Jump to content
Vespaforum.be

SSimons160GS

Members
  • Posts

    32
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Nog geen lid van een club.
  • Mijn Scooter(s)
    Primavera 125 '74
    GL150 '62
    PX125 '06
    GTS250i '05
    Vespa 150S '64

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kapellen
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

SSimons160GS's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Reacting Well Rare
  • Collaborator
  • First Post
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter

Recent Badges

2

Reputation

  1. Wat gebeurd er als je de as er niet uithaalt?
  2. Nog even terugkomen op het schema. Gisteren alles aangesloten en het werkt behalve dat ik zonder draaiende motor geen spanning heb van de batterij. Ik dacht dat de gelijkrichter een brug maakte tussen spanning van een draaiende motor en de batterij. Maar dat is niet het geval. Dus alles werk alleen als ik de paarse (A aan gelijkrichter ) rechtstreeks verbind met de + van de Batterij. Dus op het schema hieronder is nog een foutje. Mijn idee is om in stand twee (als de motor niet draait) toch spanning te hebben aan de lichten en dat (van zodra je de motor draait) de spanning zou overgenomen worden door de motor en de batterij wordt opgeladen.
  3. Ik ga de 10 pin schakelaar gebruiken omdat ik die heb en de aansluiting is voor een 8 pin toch anders. Verder zie ik twee engine kill standen, daar pas ik ook liever voor.
  4. sorry spuitplamuur. (dik gespoten). Het deksel is klaar voor de grondverf. De rechterbil is gedeeltelijk afgeschuurd om weer te geven waar de appelsien overgaat naar glad.
  5. Dat is nog allemaal af te schuren 🙂 (grondverf) De man heeft mijn speedster gespoten en stond strak!
  6. Wat doe ik met de puntlassen? Worden deze bij restaurantie bijgewerkt of origineel gelaten?
  7. Deze mag op slot. Heeft een bestemming gekregen.
  8. Aan de hand van jullie tips heb ik een nieuw schema getekend. De kabelboom van het schema zou deze moeten zijn: https://www.scooter-center.com/en/wiring-loom-vespa-vespa-gs160-36001-models-with-battery-1102463?number=1102463 Ik heb twee vraagtekens op het schema aangeduid. Weet iemand wat ik daarmee moet?
  9. Sorry Nero, het gaat om een elektronische. zie foto.
  10. Dag Nero, die heeft nog een puntontsteking. De batterij zou ik graag willen behouden, daar is mijn claxon ook op voorzien. (12V DC).
  11. De kabelboom van de 150 is niet meer te redden. Ik was ook van plan om kabels te leggen voor een 12V circuit. De starter uitschakelen is geen probleem maar de batterij wil ik wel graag behouden. Ik ga alvast opzoek naar de groene kabel want die zie ik op het eerste zicht niet in de junction box voor aansluiting zitten. Die gaat van de ontsteking naar de CDI.
  12. Ik zou graag een kabelboom willen samenstellen voor een motovespa met een PX125cc motor(VNX1M) met startmotor en 12V batterij. Een hele puzzel en in geraak er moe ilijk uit omdat niet alle modellen dezelfde kleuren gebruiken op hun schema's. Buitengewoon is de elektrische starter, daarvoor ontbreekt een knop (schakelaar), die zal ik ergens moeten inbouwen. Misschien onder het stuur in het handschoenkastje of aan het stuur. Voor deze elektrische starter is ook een beveiligingsschakelaar nodig aan de koppeling. Kan iemand me zeggen hoe ik vanaf het schakelkastje met blauw en zwart verder moet?
×
×
  • Create New...