Ga naar inhoud
Vespaforum.be

SSimons160GS

Leden
  • Items

    46
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Nog geen lid van een club.
  • Mijn Scooter(s)
    Primavera 125 '74
    GL150 '62
    PX125 '06
    GTS250i '05
    Vespa 150S '64
    GTS 300 2012

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kapellen
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

SSimons160GS's prestaties

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator

Recente badges

11

Reputatie

  1. Wie kan er in de buurt van Kapellen mijn blokje aan de praat krijgen? Ik denk dat alles moet werken maar krijg de platines niet afgesteld omdat ik geen ervaring heb met die dingen. Het blokje staat op een statief met alles goed gemonteerd.
  2. Je hebt gelijk dat die pinasco veel beter is maar ik zoek toch de stator volledig in orde te brengen. Dus ik zoek nog verder naar de originele bobijntjes.
  3. Heeft iemand nog bobijntjes liggen voor een stator van een 150s (motovespa '64)? Enkel de gele draad geeft nog door de zwarte en de groene zijn dood. Geen vonk als gevolg.
  4. Misschien ook nog een tip voor de lichten. Laat deze altijd afstellen door een garage die goede contacten heeft met de keuring. Het ijkingstoestel dat de keuring gebruikt kost een garage +/- 5000 euro. Dus veel garages stellen de lichten af op hun eigen manier. Bij de autoveiligheid in Heist op Den Berg keuren ze moto's en 1,6km verder op de baan richting Aarschot voor de rotonde aan de linkerkant is een motorzaak. Ik heb de eigenaar leren kennen op de parking van de autokeuring. Hij weet hoe de lichten van een GTS juist moeten worden afgesteld.
  5. Ja die man liet het me zien. Hieronder een gelijkvormigheidsattest van een 50cc, maar daar staat de index ook op.
  6. Op het achterwiel heb ik een 56p moet 62p zijn. De snelheidsindex is evenredig met het max. toelaatbare gewicht. De keuring liet me de tabel zien.
  7. Even laten weten dat mijn GTS gisteren is afgekeurd omwille van een foute achterband en stand van het voorlicht. Met de stand van de lichten hebben al meerdere eigenaars gevloekt. Maar de snelheidsindex van je banden controleren voor je naar de controle vertrekt? De man was wel zo sympathiek me de kans te geven het zelf wat te corrigeren maar met de GTS is dat niet op 123 gefikst. Even kort, ik heb de GTS in prima staat gekocht van een eerlijke verkoper. De vorige eigenaar had ooit een lekke band. Heeft die band laten vervangen door een goedkopere band met een lagere snelheidsindex zonder hiervan iets te weten. De band is zo goed als nieuw maar moet eraf omdat er een 56P op ligt en het moet een 62P zijn. Voor de periode van de verplichte keuring geen probleem, nu dus wel. Even ter informatie, wat werd nagezien: -werking lichten. -remmen op een rembank is best gevaarlijk als je te brut remt. (Je moet je Vespa zelf in bedwang houden) -emissie -alle cijfertjes op het gelijkvormigheidsattest -alle serienummers (plakaatje en ingeslagen nummers, meestal onder het zadel) -speling op de wielassen -lekken van leidingen -banden (niet alleen profiel ook maat en snelheidsindex)
  8. Iemand nog een goede piston liggen maat 57 voor een motovespa 150S van '64?
  9. Werkt prima, maar doe deze weg voor een P200 blokje dat ik ga inbouwen. Is een plug and play motor, nog te goed in orde om open te leggen voor een projectje. Incl. uitlaat. 600 euro.
  10. Prima, ondertussen is de bron waar ik het over had ook al uitgeput. 🙂
  11. Ik weet nog wel een adresje die er verschillende te koop heeft. Stuur me gerust een mailtje als je nog geen hebt gevonden.
  12. Wat gebeurd er als je de as er niet uithaalt?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...