Jump to content
Vespaforum.be

Pinasco flytech pk50


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn ontsteking laat mij regelmatig in de steek en ik heb ervoor gekozen een pinasco flytech te installeren. Ik kijk naar de beschrijving, maar die vind ik wat onduidelijk. 
 

heeft iemand ervaring met het overzetten naar een pk50? Of kan iemand mij helpen welke kleur waar naar toe moet? 
 

kan ik de oude aansluiting zoals op de foto gebruikten? 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Edited by Giel91
Link to post

Haal de plug van de kabelboom af en leg de drie draden bloot: zwarte, blauwe en groen.

In de Pinasco doos zit normaliter een metertje extra draad en enkele kabelschoentjes. De 12v regulator in de doos heb je niet nodig.

Zwart-rood uit de stator rechtstreeks naar de grote pin op de CDI samen met de groen killswitchkabel uit je kabelboom (er zit een dubbele kabelschoen in het zakje)

Blauw uit de stator naar de kleine CDI pin.

Geel-wit uit de stator verbind je met de blauwe uit de kabelboom.

De zwarte uit de kabelboom zet je ergens met een oogje op het frame/massa.

Rood-wit uit de stator heb je niet nodig en mag je gewoon isoleren (= accuvoeding).

Link to post
11 uur geleden, Frederik9111 zei:

Haal de plug van de kabelboom af en leg de drie draden bloot: zwarte, blauwe en groen.

In de Pinasco doos zit normaliter een metertje extra draad en enkele kabelschoentjes. De 12v regulator in de doos heb je niet nodig.

Zwart-rood uit de stator rechtstreeks naar de grote pin op de CDI samen met de groen killswitchkabel uit je kabelboom (er zit een dubbele kabelschoen in het zakje)

Blauw uit de stator naar de kleine CDI pin.

Geel-wit uit de stator verbind je met de blauwe uit de kabelboom.

De zwarte uit de kabelboom zet je ergens met een oogje op het frame/massa.

Rood-wit uit de stator heb je niet nodig en mag je gewoon isoleren (= accuvoeding).

Bedankt! Ik was al benieuwd waar rood wit naar toe moest, maar die heb je dus niet nodig. En de spanningsregelaar is ook niet nodig begrijp ik. 

  • Like 1
Link to post

Nou ik dacht de ontsteking veroudert was maar niets is minder waar. Ik heb echt geen idee hoe ik dit probleem kan oplossen. Wat gaat er mis. 
 

nieuwe benzinekraan, 70cc, pinasco flytech, 16.16 carb, sproeier 55. 

Link to post

Haal er om te beginnen die benzinefilter al es van tussen. De lucht in die filter zorgt voor een vacuumeffect en zuigt de benzine terug uit de carbu.

Link to post
Posted (edited)
26 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Haal er om te beginnen die benzinefilter al es van tussen. De lucht in die filter zorgt voor een vacuumeffect en zuigt de benzine terug uit de carbu.

Oke ga ik dat proberen. Ik heb de kering aan kant van het vliegwiel al vervangen. Ik rij met een manifold aangezien mijn inlaatvlag beschadigd is. Membraam is pas 1 jaar oud. De carb is ook 1 jaar oud.

benzineslang vervangen. Helaas geen succes. 

Edited by Giel91
Link to post

Die sproeiermaat 55 lijkt me overigens ook behoorlijk klein! Eerder richting 70~74 met 75cc en 16/16.

Link to post
37 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Die sproeiermaat 55 lijkt me overigens ook behoorlijk klein! Eerder richting 70~74 met 75cc en 16/16.

Ja nu je dat zo zegt. Denk ook niet dat het klopt wat ik gezegd heb. Dal dat morgen even nakijken. Ben er vandaag wel klaar mee.

Link to post
Posted (edited)
18 uur geleden, Frederik9111 zei:

Die sproeiermaat 55 lijkt me overigens ook behoorlijk klein! Eerder richting 70~74 met 75cc en 16/16.

