Carlvb18 Geplaatst: 20 maart 2019 Delen Geplaatst: 20 maart 2019 Beste leden, is er ergens een duidelijk verschil tussen de cosa 1 en 2 200cc? Zou er graag eentje willen overbouwen. Het lijkt me vrijwel allemaal hetzelfde qua motor en chassis. Of zie ik iets over het hoofd? alvast bedankt! Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 maart 2019 Delen Geplaatst: 20 maart 2019 Dacht dat er een verschil was in het aantal pk's? Groetjes, nero. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 20 maart 2019 Delen Geplaatst: 20 maart 2019 1ste serie Cosa had dezelfde versnellingsselector als PX met 2 aparte kabels Cosa 2 heeft een versnellingsselector met 1 stugge kabel, dus de versnellingsselector moet uitgewisseld worden. Link naar reactie
Carlvb18 Geplaatst: 20 maart 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2019 4 minuten geleden, Speedracer zei: 1ste serie Cosa had dezelfde versnellingsselector als PX met 2 aparte kabels Cosa 2 heeft een versnellingsselector met 1 stugge kabel, dus de versnellingsselector moet uitgewisseld worden. Bedoel je deze? Ik dat ik er ook eentje met 2 kabels heb. bedankt! Link naar reactie
Carlvb18 Geplaatst: 20 maart 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2019 37 minuten geleden, nero zei: Dacht dat er een verschil was in het aantal pk's? Groetjes, nero. Ja dit kan wel! Maar dit vind ik opzich niet zo erg. Gaat enkel over de ombouw van een 1 naar een 2. Ik zou de 1 volledig strippen met alles van kabelboom etc en deze onder een kader van een cosa 2 willen hangen. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 maart 2019 Delen Geplaatst: 20 maart 2019 De Cosa 2 was vooral een poging om het verdronken Cosa 1 kalf te redden. De falende elektrische benzinekraan, choke e.d. werken voorzien van een mechanische bypass, plus nog een paar bijkomende upgrades zoals de selecterbox, stuur en zadel. Het (Duitse) 10 en 12pk cilinderverschil staat in beginsel los van de Cosa (idem verhaal bij de PX). Wél heeft de Cosa 2 een aantrekkelijkere nicasil cilinder (te herkennen aan de uitlaataansluiting met 2 stangetjes; overigens plug&play op Px-blokjes te monteren). Ik heb nog een Cosa2-selecterbox liggen, als ik je daar een plezier mee kan doen. Forumlid Dann heeft een kabelboom en stuur in de aanbieding, geloof ik. Link naar reactie
Carlvb18 Geplaatst: 20 maart 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2019 23 minuten geleden, Frederik9111 zei: De Cosa 2 was vooral een poging om het verdronken Cosa 1 kalf te redden. De falende elektrische benzinekraan, choke e.d. werken voorzien van een mechanische bypass, plus nog een paar bijkomende upgrades zoals de selecterbox, stuur en zadel. Het (Duitse) 10 en 12pk cilinderverschil staat in beginsel los van de Cosa (idem verhaal bij de PX). Wél heeft de Cosa 2 een aantrekkelijkere nicasil cilinder (te herkennen aan de uitlaataansluiting met 2 stangetjes; overigens plug&play op Px-blokjes te monteren). Ik heb nog een Cosa2-selecterbox liggen, als ik je daar een plezier mee kan doen. Forumlid Dann heeft een kabelboom en stuur in de aanbieding, geloof ik. Top zal het eens bekijken. Wat ik eigenlijk wil doen: heb een cosa 2 die heeel lang heeft stil gestaan waar niets meer mee aan te vangen is. (veel te duur om alles nieuw aan te schaffen). Ik koop een 2e hands cosa 1 in dit geval en breek deze tot de laatste vijs af, en bouw dit over op het chassis van een 2. dus remleidingen en kabelboom etc. komt allemaal in de cosa 2. Ik zou denken dat alles vlotjes moet passen? Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 20 maart 2019 Delen Geplaatst: 20 maart 2019 2 uren geleden, nero zei: Dacht dat er een verschil was in het aantal pk's? Groetjes, nero. Er is een 10pk versie geweest in Duitsland, dit was puur daar zodat de scooter goedkoper te verzekeren was. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 20 maart 2019 Delen Geplaatst: 20 maart 2019 1 uur terug, Frederik9111 zei: De Cosa 2 was vooral een poging om het verdronken Cosa 1 kalf te redden. De falende elektrische benzinekraan, choke e.d. werken voorzien van een mechanische bypass, plus nog een paar bijkomende upgrades zoals de selecterbox, stuur en zadel. Het (Duitse) 10 en 12pk cilinderverschil staat in beginsel los van de Cosa (idem verhaal bij de PX). Wél heeft de Cosa 2 een aantrekkelijkere nicasil cilinder (te herkennen aan de uitlaataansluiting met 2 stangetjes; overigens plug&play op Px-blokjes te monteren). Ik heb nog een Cosa2-selecterbox liggen, als ik je daar een plezier mee kan doen. Forumlid Dann heeft een kabelboom en stuur in de aanbieding, geloof ik. De Cosa 2 200 (12pk) is zowel met aluminium cilinder (nicasil) en gietijzeren cilinder geleverd. Nicasil is de cilinder die de uitlaat met de stangetjes behoeft. de gietijzeren cilinder heeft de klemsluiting zoals de PX. @Frederik9111 mocht TS geen belang hebben bij de selectorbox dan wil ik die wel overnemen. Stuur dan maar een PB. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.