Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Cht sensor en display


DD_ves

Aanbevolen berichten

Ik was hierover aan het babbelen met een maat die nogal sterk is in IT. 
die had een mooie oplossing:

thermocouple op het blok, aan de bougie of aan een kopbout. 
daarop dan een thermocouple shield, met daaraan een arduino. Die kan dan bvb vanaf 150 graden dat lampje op het stuur laten flikkeren :lol::wub:

Link naar reactie
20 hours ago, janvda said:

Als je toch iets wil fabriceren om temperatuur te meten, kan je dan niet beter de uitlaatgastemperatuur nemen? Zegt volgens mij meer over de toestand en afstelling van je blok dan de cilinderkoptemperatuur

Geen idee.. Ik wil vermijden dat 'm vastloopt, dus dacht dat koptemperatuur daar wel geschikt voor zou zijn?

Link naar reactie
Op 25/12/2019 om 12:18, janvda zei:

Als je toch iets wil fabriceren om temperatuur te meten, kan je dan niet beter de uitlaatgastemperatuur nemen? Zegt volgens mij meer over de toestand en afstelling van je blok dan de cilinderkoptemperatuur

Ook die bestaat in P&P en kan je aansluiten op de Sip-speedo. 

Link naar reactie

Ben nog even wat verder aan het denken..

Ik lees dat die CHT rondellen die rond de bougie gaan, of rond een cilinderbout vaak afbreken. Die rond de bougie zou ook miserie zijn elke keer dat je de boudig eruit moet halen. En ze zouden soms ook valse lucht kunnen geven...

 

Nu dacht ik aan het volgende.

Mijn cilinderkop die heeft 4 extra gaten en bouten om de kop op de cilinder te vijzen:

E0255D49-0C28-49A0-A47C-E010BC0D1B05.thumb.jpg.c871ba0430003a2dace36f7f511fbde3.jpg

 

Gaat om de gaten met dat "randje" erin:

IMG_8584.thumb.jpg.d1107e1920d9f3f02ea530aff9c006f5.jpg

 

Dit zijn de bouten:

IMG_8599.thumb.jpg.0865af70f9e3d510cf4379c0b1007345.jpg

 

Nu was ik dus aan het denken om een sensor te zoeken die in 1 van die gaten past, zoiets dus:

2fae65fb-01b2-48c8-924e-6e6294545619.jpg.ca72a018defce9814e4a7f85ed223de7.jpg

 

Ideaal zou zijn om een sensor te vinden die exact dezelfde maat heeft als de bout die erin past, en die dus een dubbele functie zou kunnen hebben.

 

 

Goei plan? Of vreselijk slecht idee?

 

Link naar reactie

En nu de vraag van 1 mil :D

wat ga je als referentie gebruiken , hoe warm mag het worden ? Wanneer op welke temperatuur loopt hij vast ? 
allemaal heel mooi en kost extra geld maar heb je niets aan zonder referentie dus 

grtz sidvespa 

Link naar reactie
14 minutes ago, sidvespa said:

En nu de vraag van 1 mil :D

wat ga je als referentie gebruiken , hoe warm mag het worden ? Wanneer op welke temperatuur loopt hij vast ? 
allemaal heel mooi en kost extra geld maar heb je niets aan zonder referentie dus 

grtz sidvespa 

Klopt zeker.. Geen idee. 200°C? 150?

Nu kan ik natuurlijk wel kijken hoe warm hij draait normaal, en dan daarna opletten als hij zou afwijken.

 

Ik zou precies geruster rondrijden als ik de temperatuur in de gaten zou kunnen houden.

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...