iHans Geplaatst: 21 december 2020 Delen Geplaatst: 21 december 2020 Blok van de Misa staat na revisie terug in elkaar en heb nu een koppelings probleem. Overigens is de koppeling van deze nog nooit lekker geweest, was net een aan/uit schakelaar moest je heel voorzichtig op laten komen anders sprong de scooter weg. Vorig jaar eens de koppelingsplaten vervangen en toen viel het mij al op dat er een extra plaat in zat, snap nu denk ik waarom. De koppeling zit in ieder geval nu net iets te ver naar buiten. Als ik dan het koppelingsdeksel erop zet druk ik gelijk de koppeling al iets in. Lijkt me toch niet mogelijk dat de krukas er te ver in zit? Heeft iemand miss een koppeling liggen waarvan ie weet dat het de juiste is en wil die opmeten voor me? De ring achter de koppeling is juist gemonteerd, had ook een nieuwe ring besteld maar die is zelfs nog dikker dan de oude. Link naar reactie
iHans Geplaatst: 21 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2020 Steekt ook wat ver uit of niet? Heb nog van een p125 liggen en die is vlakker Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 december 2020 Delen Geplaatst: 21 december 2020 Wat als je de ring weg laat? Groetjes, nero. Link naar reactie
iHans Geplaatst: 21 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2020 Dan gaat het wel denk maar dat is toch eigenlijk niet hoe het hoort dacht ik. Kom net nog een tandwiel tegen bij in de doos schroot... Die is ook vlakker maar geen idee waar ie vanaf komt. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 21 december 2020 Delen Geplaatst: 21 december 2020 Het lijkt wel of het tandwiel ook kleiner is. Heb net zelf ook lang lopen zoeken maar je weet het alleen als je meet. Volgens mij zijn er twee opties of je neemt de originele 34mm koppeling met de 1,7mm ring of de nieuwere 32,5mm koppeling met de 3,3mm ring. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 21 december 2020 Delen Geplaatst: 21 december 2020 Voor de glb heb je een vbb koppeling nodig, die wijkt af tov een normale sprint/gl koppeling en is ook niet gelijk aan een px. Originele vbb koppeling zoeken dus! 1 Link naar reactie
iHans Geplaatst: 21 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2020 10 minuten geleden, Niels_1977 zei: Voor de glb heb je een vbb koppeling nodig, die wijkt af tov een normale sprint/gl koppeling en is ook niet gelijk aan een px. Originele vbb koppeling zoeken dus! VNB3 ook het zelfde? Denk dat dat oude tandwiel daar misschien uit komt. Kan wel eens proberen om die in het huis te zetten. Lijkt op het oog een mm winst op te leveren Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 22 december 2020 Delen Geplaatst: 22 december 2020 Poeh, dat weet ik niet, ik wist dit pas toen ik gedoe kreeg met mijn koppeling vd glb. De oude koppeling was kapot, en een nieuwe vbb koppeling vinden was lastig. (enige duidelijke verschil is een afwijkende diameter vd messing bus en totale hoogte vd koppeling) De totale hoogte van koppeling plus shim is essentieel, dit moet op tienden nauwkeurig, om goed te werken. (dus controleren met schuifmaat op bv vlakke stalen plaat) Link naar reactie
iHans Geplaatst: 20 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2021 Op 22/12/2020 om 11:01, Niels_1977 zei: Poeh, dat weet ik niet, ik wist dit pas toen ik gedoe kreeg met mijn koppeling vd glb. De oude koppeling was kapot, en een nieuwe vbb koppeling vinden was lastig. (enige duidelijke verschil is een afwijkende diameter vd messing bus en totale hoogte vd koppeling) De totale hoogte van koppeling plus shim is essentieel, dit moet op tienden nauwkeurig, om goed te werken. (dus controleren met schuifmaat op bv vlakke stalen plaat) Via EBay nog een VBB koppeling gevonden. Nu zit het zoals het hoort. Bedankt voor de tip. 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen