SSimons160GS Geplaatst: 23 oktober 2021 Delen Geplaatst: 23 oktober 2021 Ik heb een Motovespa MK2, maar wil graag het stuur van een MK1 monteren, (rond licht) Kan ik de vork behouden en een nieuw stuur kopen bij Sip of past een stuur van een GS160 ook op de vork van een MK2? Link naar reactie
SSimons160GS Geplaatst: 25 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2021 (aangepast) Ik heb zelf wat opzoek werk gedaan en dit gevonden... Er zijn 2 versies van een Motovespa 150sMk1 150s, - gebaseerd op een VNB Type frame, werd standaard geleverd met ronde koplamp, geen verhoogde vin op de headset, maar heeft wel een verklikkerlicht gemonteerd voor het vierkante GS150-type Speedo. Handschoenenkastje is van het type met vast paneel, zoals VNB/VBB enz. 10" wiel als standaard - 125s versie heeft 8" als standaard. Voorspatbord ook vergelijkbaar met GS 150, een eendelig persen. Geproduceerd tot 1963.Mk2 150s, heeft een trapeziumvormige balhoofdstel, clam shell type speedo, voorvorken volgens GL, Sprint etc.., Frame en zijpanelen volgens GS160 Mk2 - brede aparte 2-delige hoorngegoten persing, 2-delig voorspatbord, vergelijkbaar met GS in profiel . Handschoenenkastje achter beenkappen en reservewielhouder onder zijpaneel. Productie uit 1964 Dus om terug te komen op mijn doelstelling zoek ik best een stuur met ronde lamp voor een GL of zoek ik een andere vork speciaal voor een rond licht? Op de foto's is te zien dat de bouten om het stuur vast te zetten anders geplaatst zijn. 25 oktober 2021 aangepast door Steven Simons Extra informatie Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 25 oktober 2021 Delen Geplaatst: 25 oktober 2021 Met behoud van je huidige vork (met pinstuurslot en stuurbout haaks op het beenschild), moet een Super of Veloce/Rally-stuur in principe te combineren zijn (echter met andere speedo). Alle andere of oudere ronde sturen zitten vast met een stuurbout die parallel met het beenschild zit. Daarvoor dien je voorziene gleuf in je vork te verleggen (huidige oplassen/verstevigen, nieuwe boutgleuf uitslijpen). Link naar reactie
SSimons160GS Geplaatst: 26 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2021 17 uur geleden, Frederik9111 zei: Met behoud van je huidige vork (met pinstuurslot en stuurbout haaks op het beenschild), moet een Super of Veloce/Rally-stuur in principe te combineren zijn (echter met andere speedo). Alle andere of oudere ronde sturen zitten vast met een stuurbout die parallel met het beenschild zit. Daarvoor dien je voorziene gleuf in je vork te verleggen (huidige oplassen/verstevigen, nieuwe boutgleuf uitslijpen). Owkey, dan zie ik meer graten in je tweede idee om de stuurstang aan te passen, maar ik dacht dat de diameter van de stang ook niet echt overeenkomt of ben ik verkeerd? Link naar reactie
dave Geplaatst: 26 oktober 2021 Delen Geplaatst: 26 oktober 2021 moest je dit doen en van je oud trapezium stuur van af willen ben ik kandidaat Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 26 oktober 2021 Delen Geplaatst: 26 oktober 2021 36 minutes ago, dave said: moest je dit doen en van je oud trapezium stuur van af willen ben ik kandidaat Moest je geïnteresseerd zjin, ik heb nog een compleet Trapeziumstuur liggen maar met een hydraulische rempomp voor schijfrem. Kan wel niet meer originel gemaakt worden. 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen