden ze deze manier aan. Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 27 mei 2007 Delen Geplaatst: 27 mei 2007 Ik wil u avonschool niet afbreken maar iedereen kan toch op u foto's zien welk groot gat er zich in u carroserie bevind. Dat was geen probleem om op voorhand te herstellen. Andere gaten kunnen simpel opgespoord worden door op roestplekken met een hamertje te tikken. Zo zie je wat erachter steekt. een magneet helpt ook om grote stukken plamuur op te sporen. Als hij dan gestraald is dan heb je nog kans om een gaatje te hebben maar dat kan nog met koud-staal opgevuld worden. Link naar reactie
Tomzzz Geplaatst: 27 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2007 ondertussen is de spuitplamuur geschuurd, maar daar zijn geen foto's van. had hem bij scootermarket binnengebracht voor de grondlak en mocht hem vandaag gaan terughalen. het slissen zal moeten wachten tot na mijn vakantie, dus de werken zullen (weer) even stil liggen. daarna kunnen we hopelijk de Vespa snel laten spuiten en helemaal terug opbouwen! Link naar reactie
Tomzzz Geplaatst: 24 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2007 we zijn terug uit vakantie dus het schuren is weer volop begonnen! alles is vandaag geslist behalve de velgjes en het frame. dat is hopelijk donderdag af en kan hij in de loop van volgende week naar de spuiter voor zijn jasje. het wordt Berylgroen van VW uit de jaren '60. Grtn Tom tijdens het schuren: Link naar reactie
schelmke Geplaatst: 24 juli 2007 Delen Geplaatst: 24 juli 2007 knap man ... we wachten geduldig op mee!!! Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 24 juli 2007 Delen Geplaatst: 24 juli 2007 Ziet er al goed uit...ben benieuwd naar het resultaat! Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 24 juli 2007 Delen Geplaatst: 24 juli 2007 Ben benieuwd. Kan niet meer wachten om aan de mijne te beginnen. Binnen twee weken ga ik em halen. Link naar reactie
Tomzzz Geplaatst: 1 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2007 voila, alles staat klaar om morgen naar de spuiter te brengen! kan al niet wachten om hem op te bouwen! als hij gespoten is zal ik wel enkele foto's posten. Grtn Tom Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 1 augustus 2007 Delen Geplaatst: 1 augustus 2007 tom,waar ga je hem laten spuiten? Mag ik ook weten wat dit je gaat kosten? Link naar reactie
Tomzzz Geplaatst: 2 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2007 bij scootermarket. de prijs weet ik pas als ik hem terug mag gaan halen, maar dat valt daar altijd heel goed mee. de grondlak was €125 grt Tom Link naar reactie
vicious Geplaatst: 2 augustus 2007 Delen Geplaatst: 2 augustus 2007 De werken beginnen dus op z'n einde te lopen:) Tom, kan je mij zeggen hoeveel de spuitplamuur bij scootermarket gekost heeft? En welke kleur denk je hem te willen geven? Link naar reactie
Tomzzz Geplaatst: 2 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2007 het komt inderdaad tot een einde! hopelijk staat hij snel ineen zodat we nog wat kunnen gaan rijden. de spuitplamuur heb ik in de avondschool laten doen. daar moest ik enkel de pot betalen. dat was zo'n €25 denk ik. de kleur wordt Berylgroen van VW uit de jaren '60. Tis een pastelgroen, zoals die op de foto! Grtn Tom Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 2 augustus 2007 Delen Geplaatst: 2 augustus 2007 goede keuze tom. Gaat prachtig zijn. Link naar reactie
Tomzzz Geplaatst: 6 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Hij is gespoten!! De kleur is echt prachtig! Hier heb ik bijna een jaar hard voor zitten werken!! Uiteraard direct begonnen met de opbouw. Zo heb ik de onderkant van het frame en het voorste spatbord met een steenslagbeschermer ingespoten en ben ik bezig met het voorashuis en voorvork! Grtn Tom Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Heel knap, Tom, heel goe bezig. Grt, Kurt Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Prachtig ! Dit wordt een vespa om op te vreten ;+B Wees bij het monteren voorzichtig met de lak. Een beschadiging is snel gebeurd. Probeer zoveel mogelijk carrosseriedelen of andere reeds gelakte delen waarbij in de buurt gewerkt wordt te beschermen met een stevige doek, uitschieten of laten vallen van gereedschap brengt dan geen schade toe. Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Proficiat, dit wordt een pareltje. And remember, the first scratch is the deepest! Groetjes, nero. Link naar reactie
schelmke Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 whow pieterloridon !!! dit kader ik in als de mooiste zinssnede op het forum Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 Mooi mooi mooi...doet me met weemoed terugdenken aan mijn restauratiemomenten van men VNBtje, alhoewel ik niet veel zelf heb gedaan Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 6 augustus 2007 Delen Geplaatst: 6 augustus 2007 heel mooi. wat het je gebruikt voor die antisteenslag? en heb je de vork helemaal mee laten spuiten? goed bezig en doe zo verder. goeten Link naar reactie
Driezza Geplaatst: 7 augustus 2007 Delen Geplaatst: 7 augustus 2007 Mooi retrokleurtje, past er heel goed bij. Het eindresultaat zal de moeite zijn, ik ben alvast benieuwd. Link naar reactie
duciel Geplaatst: 7 augustus 2007 Delen Geplaatst: 7 augustus 2007 Zeer mooi! Twee vraagjes: Heb je toevallig geen foto's van de laswerken? En wat is spuitplamuur juist eigenlijk? Link naar reactie
Tomzzz Geplaatst: 7 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2007 Bedankt voor de leuke reacties allemaal!!! Aangezien het mijn eerste restauratieproject was is hij jammer genoeg niet perfect. Volg avondschool carrosserie en het schuren en verven zou pas volgend jaar aan bod komen. Daarom is er op het frame vooraan een onvolmaaktheid die hard opvalt. Ik had het daar niet genoeg geschuurd. Het is heel jammer, maar al doende leert men he. Ik zal van die fout eens een foto trekken. @ pieter vd: de steenslag was van Motip in zo'n spuitbus. Bij de voorvork is enkel het zichtbare onderste gedeelte meegespoten in de kleur. @duciel: Al de foto's die ik tot nu toe getrokken heb vind je HIER , er zullen er zeker van de laswerken tussenstaan. Spuitplamuur is een soort vloeibaar plamuur (2K) dat met het spuitpistool wordt aangebracht. dit om kleine putjes of schuurkrassen (van de rasp ofzo)weg te werken. zo krijg je een mooie gladde ondergrond. Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 7 augustus 2007 Delen Geplaatst: 7 augustus 2007 tom,mooi gedaan.Zeker met de steenslagbeschermer.zou het ook gegaan zijn als je eerst de steenslagbeschermer erop zet voor het definitief spuiten? Wat ik in de toekomst wil doen als het gaat natuurlijk. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.