Ga naar inhoud
Vespaforum.be

welk rond stuur past op een motovespa met trapeziumvormig stuur?


Aanbevolen berichten

Ik heb zelf wat opzoek werk gedaan en dit gevonden...

Er zijn 2 versies van een Motovespa 150s

Mk1 150s, - gebaseerd op een VNB Type frame, werd standaard geleverd met ronde koplamp, geen verhoogde vin op de headset, maar heeft wel een verklikkerlicht gemonteerd voor het vierkante GS150-type Speedo. Handschoenenkastje is van het type met vast paneel, zoals VNB/VBB enz. 10" wiel als standaard - 125s versie heeft 8" als standaard. Voorspatbord ook vergelijkbaar met GS 150, een eendelig persen. Geproduceerd tot 1963.

Mk2 150s, heeft een trapeziumvormige balhoofdstel, clam shell type speedo, voorvorken volgens GL, Sprint etc.., Frame en zijpanelen volgens GS160 Mk2 - brede aparte 2-delige hoorngegoten persing, 2-delig voorspatbord, vergelijkbaar met GS in profiel . Handschoenenkastje achter beenkappen en reservewielhouder onder zijpaneel. Productie uit 1964

 

Dus om terug te komen op mijn doelstelling zoek ik best een stuur met ronde lamp voor een GL of zoek ik een andere vork speciaal voor een rond licht?

Op de foto's is te zien dat de bouten om het stuur vast te zetten anders geplaatst zijn.

MK1.JPG

MK2.jpg

aangepast door Steven Simons
Extra informatie
Link naar reactie

Met behoud van je huidige vork (met pinstuurslot en stuurbout haaks op het beenschild), moet een Super of Veloce/Rally-stuur in principe te combineren zijn (echter met andere speedo).

Alle andere of oudere ronde sturen zitten vast met een stuurbout die parallel met het beenschild zit. Daarvoor dien je voorziene gleuf in je vork te verleggen (huidige oplassen/verstevigen, nieuwe boutgleuf uitslijpen).

 

Link naar reactie
17 uur geleden, Frederik9111 zei:

Met behoud van je huidige vork (met pinstuurslot en stuurbout haaks op het beenschild), moet een Super of Veloce/Rally-stuur in principe te combineren zijn (echter met andere speedo).

Alle andere of oudere ronde sturen zitten vast met een stuurbout die parallel met het beenschild zit. Daarvoor dien je voorziene gleuf in je vork te verleggen (huidige oplassen/verstevigen, nieuwe boutgleuf uitslijpen).

 

Owkey, dan zie ik meer graten in je tweede idee om de stuurstang aan te passen, maar ik dacht dat de diameter van de stang ook niet echt overeenkomt of ben ik verkeerd?

Link naar reactie
36 minutes ago, dave said:

moest je dit doen en van je oud trapezium stuur van af willen ben ik kandidaat

Moest je geïnteresseerd zjin, ik heb nog een compleet Trapeziumstuur liggen maar met een hydraulische rempomp voor schijfrem.

Kan wel niet meer originel gemaakt worden.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...