DD_ves Geplaatst: 23 december 2019 Delen Geplaatst: 23 december 2019 Hoi, Zijn er hier mensen die een CHT (Cylinder Head Temperature) sensor en display gebruiken? Zoja, welke? En hoe installeer je die op een oldie zodat het er niet te lelijk uitziet? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 december 2019 Delen Geplaatst: 23 december 2019 Sip speedootje steken? Die komt sowieso met warmtesensor. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 23 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2019 Ja, maar wel niet zo mooi.. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 24 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2019 Ik was hierover aan het babbelen met een maat die nogal sterk is in IT. die had een mooie oplossing: thermocouple op het blok, aan de bougie of aan een kopbout. daarop dan een thermocouple shield, met daaraan een arduino. Die kan dan bvb vanaf 150 graden dat lampje op het stuur laten flikkeren Link naar reactie
janvda Geplaatst: 25 december 2019 Delen Geplaatst: 25 december 2019 Als je toch iets wil fabriceren om temperatuur te meten, kan je dan niet beter de uitlaatgastemperatuur nemen? Zegt volgens mij meer over de toestand en afstelling van je blok dan de cilinderkoptemperatuur Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2019 20 hours ago, janvda said: Als je toch iets wil fabriceren om temperatuur te meten, kan je dan niet beter de uitlaatgastemperatuur nemen? Zegt volgens mij meer over de toestand en afstelling van je blok dan de cilinderkoptemperatuur Geen idee.. Ik wil vermijden dat 'm vastloopt, dus dacht dat koptemperatuur daar wel geschikt voor zou zijn? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 26 december 2019 Delen Geplaatst: 26 december 2019 Op 25/12/2019 om 12:18, janvda zei: Als je toch iets wil fabriceren om temperatuur te meten, kan je dan niet beter de uitlaatgastemperatuur nemen? Zegt volgens mij meer over de toestand en afstelling van je blok dan de cilinderkoptemperatuur Ook die bestaat in P&P en kan je aansluiten op de Sip-speedo. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2019 Ben nog even wat verder aan het denken.. Ik lees dat die CHT rondellen die rond de bougie gaan, of rond een cilinderbout vaak afbreken. Die rond de bougie zou ook miserie zijn elke keer dat je de boudig eruit moet halen. En ze zouden soms ook valse lucht kunnen geven... Nu dacht ik aan het volgende. Mijn cilinderkop die heeft 4 extra gaten en bouten om de kop op de cilinder te vijzen: Gaat om de gaten met dat "randje" erin: Dit zijn de bouten: Nu was ik dus aan het denken om een sensor te zoeken die in 1 van die gaten past, zoiets dus: Ideaal zou zijn om een sensor te vinden die exact dezelfde maat heeft als de bout die erin past, en die dus een dubbele functie zou kunnen hebben. Goei plan? Of vreselijk slecht idee? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2019 Zoiets dus, maar dan wat langer? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 26 december 2019 Delen Geplaatst: 26 december 2019 En nu de vraag van 1 mil wat ga je als referentie gebruiken , hoe warm mag het worden ? Wanneer op welke temperatuur loopt hij vast ? allemaal heel mooi en kost extra geld maar heb je niets aan zonder referentie dus grtz sidvespa Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2019 14 minutes ago, sidvespa said: En nu de vraag van 1 mil wat ga je als referentie gebruiken , hoe warm mag het worden ? Wanneer op welke temperatuur loopt hij vast ? allemaal heel mooi en kost extra geld maar heb je niets aan zonder referentie dus grtz sidvespa Klopt zeker.. Geen idee. 200°C? 150? Nu kan ik natuurlijk wel kijken hoe warm hij draait normaal, en dan daarna opletten als hij zou afwijken. Ik zou precies geruster rondrijden als ik de temperatuur in de gaten zou kunnen houden. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 26 december 2019 Delen Geplaatst: 26 december 2019 Aluminium smelt op 660.3 °C . Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 december 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2019 7 minutes ago, Frederik9111 said: Aluminium smelt op 660.3 °C . 659 dan ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.