Sproeier 70 getest, stationair sproeier 42  vervangen door een stationair sproeier 38. Helaas geen verschil. Dit verschijnsel was vorig jaar nog niet. Toen was alles nieuw. Na de winter zijn de problemen begonnen. Heb je nog meer tips om naar te kijken? 
 

of is moet de kering binnen in het blok vervangen worden? Dat zou echt heel kut zijn. Een scheut olie afgetapt en geroken. Ruikt gewoon naar olie, geen benzine geur te bekennen.  Of moet je dan alle olie aftappen?
 

De olie is een jaar oud. Volgens mij geen gekke kleur. 

image.jpg

Edited by Giel91
Link to post
22 minuten geleden, nero zei:

Als het van na "stilstand" is zou ik de carburator eens deftig reinigen en uitblazen met perslucht. 

Groetjes, nero. 

Carburateur goed gereinigd. Opnieuw getimed 19 a 20 graden voor 0. Benzineslang met 7 cm ingekort. Ik moet nog een goede rit maken, maar de eerste tekens zijn goed. Start en loopt als een zonnetje momenteel. 
 

nu zitten er geen luchtbellen meer in de benzineslang. Kan iemand mij vertellen waarom de lengte van die slang zo belangrijk is en wat is dan de ideale lengte? 
 

dank nero voor de tip! 

Link to post
3 minuten geleden, Giel91 zei:

Opnieuw getimed 19 a 20 graden voor 0.

Wel even beetje opletten met de voorontstekingshoek of je brandt een verluchtingsgat in je piston. Ik las ergens iets over een Polini 75cc? Die vraagt 17° BTDC (op cruising rpm, vertalen naar variable Flytech hoek).

Link to post
4 uur geleden, Frederik9111 zei:

Wel even beetje opletten met de voorontstekingshoek of je brandt een verluchtingsgat in je piston. Ik las ergens iets over een Polini 75cc? Die vraagt 17° BTDC (op cruising rpm, vertalen naar variable Flytech hoek).

D.R. 75cc.  Bij cruising rpm zal die 18 graad worden ofzo. Wat bedoel je met variable flytech hoek? Moet je deze anders timen dan normaal? 
 

ik bepaal het 0 punt en met de flitslamp heb ik hem op 19 graden voor 0 gezet. 

Link to post
19 uur geleden, Frederik9111 zei:

 Die vraagt 17° BTDC (op cruising rpm, vertalen naar variable Flytech hoek).

Dit deel is mij nog onduidelijk. 
 

maar de kleur van de bougie is goed volgens mij.

image.jpg

Link to post
1 uur terug, Giel91 zei:

Dit deel is mij nog onduidelijk. 

De voorontstekingshoek van Flytech ontstekingen varieert. 18° op 6000rpm (= cruising) betekent afstellen op 23° op 2000rpm (kwart~half gas).

1 uur terug, Giel91 zei:

Maar de kleur van de bougie is goed volgens mij.

Gemeten na een correct uitgevoerde bougiestop of gewoon koud na een ritje?

Link to post
53 minuten geleden, Frederik9111 zei:

De voorontstekingshoek van Flytech ontstekingen varieert. 18° op 6000rpm (= cruising) betekent afstellen op 23° op 2000rpm (kwart~half gas).

Gemeten na een correct uitgevoerde bougiestop of gewoon koud na een ritje?

Klein ritje gemaakt daarna gestopt en gecheckt. Wel goed in de toeren gereden. 
 

De ontsteking mag dus iets later afgesteld worden? Rond de 24 voor een dr cilinder.

Link to post
  • 4 weeks later...
Op 28/3/2021 om 18:06, Frederik9111 zei:

Die sproeiermaat 55 lijkt me overigens ook behoorlijk klein! Eerder richting 70~74 met 75cc en 16/16.

Welke spoeiermaat bij een 16/10 carb? 

Link to post

Heb je een 75cc met een 16.10, persoonlijk zou ik zeker voor een 16.16 gaan als je een 75cc hebt en dan zou de sproeier rond de 70-76 liggen. 

Edited by PeterL
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...