Ga naar inhoud
Vespaforum.be

baanligging PX200


zaman

Aanbevolen berichten

Hoi! I have a rather complicated case here. De baanligging van mijn 5 jaar oude Vespa (13000 km) is de laatste jaren geleidelijk aan verslecht en momenteel heb ik het gevoel dat mijn vespa uit rubber gefabriceerd is. De eerste kilometers gaat alles behoorlijk en dan wordt het een "wiebelkar". Het is precies of de voorkant constant naar de verkeerde kant knikt en ik moet continu sturend corrigeren. Zelfs rijden aan 50 km/u wordt dan gevaarlijk. Mijn garagist (De Pauw uit Gent) heeft geen inspiratie meer. Wat hij reeds gedaan heeft:

* vork, lagers en schokdempers geïnspecteerd en bijgeregeld

* nieuwe Michelin banden gestoken

Je zou me een héél groot plezier doen mochten er iemand een tip hebben om dit op te lossen.

Thx a lot for taking care,

FRank

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ben je zeker dat je stuur mooi recht staat? Zelf bij een kleine afwijking krijg je het gevoel dat je voordurend moet bijsturen om dat je de neiging hebt het stuur recht te houden. Als je vespa altijd de neiging heeft om naar dezelfde kant te rijden denk ik dat het probleem zich daar voor doet. groetjes, pieter.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

zitten uw wielmoeren nog vast?

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

is hier eigenlijk nog niets uitgekomen want ik heb soms ook het gevoel dat ik (naar het einde van een rit) twee wielen heb die een beetje hun eigen goesting doen. Ik dacht te beginnen met vering en demping vooraan en achteraan te vervangen, want die lijken me ook niet al te recent te zijn ...

Link naar reactie

Inderdaad die blokrubbers nakijken! Heb ik ook net voor gehad met mijn PX. Ik had constant het gevoel dat mijn motorblok los in de kader hing en bochten nemen was dan ook een gevaarlijke onderneming. :-(

Link naar reactie

Ik had vroeger zo'n indonesisch krel van bij den Henri Slegers en daar stond het hele achterblok van scheef.

Wanneer je erachter reed kon je duidelijk zien dat de 2 wielen niet hetzelfde spoor volgden.

Als je geregeld op nen borduur knots of tegen een te hoge snelheid tegen een vluchtheuvel aanrijd kan het misschien wel is zijn dat de hele achterophanging iet wat uit den haak komt te staan...

Mvg Tijs

Link naar reactie

8mm, ik denk dat ne normale mens dat niet direct merkt..

En bij mij was dat indertijd vrij extreem, ge moest praktisch scheef op uwe Vespa zitten..

Mvg Tijs

Link naar reactie
Iedereen zit scheef op een vespa (large of wide frame). Nog niet opgemerkt tijdens een rondrit?

Iemand al proberen zonder handen te rijden? Ik wel en het lukt niet, maar met een small frame gaat het perfect.

Groetjes, nero.

indd, met een smallframe gaat het perfect ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...